Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Moi,
Sanokaas nyt hyvät veljet (ja siskot?) miten tässä nyt pitäis toimia, vai pitäiskö mitenkään. Eli, alla on vuoden 2008 9-3 SC Aero TTiD automaattilootalla ja hienolla varustuksella. Mittarissa n.20000km. Eli näyttävä, uuden karhea loistoauto.
Meille kun tuli perheenlisäystä kesäkuussa ja ajomäärät romahti ainakin tuleviksi pariksi vuodeksi (ollut +25tkm/vuosi, jatkossa ehkä max 15tkm/vuosi), ei dieseli ole enää niin järkevä vaihtoehto. Eikä kulutuskaan ole kovin tärkeää noilla kilsoilla.
Nyt on alkanut entistä enemmän houkuttaa 2.0T+XWD+automaatti yhdistelmä. Suomessa ei ole tarjontaa käytännössä juuri ollenkaan jos haluaa vähän ajetun. Ruotsista löytyis heti muutama alle 50tkm ajettu joka täyttää kriteerit. Ei tarvis olla Aero tai mitään, pääasia että nuo em yhdistelmät täsmää.
Saabin tilanne kun on mitä on, näiden autojen arvo ja haluttavuus ei ole ihan parasta A-ryhmää. Myymään tuskin kannattaa alkaa (Nikke M kauppasi vastaavaa, toki 100tkm enemmän ajettua Aeroa alle 25k€), kun tuosta autosta vasta viime lokakuussa melkein neljäkymppiä tuli pulitettua.. ja vaihtaan ei pysty kun ei ole tarjontaa.
Onko teillä heittää jotain ihmeen viisastenkiveä mun otsaan, miten tuo Aero vaihtuu XWD+Aut. malliin mahdollisimman kivuttomasti?? Spekuloikaa edes!
Oisko sittenkin 2.8T vaihtoehto, niitä kun on pari tarjolla myös Suomessa? Ei houkuta kyllä sen kulutus kun ei XWD automaatilla pääse kuulemma alle 12l jos ajaa yhtään kaupungilla. Mitä se sitten on kun ajaa talvella pelkästään kaupungilla...
Sanokaas nyt hyvät veljet (ja siskot?) miten tässä nyt pitäis toimia, vai pitäiskö mitenkään. Eli, alla on vuoden 2008 9-3 SC Aero TTiD automaattilootalla ja hienolla varustuksella. Mittarissa n.20000km. Eli näyttävä, uuden karhea loistoauto.
Meille kun tuli perheenlisäystä kesäkuussa ja ajomäärät romahti ainakin tuleviksi pariksi vuodeksi (ollut +25tkm/vuosi, jatkossa ehkä max 15tkm/vuosi), ei dieseli ole enää niin järkevä vaihtoehto. Eikä kulutuskaan ole kovin tärkeää noilla kilsoilla.
Nyt on alkanut entistä enemmän houkuttaa 2.0T+XWD+automaatti yhdistelmä. Suomessa ei ole tarjontaa käytännössä juuri ollenkaan jos haluaa vähän ajetun. Ruotsista löytyis heti muutama alle 50tkm ajettu joka täyttää kriteerit. Ei tarvis olla Aero tai mitään, pääasia että nuo em yhdistelmät täsmää.
Saabin tilanne kun on mitä on, näiden autojen arvo ja haluttavuus ei ole ihan parasta A-ryhmää. Myymään tuskin kannattaa alkaa (Nikke M kauppasi vastaavaa, toki 100tkm enemmän ajettua Aeroa alle 25k€), kun tuosta autosta vasta viime lokakuussa melkein neljäkymppiä tuli pulitettua.. ja vaihtaan ei pysty kun ei ole tarjontaa.
Onko teillä heittää jotain ihmeen viisastenkiveä mun otsaan, miten tuo Aero vaihtuu XWD+Aut. malliin mahdollisimman kivuttomasti?? Spekuloikaa edes!
Oisko sittenkin 2.8T vaihtoehto, niitä kun on pari tarjolla myös Suomessa? Ei houkuta kyllä sen kulutus kun ei XWD automaatilla pääse kuulemma alle 12l jos ajaa yhtään kaupungilla. Mitä se sitten on kun ajaa talvella pelkästään kaupungilla...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Luulisin että 15tkm vuosiajolla on aivan yksi lysti se kulutus kun vertaat paljonko vuodessa menee polttoaineeseen siihen paljonko häviät vaihdossa ja arvonalennuksissa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Tuo on kyllä niin tosi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Ei muuta kun kipinkapin Laakkoselle Kouvolaan vaihtoa hieromaan.... Eikös se sinun uusi tuleva autosi odota sinua siellä. Olisi 9-3X, jos X olisi vaihtoehto?
Tosiaan nykyisen myynnissä saattaa menettää muutaman euron jos meinaat omasi Suomessa myydä ja Ruotsista ostaa tilalle paremman. Mutta ainahan se noin menee, ei näissä auton vaihdossa tosiaan tienaa. Ja sit kun huomioit Saab-Subaru-Saab vaihtojesi kuitenkin ihan hyvät hinnat ja autojen hintojen alenemiset niin ei se kauheesti kokonaisuutena varmaan harmita.
Tuolla lailla se 9-3SC vaihtuu 9-3X SC:iin, eikä tarvita kun euroja.Sopparin nimmarin jälkeen otat sitten yhden Buranan kun lompakkoa pikkasen kolo-ttaa
Tosiaan nykyisen myynnissä saattaa menettää muutaman euron jos meinaat omasi Suomessa myydä ja Ruotsista ostaa tilalle paremman. Mutta ainahan se noin menee, ei näissä auton vaihdossa tosiaan tienaa. Ja sit kun huomioit Saab-Subaru-Saab vaihtojesi kuitenkin ihan hyvät hinnat ja autojen hintojen alenemiset niin ei se kauheesti kokonaisuutena varmaan harmita.
Tuolla lailla se 9-3SC vaihtuu 9-3X SC:iin, eikä tarvita kun euroja.Sopparin nimmarin jälkeen otat sitten yhden Buranan kun lompakkoa pikkasen kolo-ttaa
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Se olis "ideaali" vaihtoehto. Mutta ei kivuttomin. Paras kun löytyis joku nelivetoonsa kyllästynyt joka haluais vaihtaa ilman liikkeen välistävetoa. Ja samalla löytyis pihalta lottolappu jossa 7 oikein. Ja kuu taivaalta.VKe kirjoitti:Ei muuta kun kipinkapin Laakkoselle Kouvolaan vaihtoa hieromaan.... Eikös se sinun uusi tuleva autosi odota sinua siellä. Olisi 9-3X, jos X olisi vaihtoehto?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Takavetolaitteisto virityspajalta ?
Eikös dieselauto sentään mene kaupaksi suht ok? Mobile.de:ssä taisi olla pari speksien mukaista. Voisi löytyä myös Turbo X, jos V6 kelpaa kuitenkin.
Onnea vaan. Osoittaa hyvää argumentoinitkykyä, kun pystyy päivittämään auton perheenlisäyksen johdosta samankokoisella korilla ja isommalla moottorilla...
Eikös dieselauto sentään mene kaupaksi suht ok? Mobile.de:ssä taisi olla pari speksien mukaista. Voisi löytyä myös Turbo X, jos V6 kelpaa kuitenkin.
Onnea vaan. Osoittaa hyvää argumentoinitkykyä, kun pystyy päivittämään auton perheenlisäyksen johdosta samankokoisella korilla ja isommalla moottorilla...
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Tai hällä on yhtä mahtava puoliso kuin minulla:karitammi kirjoitti: Onnea vaan. Osoittaa hyvää argumentoinitkykyä, kun pystyy päivittämään auton perheenlisäyksen johdosta samankokoisella korilla ja isommalla moottorilla...
Mietiskeltiin tuossa maalle ajellessa, että minkähän auton sitä seuraavaksi hankkisi. Meillekin tuli tuossa hiljan perheenlisäystä. Ehdotin Audi A6:sta 4,2l V8-koneella ja kerroin, että periaatteessahan mikään ei muutu kun teho per vetävä pyörä pysyy samana ;D
Tosi-Saabisteille tiedoksi, että tuo on siis neliveto ja 300hv...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Saahan sitä täällä kirjoitella. Todellisuus vallan muutakaritammi kirjoitti:Onnea vaan. Osoittaa hyvää argumentoinitkykyä, kun pystyy päivittämään auton perheenlisäyksen johdosta samankokoisella korilla ja isommalla moottorilla...
Vaikka kyllä ne on mun autonvaihdot menneet tähän saakka läpi "hallituksessa" jotenkuten yleensä! Mutta kun totta puhutaan, niin kyllä täällä on esim V70/XC70 ilmoitukset luettu tarkkaan. Ne on ne lastenvaunut jotka vie tilaa..
Saabilla vain on niin kiva ajaa, että aina kun käy markettia kauempana, niin tulee mieleen ettei tätä kyllä vaihdeta vähään aikaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Vaihda femmaan, niin on enemmän tilaa lastenvaunuille. Ja mitä volvoon tulee ... VoimatOnLoppuVoitteOhittaa..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Magneetissa olisi nyt 2.0T Aero. http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4117995
Itse vaihdon vuosi sitten TidSin XWD-automaattiin ja kyllähän tuo janoisuus alkuun vähän hirvitti, mutta kun alle 20 tkm tulee vuodessa niin hymy ajossa kuittaa kyllä kulutuksen. Nyt kun katsoo tarjontaa niin vähän harmittaa, että kun olisi vuoden odottanut olisi nyt voinut ostaa 2.8:n suunnilleen samaan hintaan, tosin enemmän ajattuna. Yksi TurboX on näköjään myös myytävänä. Suosittelen V6 konetta, se hyrrää kyllä hienosti.
Itse vaihdon vuosi sitten TidSin XWD-automaattiin ja kyllähän tuo janoisuus alkuun vähän hirvitti, mutta kun alle 20 tkm tulee vuodessa niin hymy ajossa kuittaa kyllä kulutuksen. Nyt kun katsoo tarjontaa niin vähän harmittaa, että kun olisi vuoden odottanut olisi nyt voinut ostaa 2.8:n suunnilleen samaan hintaan, tosin enemmän ajattuna. Yksi TurboX on näköjään myös myytävänä. Suosittelen V6 konetta, se hyrrää kyllä hienosti.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Eikö yksi mahdollisuus olis se, että etsit jonkin firman joka tuo autoja maahan, sekä ottaa vaihdokkeja vastaan? Itse olen tuota miettinyt, kun turbo x:ään vaihtaminen houkuttelisi =].
- Simo
- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Jäitä hattuun. Ei ole mitään mieltä lähteä 20tkm ajettua hyvinvarusteltua autoa vaihtamaan mihinkään, ellei ihan ehdoton tarve ole nelivedolle. Polttoaineen laatulla (diesel-bensa/kulutus-vero), vaikutus kuluihin ajaako sitten 15 tkm tai 25 tkm vuodessa on autoilun kokonaiskustannuksiin verrattuna minimaalinen. Auton arvon aleneminen on kuitenkin toista suuruusluokkaa, eikä sitä koskaan tiedä mitä mistäkin autosta voi mennä rikki jolloin sen korjaukseen menee helposti parin vuoden "säästöt".Taitaa olla sinulla olla nuo autonvaihtohommat enemmänkin harrastus, eikä siinä mitään, ainahan on kiva suunnitella ja nettiautoa selata .Marko A kirjoitti:Spekuloikaa edes!
Jatkuva auton vaihtaminen on kyllä vaan harrastuksena erittäin kalllis.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Ei tuota voisi paremmin sanoa, järjellä ei vaihtoa voi perustella tässäkään tapauksessa.tosu kirjoitti: Jatkuva auton vaihtaminen on kyllä vaan harrastuksena erittäin kalllis.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Jees. Kiitos järkisanoista. Spekulointiasteellahan tässä siis ollaan. Ja mun vaihdoissa ei kyllä yleensäkään ole mitään järkeä.
Se on tosiasia, että liikkeeseen vaihto ei tule kyseeseen. Siinä ottaisi jokatapauksessa takkiin tuhansia euroja. Oikeastaan ainut vaihtoehto on, että joku XWD mallin omaava haluaisi vaihtaa dieseliin eikä kumpikaan osapuoli havittelis voittoa.
Mutta saahan näitä vatvoa. Oikeasti meillä tarvetta ois paljon isommalle autolle, kun kuljetaan pitkinpoikin suomea kisa pyörät matkassa ja muutakin sälää aina tarvitaan. Nyt tyttö vie n. puolet autosta turvaistuimineen ynnä muine tarpeineen. Koira vie sen toisen puolen, joten itse saan mennä kohta suksiboksiin matkaamaan. Pitäneekin siis hommata joku asuntovaunu kaikkia tarvikkeita varten
Se on tosiasia, että liikkeeseen vaihto ei tule kyseeseen. Siinä ottaisi jokatapauksessa takkiin tuhansia euroja. Oikeastaan ainut vaihtoehto on, että joku XWD mallin omaava haluaisi vaihtaa dieseliin eikä kumpikaan osapuoli havittelis voittoa.
Mutta saahan näitä vatvoa. Oikeasti meillä tarvetta ois paljon isommalle autolle, kun kuljetaan pitkinpoikin suomea kisa pyörät matkassa ja muutakin sälää aina tarvitaan. Nyt tyttö vie n. puolet autosta turvaistuimineen ynnä muine tarpeineen. Koira vie sen toisen puolen, joten itse saan mennä kohta suksiboksiin matkaamaan. Pitäneekin siis hommata joku asuntovaunu kaikkia tarvikkeita varten
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Epätoivoinen vaihtoprojekti??
Jos autosi suinkin vain toimii, niin mitä sitä samankokoiseen vaihtamaan. Minä olisin onnellinen, jos oma vaununi olisi ylipäätään kunnossa... aina joku vika päällä, perskule. Oon lyhyessä aikaa todennu sen, että näiden kahden eri polttoaineen aiheuttamien kulujen erotuksella ei juuri ole merkitystä, niin kauan ku auto makaa korjaamolla, etenkin merkkikorjaamolla.
Mutta niin se on meilläki, koira vie puolet autosta rojuineen. Lasta ei ole vielä, eikä se turvaistuimen kanssa kuulemma oikeen tahdo pikku saabbiin mahtuakaan. Kattokiskoja saa kaupasta, niin voi laittaa vaikka boksin. Ja kun on koukku, niin Muuli kuomulla olis varmaan kova sana myöskin
Epäilemättä kuitenkin toisaalta voidaan sanoa, että auto kauppa piristää kummasti kun sattuu se autokuume oikeen nousemaan!
Mutta niin se on meilläki, koira vie puolet autosta rojuineen. Lasta ei ole vielä, eikä se turvaistuimen kanssa kuulemma oikeen tahdo pikku saabbiin mahtuakaan. Kattokiskoja saa kaupasta, niin voi laittaa vaikka boksin. Ja kun on koukku, niin Muuli kuomulla olis varmaan kova sana myöskin
Epäilemättä kuitenkin toisaalta voidaan sanoa, että auto kauppa piristää kummasti kun sattuu se autokuume oikeen nousemaan!