Kysymys kuuluukin, mihin satkun voisi viedä ihan sytytyksen ja kaasarin säätöön/huoltoon täällä Järvenpään lähistöllä? Paikalliseen Autopalvelu Tervashonkaan pääsyä pitäisi odottaa tuonne parin viikon päähän eikä ole selvää haluavatko he sen suurempaa kaasutinhuoltoa tehdä, ja toinen paikallinen korjaamo (Autopalvelu Tikkanen) kieltäytyi kohteliaasti koska ei omannut kuulemma riittäviä työkaluja tai tietotaitoa Saabin osalta. Eli siis suosituksia osaavista korjaamoista tästä lähialueelta (esim. Hyvinkäälle tai Sipooseen astikin voidaan viedä jos sieltä jokin Saab-velho löytyy ja foorumilaiset suosittelevat) otetaan vastaan. Kohtuullinen hintataso olisi suurta bonusta, terv. nimim. aamulla meni taas vaihteeksi 80 euroa varaosiin...
(Vanhojakin ketjuja aiheesta löytyi muutama mutta ne tuppaavat olemaan hiukkasen vanhentuneita/rikkinäisiä nykyään...)
Edit: Pistetäänpä tähän suoraan perään lisäkysymyksiä itse auton ongelmista jo etukäteen siltä varalta että mitään nopeaa halpaa ja osaavaa ihmehuoltoa ei heti tähän hätään löydy tai sitä ei välttämättä edes tarvita (

Useimmat noista käyntiongelmista ehkä huonoa käyntiinlähtöä lukuunottamatta (tällä hetkellä yksi tulpista huonompi kuin muut) tuntuisivat liittyvän tavalla tai toisella kaasariin (tai niin ainakin uskoisin kun kaasulla on niin paljon vaikutusta). Vielä mainintana että kannentiivisteongelmat on melko varmasti suljettu pois (jäähdytysnestettä ei kulu, lämmöt pysyy kurissa jne).
Tällainen megapostaus siitä syystä että en tosiaankaan kovin hyvä ole löytämään tietoa tuon haun avulla, ja pikkuhiljaa alkaa riittämään tuon auton moottorin kanssa tappeleminen...
Toinen edit: unohtui noista mahdollisista vian aiheuttajista se että lämmityslaitteen suunnansäätöpyörylä suhisee eli vuotaa alipainetta ainakin osassa asennoista. Luottokorjaaja oli sitä mieltä että sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä käyntiin, netistä taas olen lukenut että tuollaisella alipainevuodolla saattaisi olla suuri merkitys käyntiin nimenomaan kaasarimoottorissa. Mikä on tuomio?