etupyörän laakeri
etupyörän laakeri
nyt kävi niin että laakeria pitäisi vaihtaa kuskin puolelle kun entinen on tulossa tiensä päähän. Motonetista kattelin hintoja ja siellä näytti olevan 2 eri tyyppisiä -89 vuosimalliin asti, toisen perässä lukee SKF joka tarkoittaa ilmeisesti valmistajaa... oma tonnari on vm 88.
ETUPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 9000 --98
Sisältää yhden etupyörän tarpeet
9000 85--8.89. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-1174 117.40 ???
9000 82--8.89 SKF. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-3053 139.00 ???
Kysymys siis kuuluu: onko toi ylempi myöskin yhteensopiva autoni kanssa. On vähän tyhmä olo kun joutuu kyselemään tälläisia, mutta ei viittisi ostaa väärä osaa.
ETUPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 9000 --98
Sisältää yhden etupyörän tarpeet
9000 85--8.89. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-1174 117.40 ???
9000 82--8.89 SKF. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-3053 139.00 ???
Kysymys siis kuuluu: onko toi ylempi myöskin yhteensopiva autoni kanssa. On vähän tyhmä olo kun joutuu kyselemään tälläisia, mutta ei viittisi ostaa väärä osaa.
suklaanvärinen SAAB 9000i -88 kultaisella maskilla
Tulevat laitot: kirkkaat etuvilkut, hopeanvärinen kojelauta sinisillä ledeillä


Tulevat laitot: kirkkaat etuvilkut, hopeanvärinen kojelauta sinisillä ledeillä


-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Laakereiden hinnassa ei kannata nuukailla jos omaan pirssiin asentaa. 
Kirjoittaa nimimerkki: "just lämppärin moottorin vaihtanut ja kolme uutta haava sormeen hankkinut".
Motonetin vaihtoehtoina oli "mikälie aivan Boschin näköinen"
muistaakseni 76 Ecua ja ilman puhaltimen siipiä.
Alkuperäinen Bosch maksoi , siipineen alta 100 Ecua.
Arvatkaas kumman ostin.


Kirjoittaa nimimerkki: "just lämppärin moottorin vaihtanut ja kolme uutta haava sormeen hankkinut".
Motonetin vaihtoehtoina oli "mikälie aivan Boschin näköinen"
muistaakseni 76 Ecua ja ilman puhaltimen siipiä.

Alkuperäinen Bosch maksoi , siipineen alta 100 Ecua.

Arvatkaas kumman ostin.


Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ton "mikälien" ja SKF:n hintaero on niin minimaalinen suhteessa siihen, että et varmastikaan joudu sitä enää toiste vaihtamaan (siis kun valitset SKF:n). Motonetin "merkitöntä" laakeriakaan en mene haukkumaan, kun en tiedä valmistajaa. Tuttavapiirissä on kuitenkin muutama tapaus, kun joku kiina-laakeri on ollut jo vuoden päästä vaihtokunnossa ja kerran jo seuraavana päivänä (hirtti motarilla jumiin). Osta siis SKF.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Sen verran täytyy sanoa, että jos välttämättä haluaa nuukailla niin 9000 etupyöränlaakeri vaihtuu about puolessa tunnissa.
..ei sellaisen pikkuhomman takia jaksanut edes haalareita kiskoa päälle
..ei sellaisen pikkuhomman takia jaksanut edes haalareita kiskoa päälle

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Noista scan techeistä sen verran, että ainakaan moottorin yläpuolen tukikumit eivät olleen aivan alkuperäisen veroisia. Oli vähän mittaheittoa ja eivät menneet normityökalulla paikalleen, vaan Treen Metrosta hajosi työkalu... 

TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.