
"Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.
Tää satku on varmaan raumalta tullut sulle? 

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Päästö-ongelmat.
Itse asiassa hain Salosta.LR kirjoitti:Tää satku on varmaan raumalta tullut sulle?
Mutta viimeisen vuoden aikana ollut liiankin monta omistajaa.
Nyt onkin ollut mukava selvittää kaikkien ranetuksia.
Korjaamolla olen pakokaasutesterissä ollutkin.
Tänään vaihdettu toimiva ilmamassamittari kiinni.
Tyhkäynnillä ei ainakaan nyt haise enään raaka bensa, tällä uudella immulla.
Mutta testerissä se selvinnee. Aika ronkitun näköinen kapistus oli tuo Immu, minkä siitä tänään vaihdoin.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Momon 17" alut ja uudet kuvat.
Kaikkea pientä väsäilty:
-3puolainen ratti, uudemman mallin hanskalokeron kansi.
-Boucigord tulpanjohdot. (Pitää hakea vielä uusi v-jakajan kansi ja pyörijä.)
Sokerina pohjalla:
-MoMon 17" alut rengastuksella 215/40/17.
KUVIA:
http://kuvablogi.com/nayta/3202217/
-3puolainen ratti, uudemman mallin hanskalokeron kansi.
-Boucigord tulpanjohdot. (Pitää hakea vielä uusi v-jakajan kansi ja pyörijä.)
Sokerina pohjalla:
-MoMon 17" alut rengastuksella 215/40/17.
KUVIA:
http://kuvablogi.com/nayta/3202217/
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Momon 17" alut ja uudet kuvat.
Suabisti kirjoitti:Kaikkea pientä väsäilty:
-3puolainen ratti, uudemman mallin hanskalokeron kansi.
-Boucigord tulpanjohdot. (Pitää hakea vielä uusi v-jakajan kansi ja pyörijä.)
Sokerina pohjalla:
-MoMon 17" alut rengastuksella 215/40/17.
KUVIA:
http://kuvablogi.com/nayta/3202217/
Hyvältä näyttää, ei samaksi autoksi uskois...

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Momon 17" alut ja uudet kuvat.
Tällaisia "hengenpelastusjuttuja" on aina kiva lukea. Jotenkin mieltä lämmittää, kun hieman ehkä jo parhaat hetkensä nähnyt palvelija saa näin ansiokasta hoivaa osakseen. 
Jotain samaa kuin pihan perältä käyntivikaisena haettu vanhemman pojan 2,1 ruisku.
Perjantaina käytin auton leimalla ja oli kaikin puolin hyvässä kunnossa. Kohta kolme vuotta sekin on meillä palvellut, joskin nyt ylimääräisenä, muttei oikein raaskisi hukatakaan luottopeliä.....

Jotain samaa kuin pihan perältä käyntivikaisena haettu vanhemman pojan 2,1 ruisku.
Perjantaina käytin auton leimalla ja oli kaikin puolin hyvässä kunnossa. Kohta kolme vuotta sekin on meillä palvellut, joskin nyt ylimääräisenä, muttei oikein raaskisi hukatakaan luottopeliä.....
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. Momon 17" alut ja uudet kuvat.
Kiitosta vaan kannatuksesta ja kehuista.
Päästöt viimein sai, Immun vaihdolla lähti rokkaamaan.
Muutenhan usko taas koetuksella.
Katsastuksessa havaittuja "vikoja":
-Välijäähdytin vaihdettava alkuperäiseen tai poistettava.
-Alatukivarsien kiinnitys kohtia hitsata.
-Takatukivarsien kiinnitys kohtia hitsata.
Hohhoijaa.
Taas sitä olis jostain revittävä motivaatiota
Päästöt viimein sai, Immun vaihdolla lähti rokkaamaan.
Muutenhan usko taas koetuksella.
Katsastuksessa havaittuja "vikoja":
-Välijäähdytin vaihdettava alkuperäiseen tai poistettava.
-Alatukivarsien kiinnitys kohtia hitsata.
-Takatukivarsien kiinnitys kohtia hitsata.
Hohhoijaa.
Taas sitä olis jostain revittävä motivaatiota

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KATSASTETTU!!!
Vihdoin ja viimein, Satku katasastettu
Ompas komia päästellä taas, Turbo-Satkun murina lämmittää mieltä

Ompas komia päästellä taas, Turbo-Satkun murina lämmittää mieltä

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KATSASTETTU! Kytkin putki meni.
Paluu maan pinnalle.
Riemua ehti jo päivän riittää, kun kytkimestä katosi tunto.
Huomasin, että alavesiletkun päälle oli kytkin nestettä.
Kaveri autoon paineleen kytkintä ja huomasin, että kytkin putkesta suihkuaa nestettä.
Eli saako noita vielä jostain uusia? hinta?
Kannattaako itse tehdä?
Ompa taas tätä harrastamisen riemua
Riemua ehti jo päivän riittää, kun kytkimestä katosi tunto.
Huomasin, että alavesiletkun päälle oli kytkin nestettä.
Kaveri autoon paineleen kytkintä ja huomasin, että kytkin putkesta suihkuaa nestettä.
Eli saako noita vielä jostain uusia? hinta?
Kannattaako itse tehdä?
Ompa taas tätä harrastamisen riemua

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KATSASTETTU! Kytkin putki meni.
Irrota vanha risa putkiletku, vie hydrauliikkaliikkeeseen ja pyydä prässäämään uusi letku vanhoihin päihin. Periaatteessa helppoa, jos eivät ala arpomaan mikähän olisi sopiva jarrunestettä kestävä letku. Tuli kesällä kokeitua kantapään kautta, että vihreä Multikler-maalausletku 20 bar paineenkestolla joustaa liikaa, vaikka kestääkin monenlaisia liuottimia.
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KATSASTETTU! Kytkin putki meni.
Kaverilla oli hajonnut ko. osa.jus kirjoitti:Irrota vanha risa putkiletku, vie hydrauliikkaliikkeeseen ja pyydä prässäämään uusi letku vanhoihin päihin. Periaatteessa helppoa, jos eivät ala arpomaan mikähän olisi sopiva jarrunestettä kestävä letku. Tuli kesällä kokeitua kantapään kautta, että vihreä Multikler-maalausletku 20 bar paineenkestolla joustaa liikaa, vaikka kestääkin monenlaisia liuottimia.
Olivat paikallisessa varaosaliikkeessä tehneet tuon putken.
8mm jäykkää putkea nuin 1,5metrin pätkä liittimillä.
Eli täytyy huomenna käydä kyselemässä, jos tekevät saman homman.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. KATSASTETTU! Kytkin putki meni.
Kävin tosiaan teetättämässä uuden kytkinputken varaosa liikkeessä ja hyvä tuli.
Ja hintakin miellyttävä
Kytkimen ilmaus oli yllättävän haastava, mutta lopulta onnistui.
Nyt hyvä tuntuma kytkimessä, oli ilmeisesti jo kauemman aikaa vähän falskannut tuo putki, kun ajoittain tuntui luistamista.
Samalla tuli imuputki paranneltua, huohotinjärjestelmää fiksailtua, bleedi sijoitettua, helpompaan paikkaan, Kaasuläppäkotelo puhdistettua ja laitettua uusi Bosch jännitteensäädin.
Nyt sitten toivoa, että pääsis lauantaina botniaringille (koputtaa puuta.)
Ja hintakin miellyttävä

Kytkimen ilmaus oli yllättävän haastava, mutta lopulta onnistui.
Nyt hyvä tuntuma kytkimessä, oli ilmeisesti jo kauemman aikaa vähän falskannut tuo putki, kun ajoittain tuntui luistamista.
Samalla tuli imuputki paranneltua, huohotinjärjestelmää fiksailtua, bleedi sijoitettua, helpompaan paikkaan, Kaasuläppäkotelo puhdistettua ja laitettua uusi Bosch jännitteensäädin.
Nyt sitten toivoa, että pääsis lauantaina botniaringille (koputtaa puuta.)
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.
Tässäpä sitä saanut nautiskella Turbo-Satkuilusta
Erinomaista ajomukavuutta hain käyttämällä Satkun laadukkaassa Nelipyörä suuntauksessa. Eipä hakuile enään mihkään ja kulkee tuttuun Satku maiseen tapaan.
Osa päivityksiä:
-Uudet jarrupalat taakse.
-"Turbo" lätkä maskiin.
-Takaniskatuet taakse.
-Hattyhyllylle 6,5" macroman kajarit.
-Akun kengät uusittu ja akun konteloa peräluukussa fiksailtu parempaan kuntoon.
Ja tietysti klubitarraa lasiin
Muutamat Syyskuvatkin voisi vielä ottaa.

Erinomaista ajomukavuutta hain käyttämällä Satkun laadukkaassa Nelipyörä suuntauksessa. Eipä hakuile enään mihkään ja kulkee tuttuun Satku maiseen tapaan.
Osa päivityksiä:
-Uudet jarrupalat taakse.
-"Turbo" lätkä maskiin.
-Takaniskatuet taakse.
-Hattyhyllylle 6,5" macroman kajarit.
-Akun kengät uusittu ja akun konteloa peräluukussa fiksailtu parempaan kuntoon.
Ja tietysti klubitarraa lasiin

Muutamat Syyskuvatkin voisi vielä ottaa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.
Mihin arvoon pyörän kulmat säädettiin ja paljonko oli heittoa? Säätäjä osasi myös säätää satkun pyöränkulmat siis ettei jäänyt pelkäksi tarkastukseksi tai aurauskulmien säädöksi? Oliko takapää paikoillaan?
Vuotava tai huonosti ilmattu kytkin ei aiheuta luistamista vaan päin vastoin, ei meinaa irroittaa kunnolla. Toki jos vuotaa työsylinterin päässä levyn märäksi niin sitten saattaa luistaakin ja näin ilmeisesti tekikin?
Vuotava tai huonosti ilmattu kytkin ei aiheuta luistamista vaan päin vastoin, ei meinaa irroittaa kunnolla. Toki jos vuotaa työsylinterin päässä levyn märäksi niin sitten saattaa luistaakin ja näin ilmeisesti tekikin?
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.
Tuossa skannaus kuva arvoista:f-19 kirjoitti:Mihin arvoon pyörän kulmat säädettiin ja paljonko oli heittoa? Säätäjä osasi myös säätää satkun pyöränkulmat siis ettei jäänyt pelkäksi tarkastukseksi tai aurauskulmien säädöksi? Oliko takapää paikoillaan?
Vuotava tai huonosti ilmattu kytkin ei aiheuta luistamista vaan päin vastoin, ei meinaa irroittaa kunnolla. Toki jos vuotaa työsylinterin päässä levyn märäksi niin sitten saattaa luistaakin ja näin ilmeisesti tekikin?
http://kuvablogi.com/nayta/3288776/
Tosiaan. Levy oli märkänä, niin selittääkin miksi luisteli.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: "Kiertopalkinnon" pelastus. 4pyörä suuntaus tehty.
Jotain infoa tännekkin.
Tänään tuli konttorilla käytyä ja leima tuli paperiin.
Ihmeempiä taikoja ei tarvinnut tehdä ennen leimaa, kun vaihtaa jarruvalokytkin(ihanasti sai taas kojelautaa purkaa.)
Ainoa sanominen tuli haalistuneista etu-umpioista.
Tää saattaisi olla myynnissäkin, jos jotain houkuttelee
Tänään tuli konttorilla käytyä ja leima tuli paperiin.
Ihmeempiä taikoja ei tarvinnut tehdä ennen leimaa, kun vaihtaa jarruvalokytkin(ihanasti sai taas kojelautaa purkaa.)
Ainoa sanominen tuli haalistuneista etu-umpioista.
Tää saattaisi olla myynnissäkin, jos jotain houkuttelee

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*