Mulla oli kanssa tollanen huurtumis-ongelma 3vuotta sitten. Auto oli silloin vasta 3v ja kaikki siihenastiset 3vai4 määräaikaishuoltoa oli tehty joten vika tuntui tosi oudolta. Raitisilmasuodatin oli vaihdettu 70000km huollossa, mutta vaihdoin sen kuitenkin toiseen vaikka mittarissa oli vasta jotain 76tkm. Ei auttanut mitään.
Seuraavaksi irroitin askelmoottorinjohdon (ko. moottori ohjaa läppää joka vaihtaa sisäilmankierron ja ulkoilman välillä).
Vika poistui
Olin kyllä painellut sisäilmankierto nappulaa ilmastointilaitteesta ja konehuoneesta katsonut että läppäkääntyi joka kerta merkkivalon mukaiseen asentoon, mutta kun poistin johdon moottorilta niin huurtuminenkin poistui
Pari vuotta myöhemmin kesällä alkoi jalkatilaan tippua vettä ilmakanavista. Olen sittemmin poistanut puhallinmoottorinkaukalon vedenpoistoputkista ne päätyläpätkin ja hoonannut putket niin ettei niistä löydy pölyäkään saati isompia roskia.
Lisäksi olen imuroinut sen puhallinmoottorikaukalon pohjan havunneulasista (joiden laskemiseen riitti yhdenkädensormet) tms.
Veden tiputtelu jatkui satunnaisena vuosien-03 ja -04 lämpimän kauden loppuun. Nyt on alkanut ilmetä uutta huurtumisongelmaa, mutta paljon lievempänä kuin aikoinaan.
Kerran olen kolmen vuoden aikana vaihtanut jäähdytysnesteen kokonaan, mutta pisaraakaan ei ole tarvinnut muuten lisätä.
Ihmetyttää vaan mistä vesi/kosteus kulkeutuu autoon, eli luultavasti joku putki on jostain rikki tms. Ainakaan ilmastoinnin kondenssivesi ei voisi vapaammin lorista maahan...
Faijani vm-97 tonnariin vaihdoin lämppärinkennon alkukesästä, joten voi sellainenkin vuotaa jo -97 autossa, mutta se auto kyllä kadotti jäähdytinnestettäkin.
Mun auto ei sitä tee, eikä käsittääkseni
Barney74:n autokaan.
Olisko jollain ideoita jos unohdetaan noi kondenssiveden tukokset ja kennonvuotaminen