etupyörän laakeri

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
lhb_81
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Huhti 13, 2004 20:59
Paikkakunta: Oulu

etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja lhb_81 »

nyt kävi niin että laakeria pitäisi vaihtaa kuskin puolelle kun entinen on tulossa tiensä päähän. Motonetista kattelin hintoja ja siellä näytti olevan 2 eri tyyppisiä -89 vuosimalliin asti, toisen perässä lukee SKF joka tarkoittaa ilmeisesti valmistajaa... oma tonnari on vm 88.

ETUPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 9000 --98
Sisältää yhden etupyörän tarpeet
9000 85--8.89. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-1174 117.40 ???
9000 82--8.89 SKF. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-3053 139.00 ???


Kysymys siis kuuluu: onko toi ylempi myöskin yhteensopiva autoni kanssa. On vähän tyhmä olo kun joutuu kyselemään tälläisia, mutta ei viittisi ostaa väärä osaa.
suklaanvärinen SAAB 9000i -88 kultaisella maskilla :roll:

Tulevat laitot: kirkkaat etuvilkut, hopeanvärinen kojelauta sinisillä ledeillä :roll: :P
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eihän noilla muuta eroa ole kuin ylempi on merkkiä mitälie ja toinen on SKF. Itse ainakin ottaisin tuon SKF:n, kun ei ole tietoa mikä tuo halvempi on.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Laakereiden hinnassa ei kannata nuukailla jos omaan pirssiin asentaa. 8)

Kirjoittaa nimimerkki: "just lämppärin moottorin vaihtanut ja kolme uutta haava sormeen hankkinut".

Motonetin vaihtoehtoina oli "mikälie aivan Boschin näköinen"
muistaakseni 76 Ecua ja ilman puhaltimen siipiä. :oops:

Alkuperäinen Bosch maksoi , siipineen alta 100 Ecua. :D

Arvatkaas kumman ostin. :roll: :roll:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Ton "mikälien" ja SKF:n hintaero on niin minimaalinen suhteessa siihen, että et varmastikaan joudu sitä enää toiste vaihtamaan (siis kun valitset SKF:n). Motonetin "merkitöntä" laakeriakaan en mene haukkumaan, kun en tiedä valmistajaa. Tuttavapiirissä on kuitenkin muutama tapaus, kun joku kiina-laakeri on ollut jo vuoden päästä vaihtokunnossa ja kerran jo seuraavana päivänä (hirtti motarilla jumiin). Osta siis SKF.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Sen verran täytyy sanoa, että jos välttämättä haluaa nuukailla niin 9000 etupyöränlaakeri vaihtuu about puolessa tunnissa.

..ei sellaisen pikkuhomman takia jaksanut edes haalareita kiskoa päälle :)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Ostin aikoinaan sen motonetin "mikä lie laakeri" ja se olikin sitten Saabin alkuperäinen :lol: tai ainakin siinä luki Scantech.

Jollei em merkintä tarkoita orkis osaa, niin mitä sitten?
Tarkentakaa asiantuntijat.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Noista scan techeistä sen verran, että ainakaan moottorin yläpuolen tukikumit eivät olleen aivan alkuperäisen veroisia. Oli vähän mittaheittoa ja eivät menneet normityökalulla paikalleen, vaan Treen Metrosta hajosi työkalu... :)
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Vastaa Viestiin