lämppärin kennon vaihtotyö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24654
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuka tekis??

kohde 9000 cse ---etsi nappulan takaa löytyi ilmastoinnín lisätuomasta vaikeuskertoimesta... hips--
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8145
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja mestari »

eikös siihen jostakin haku toiminolla löydy step by step ohjeet joilla on yleensä pärjännyt. sitten vaan lauantai aamuna kutoselta konepeitto auki ja ruokatunille pitäs päästä jo kasausvaiheen paremmalla puolella. 8)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4249
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Vaihtaa sen pöheltimen sitten samalla, ettei tarvi puolen vuoden päästä repiä uudelleen auki. Iteltä alkaa menemään jo rutiinilla koko homma :roll:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24654
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pöhellin on vaihdettu kuittien mukaan 2009... ei kai se vielä oo vaihtokunnossa.. heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 928
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

On se vaan niin mukava homma, jotta kerran se pitää kokea joka tonnarin omistajan. JK. Kello kannattaa ottaa pois ranteesta :mrgreen:

No joo, kaippa sen joku on valmis tekemään ihan sopuhintaan. Ootko muuten nyt lännessä vaiko idässä, siis missä päin tää työ pitäis suorittaa?
Saab 9-5 Vector -03 stage1 470 tkm
puh.040 538 0231
forward forever backward never
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24654
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

idässä..... ja ei kenenkään tarvii yksin ruuvata... hyviä kuvia löytyi netistä operaation suorittamiseen ,mutta samoissa linkeissä mainittiin eka kerran hankaluudet.. heh.. kelloa ei oo ranteessa ollu 97 vuoden jälkeen......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 928
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Lähes käymään ratapäivillä, niin voidaan varikolla tehdä vaihtotyö sillä aikaa kun on hitaiden puoltuntinen menossa :lol:

No ei se puoltuntia välttämättä riitä... vois jäädä ajot ajamatta. Mut ootko tulossa? Jos matkan varrella vaihdetaan.
Saab 9-5 Vector -03 stage1 470 tkm
puh.040 538 0231
forward forever backward never
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24654
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en mie taida kauhean matkan päähän lähteä.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2653
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Kennon ja pöheltimen vaihtotyö onnistui eka yrittämällä kahdessa tunnissa :D Tosin mun tontus ei ole ilmastointii.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sitten ei kannata kehuskella. Ilmastointi hankaloittaa tuuletinkopan irroitusta ja asennusta tosi paljon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jope kirjoitti:Sitten ei kannata kehuskella. Ilmastointi hankaloittaa tuuletinkopan irroitusta ja asennusta tosi paljon.
n.3h menee ilmastoinnillisen kanssa termarin vaihdon kanssa (ei ensimmäisellä kerralla). Kaveri on hyvä olla mukana, koska vaatii hieman voimaa ja muoviosien taittamista eli ei kannata tehdä pakkasella. Ruiskumallissa tulee lisäksi imusarjan irroitus (94-> pelkkä yläosa) työn helpottamiseksi.

Vaikein osa hommassa on puhallinkotelon irroitus ja asennus, koska kotelo pitää ottaa höyrystimen ja peltien välistä hieman voimaa käyttäen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Nimeomaan voimaa operaatiossa ei saa missään nimessä käyttää.. Nimittäin jos lämmönsäätöläpän vipu ei ole vielä katkennut, niin siinä vaiheessa kun voima otetaan peliin se viimeistään katkeaa.

Ilmastoinnin "kampeamisessa" kannattaa olla myös varovainen.. multa alkoi putki vuotamaan höyrystinkennon päästä kun kampesin koteloa sentin liikaa sivulle.

Periaatteessa hommahan on melko simppeli, suurin aika menee juuri ihmetellessä miten päin sen kotelon saa pujoteltua ilman voiman käyttöä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24654
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

neuvoja sataa MUTTA se tosimies tai nainen uupuu joka auttaa rahallista korvausta vastaan tottakai....
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

blobbo kirjoitti:Nimeomaan voimaa operaatiossa ei saa missään nimessä käyttää.. Nimittäin jos lämmönsäätöläpän vipu ei ole vielä katkennut, niin siinä vaiheessa kun voima otetaan peliin se viimeistään katkeaa.

.
Mutta kun hieman ns. väkisin välistä pujottamalla säätövipu jäi ehjäksi ja ilmastointi ei alkanut vuotamaan :roll:

Uudemmissa on vielä hankalampi höyrystin kotelo kuin vanhemmissa. Niissäkin on vuosimallista riippuen erilaisia venttiileitä kotelon päässä, joita pitää varoa irroituksessa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11639
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: lämppärin kennon vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja jus »

Etpä ole nalleolut kertonut missä tuo työ pitäisi tehdä. Esim. tuo meille niin hoidetaan homma. Vai onko taas liian kaukana? Missä se on se tarpeeksi lähellä?
Vastaa Viestiin