TTID -08 P0660 - vikakoodi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Nitzgu kirjoitti:No, kaikkea sitä on odotettavissa 8O Pitää vaan koputella puuta.
Oliko tuo EGR kiinni kolmella torx:lla? Omasta tuota yritin katsella, eikä ollut, kuin 2kpl. Tuosta moottorimallista, kun ei tunnu ohjeita löytyvän... Omasta tuota yritin katsella eikä ollut, kuin 2kpl ruuveja.
Pari torxia ja muutama muunlainen ruuvi tai pultti/mutteri (neki pitää ottaa irti, jotka näyttää pitävän pelkkää tiivistettä kiinni)
Sitte reipas nykäsy ulospäin samalla nitkutellen (itellä ainki karsta oli sitä jumittanu ja sielä on vielä O-rengas tiivisteenä)

Ei toisaalta ollu kuitenkaan edes kivon pahasti karstassa.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Märkäkorva kirjoitti:
Ota sitten näistäki selvää, että mistä johtuu, mutta kallis tikki tuli ja auto toimii taas... Oli kuulemma sen näköistä tekoa johdotukset tulla suunnalla, että näitä tullee tulemaan muillekin... (vissiin Fiiatin johdotukset - ainakin liittimet kaikki erilaisia ku Saabilla normaalisti - keskellä johtosarjaa haaroituksia, jotka tehty "amisliitoksilla" ja kutistesukka päälle...)
Jos yhtään helpottaa niin faijan uudehko A6 hyytyi vastaavasti johtosarjojen hapettumien --> ecun viottumisen vuoksi, 2800eur kiitos. Ei ollut enää takuuta, mutta tulivat 50% ecun hinnassa vastaan kun vastaavia tapahtunut "jonniin verran". Liekö makaronimiehet valmistaneet johtosarjat myös sakemanneille? :lol:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jos tulee useita samanlaisia tapauksia, niin siinä tapauksessa vois kysellä myös kuluttaja-asiamiehen suunnalta. Viasta vois vaikka kehkeytyä pitkässä juoksussa joku Recall tyyppinen juttu. Eritoten jos vika voi aiheuttaa vaaraa.

Luulisi johtosarjan kunnon tarkastuksen olevan kohtuu helppo homma huollossa jos tuollainen juttu on tiedossa. Mulla kun oli se diesel subaru niin siinähän tuli vajaan vuoden päästä kutsu johtosarjan tarkastukseen, kun johdot oli sidottu huolimattomasti ja muutamissa autoissa oli päässyt hiertymään puhki -> satunnaisia vikavalojen vilkutuksia tai sammuilua. Joten ei se viaton ole japsikaan vaikka sellaista mielikuvaa meille myydään.

Ongelmana täällä pohjoisempana on, että asian osaavia Saab huoltoja on tosi harvassa. Jos tulee tilanne päälle niin apu voi olla melko hakusellaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin