Vapari

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jep, siis ääntä, OK.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Minuteman kirjoitti:Jep, siis ääntä, OK.
tuskin kukaan noita asennellessa hokee "kylän kovin auto" :D
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
powder
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Pe Touko 07, 2010 08:47

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja powder »

Kysytään tähän jatkoksi nyt sunnuntai illan ongelma.

Eli mistä se pieni pihahdus tulee kun laittaa kartiofiltterin ja miksei ääntä kuulu orkkis paperilla? Eikö ole olemassa tehokkaasti suodattavaa "vapaamminvirtaavaa"suodatinta joka mahtuu orkkis pöntön sisään? Saisi edes pientä tuhinaa ;)
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyllä mulla ainakin puhisee vaikka on vakio suodatin ja vakio pässi. Aukasee sitä koteloa joka on siellä lokasuojan sisällä esim. siitä päältä niin johan puhisee. Itellä on sellanen 5cm X 10cm reikä siinä suodatin kotelossa pääly puolella.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja V-M »

exclusive kirjoitti: siis tämähän on sama kuin joskus oli villityksenä peltisarja ja putkisto, noistakaan mitään maksimaalisia tehoja tule.

eikös noissa lähinnä se ääni ole päällimmäisenä.
No ei todellakaan ole sama asia, peltisarjan vaikutus on todellinen. Tuo filtteri on vain rahastusta ja koneelle huono asia.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: suhahtaahan tuo vaik ei oo reikiä tietääkseni ylimääräsiä-- hih.. uskomaton vääntö...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Nyt on tyhmän kyllä ihan uteliaisuuttaa kysyttävä, että mitä hyötyä siitä peltisarjasta on? Ja kuinka paljon?
Ahdonvoimaa
exclusive
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Wagonisti kirjoitti:Nyt on tyhmän kyllä ihan uteliaisuuttaa kysyttävä, että mitä hyötyä siitä peltisarjasta on? Ja kuinka paljon?
väitän edelleen että peltisarjalla useimmissa vapaastihengittävissä vakio autoissa ei ole juurikaan hyötyä..vasta kannen parantelun jälkeen alkaa valusarja ahdistamaan...SIIS USEIMMISSA AUTOISSA, EI KAIKISSA!!!
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja V-M »

exclusive kirjoitti:
Wagonisti kirjoitti:Nyt on tyhmän kyllä ihan uteliaisuuttaa kysyttävä, että mitä hyötyä siitä peltisarjasta on? Ja kuinka paljon?
väitän edelleen että peltisarjalla useimmissa vapaastihengittävissä vakio autoissa ei ole juurikaan hyötyä..vasta kannen parantelun jälkeen alkaa valusarja ahdistamaan...SIIS USEIMMISSA AUTOISSA, EI KAIKISSA!!!
No en oo maininnut mitään vakio autoista ja niihin laitettavista peltisarjoista... otin kantaa toteamukseen että peltisarjoista ei olisi hyötyä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
exclusive
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja exclusive »

en ehkä tarpeeksi selvästi sanonut että vakio kone oletin vaan automaattisesti että tämä turha jahkaaminen vapareista koskee vakio moottoreita.

Ja sanottakoon vielä että minulla ei ole vapareista mitään huonoa sanottavaa,yhtään massa/määrämittaria en rikki ole saanut...olen aina välillä putsannut/öljynnyt suodattimen.
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

exclusive kirjoitti:
Ja sanottakoon vielä että minulla ei ole vapareista mitään huonoa sanottavaa,
Mutta ei ole ollut myöskään mitään "hyvää" sanottavaa muuta kuin "ääni", josta voi tulla vieläpä kallis ääni. Et ilmeisesti ymmärrä että olet imenyt koneisiisi ihan ehdoin tahdoin pölyä sekä hiekkaa ja kuluttanut niitä tavalla johon niitä ei ole suunniteltu, vain "äänen" vuoksi?

Ei se mit, jokainen tietenkin taaplaa tyylillään, ja sinänsä on ihan hyvä että nämä auton huollon laiminlyöjät ilmoittautuvat itse, tietääpähän yleisö jotta keneltä ei kannata ostaa laiminlyötyä autoa. :wink:
exclusive
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Minuteman kirjoitti:
exclusive kirjoitti:
Ja sanottakoon vielä että minulla ei ole vapareista mitään huonoa sanottavaa,
Ei se mit, jokainen tietenkin taaplaa tyylillään, ja sinänsä on ihan hyvä että nämä auton huollon laiminlyöjät ilmoittautuvat itse, tietääpähän yleisö jotta keneltä ei kannata ostaa laiminlyötyä autoa. :wink:
10 tonnin välein putsattu ja öljytty suodatin, 10tonnin välein vaihdan öljyt..eli huolehdin autoistani.
Ja noita vapareita on kymmeniä erilaisia, olet vissiin kaikkia kokeillut, kun niin varmaksi pystyt sanomaan.
Ja jos noi vaparit "rikkoo" auton ni miks et kertaakaan oo maininnut tuplien kanssa käytettävistä vapareista?
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Et ilmeisesti ole lukenut aikaisempia viestejä?

Vaikka niitä "vapareita" olisi satoja erilaisia, perustuu se vapaampi virtaus vain ja ainoastaan suodatustehon heikentämiseen. Kuten edellä sanottu, siinä ei suodatinöljy auta yhtään kun ilma likoineen pääsee kulkemaan sen ohitse.

Tuplista ja vapareista sanoisin että moiset navetantakuiset viritykset eivät ole enää tätä päivää eivätkä edes kuulu tähän aiheeseen.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja exclusive »

niissäkin käytetään vapareita, eli tähän aiheeseen KUULUU! ääh antaa olla.
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Vapari

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tuplakaasarit sekä peltisarjat ym. römppä ei nyt tähän aiheeseen kuulu.

Fakta: Niiden "vapareiden" vapaampi virtaus on saavutettu heikommalla suodatustehokkuudella kuin mitä on paperifilttereillä.

Fakta: Heikompi suodatustehokkuus merkitsee lian pääsyä moottoriin.

Fakta: Lika, hiekka moottorissa merkitsee sen ennenaikaista kulumista.

Joten miten "vapari" on perusteltavissa, puhumattakaan moisen suositteleminen muille? Etenkin kun palstan tarkoitus on mitä ilmeisimmin sellaisten neuvojen jakaminen joilla autot pidetään kunnossa, eikä hajoteta niitä?

Ai niin se ääni....
Vastaa Viestiin