
sport
Re: sport
Käytännössä tuon "sprited driving" tunteen olen huomannut lähinnä siitä että ajo muuttuu nykivämmäksi ja että kaasupoljin on turhankin herkkä. Periaatteessa kai voisi ajatella niinkin että kun kaasupolkimen herkkyyttä lisätään vaikuttaa se samalla tavalla kuin että painaisi kaasua syvemmälle. Eli vaihteisto vaihtaa herkemmin pienemmälle. Edelleenkin olen sitä mieltä että tuon kaasuläpän herkkyyden lisäksi ei havaitse muuta, se muu on vain sen johdannaista siitä. Verrattuna tosiaankin vaikka tuohon 9-3:seen, siinä kierrokset pysyy korkealla. Sinällään tuo Sport toiminto on ihan yhtä tapeellinen nuo vaihtoläpyskät, eli näyttää ja tuntuu hienolta auton myynti- tai ostovaiheessa, kenen kannnata asiaa sitten katsookaan.
Sen jälkeen ei niitä sitten enää käytäkään.

Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: sport
Onko aivan pakko jankuttaa päivänselvästä asiasta, katso jos löydät saman vielä ryssänkielelläkin.eklunto1 kirjoitti:Ehkä se osaa lontoota?

Tässä alla lainaus tuosta liittämästäsi kuvasta, mikä sinulle siinä on niin epäselvää, että täytyy tuota änkyttäjien kieltäkin harrastaa?
Eikös tuo ole juuri sitä mitä alussa kerroin!"Tämän muutoksen johdosta vaihtamiskohdat sopeutetaan auton suoritus kyvyn parantamiseksi".
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: sport
Core2 olen ihan samaa mieltä kanssasi asiasta. Lontoo käännös oli tarkoitus olla hauska juttu. Ei tainnut olla
Eikä tämä asiakaan tunnu olevan päivänselvä, kun tätä on kysytty useaan kertaan ja mielipiteitä on useita tästä asiasta.

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: sport
No sellaiseksi sitä epäilinkin ja siksi vastasinkin näin:eklunto1 kirjoitti:Core2 olen ihan samaa mieltä kanssasi asiasta. Lontoo käännös oli tarkoitus olla hauska juttu. Ei tainnut olla
Mutta tosiaan kun lukee tuota suomalaisessa käsikirjassa olevaa tekstiä niin sekatso jos löydät saman vielä ryssänkielelläkin.![]()
on hiukan eri muodossa mitä se on täällä meillä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: sport
WIS:stä poimittua -> "Vaihtamiskohdat kevyellä kaasulla ja täyskaasulla ovat kuitenkin samat molemmissa ohjelmissa."
Eli nuo vaihtamiskohtien sopeutukset toimivat vain osakaasulla.
EDIT: Ja muuttui näköjään '03, eli vaihtoläpisköjen tullessa mukaan, eli sillon nähtävästi myös täyskaasulla vaihtokohta muuttuisi.
-Sami
Eli nuo vaihtamiskohtien sopeutukset toimivat vain osakaasulla.
EDIT: Ja muuttui näköjään '03, eli vaihtoläpisköjen tullessa mukaan, eli sillon nähtävästi myös täyskaasulla vaihtokohta muuttuisi.
-Sami
Viimeksi muokannut Tobbana, Ti Elo 30, 2011 22:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: sport
On tuosta S-napista se hyöty, että laatikko hyödyntää vääntöä paremmin, eikä ala turhaan hakemaan pienempää pykälää esim. pienessä ylämäessä (bensakone)
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: sport
Ei se pintakaasulla ajellessa pykällä pienempää pienehköihin vastamäkiin normaaliasennossakaan, ainakaan tuolla 400Nm softalla ja 3" putkistolla.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: sport
Muistanko väärin vai mainostiko Saab joskus, että Sport toiminteella moottorista tulee hetkellisesti lisää vääntöä/tehoa? Tämä siis 5-lovisessa Aerossa. Vai oliskos joku tälläinen toiminne vain manuaalissa?
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: sport
Muistat väärin. Overboost-toiminto oli manuaalivaihteisissa aeroissa. Antoi hetkellisesti 20Nm lisäväännön.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: sport
Oliko jo -03:sissa saamani tiedon mukaan tää mainitsemani toiminto alkoi vastaTobbana kirjoitti:WIS:stä poimittua -> "Vaihtamiskohdat kevyellä kaasulla ja täyskaasulla ovat kuitenkin samat molemmissa ohjelmissa."
Eli nuo vaihtamiskohtien sopeutukset toimivat vain osakaasulla.
EDIT: Ja muuttui näköjään '03, eli vaihtoläpisköjen tullessa mukaan, eli sillon nähtävästi myös täyskaasulla vaihtokohta muuttuisi.
-Sami
-05:sissa. No mitä aiemmin sen parempi, kun se ainakin -09 toimii hemmetin hyvin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.