Käytetty 9000 -87
Käytetty 9000 -87
Olen koeajanut käytettyä 9000:sta vm. 87. Autolla oli ajettu n. 285 000. Pellit näyttivät ruosteettomilta, ei lommoja. Alusta oli öljytty. Tälläisiä vikoja esiintyi.
- Ikkunat höyrystyivät, imelä haju sisällä, ilm. kenno vuotaa. autom. ilmastointi toimi.
- Virtalukko reistaili
- Kone öljyinen pakosarjan alta.
Kuume olisi kova kun hintakaan ei ollut korkea. Oma 900 alkaa olla tiensä päässä. Ilmeisesti nämä viat eivät ole mahdottomia korjata? Veto tuntuu olevan tallella. Auton varustelu oli hyvä. Sähkötoimiset ikkunat, peilit ja autom. ilmastointi. Onko kuskin ja apukuskin välinen käsinoja ollut lisävaruste? Estää hyvin lasten pääsyn eteen.
- Ikkunat höyrystyivät, imelä haju sisällä, ilm. kenno vuotaa. autom. ilmastointi toimi.
- Virtalukko reistaili
- Kone öljyinen pakosarjan alta.
Kuume olisi kova kun hintakaan ei ollut korkea. Oma 900 alkaa olla tiensä päässä. Ilmeisesti nämä viat eivät ole mahdottomia korjata? Veto tuntuu olevan tallella. Auton varustelu oli hyvä. Sähkötoimiset ikkunat, peilit ja autom. ilmastointi. Onko kuskin ja apukuskin välinen käsinoja ollut lisävaruste? Estää hyvin lasten pääsyn eteen.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Itselläni oli tonnari cs-92 vähän aikaa sitten ja samantyyppisiä vikoja.
Kilsojakin vain 400 tkm
Lämppärin kenno vuoti päädystä, vaihdoin alkuperäisen Valeon tilalle Motonetin vastaavan, joka oli hieman halvempi, lämmöntuotto oli todella hyvä päinvastaisista huhuista huolimatta.
Muistaakseni vesiletkuja piti hiukan lyhentää Motonetin kennon kanssa.
Hinta vähän alle 100 euroa.
Homma on työläs, ja jos tila ahdistaa, kannattaa purkaa pyyhkijöiden vivusto, jotta saa tilaa, samoin rintapelti pitää ottaa pois.
Itse irroitin konepellin, joka lähtee sokilla irti (alle 2 min), tilan tuntu lisääntyi huomattavasti ja valoa saa paremmin kohteeseen.
Samalla kun vaihtaa kennon, kannattaa vaihtaa lämppärin puhallin, siitä loppuu hiilet yleensä vähän yli 300000:ssa. Puhaltimen hintaa en muista.
Muistaakseni pelkkiä hiiliä ei kovin helposti voinut vaihtaa puhaltimeen, vai eikö niitä sitten ole saatavissa. Olisiko puhallin 100 euron kieppeillä.
Muutama tunti kannattaa varautua käyttämään näihin töihin, ja hommata kunnon työohjeet, ettet riko esim ilmastointilaitteen putkistoa (sitä pitää siirtää työn aikana).
Haulla löytyy varmaan täältä foorumiltakin, yleisimpiä vikoja 250-400 tkm ajetuissa tontuissa.
Virtalukko reistaili omassa autossani siten, että välillä ei lyönyt starttia tulille. Lisäksi avain lähti pois lukosta auton käydessä, mikä on taas este katsastuksen läpimenolle. Ostin uuden pohjan 50 euroa, ja tilasin alkuperäiselle avaimelle uuden lukkosylinterin 75 euroa.
Pohjan ja lukon vaihto abt 15 min, tarvikkeet torx-sarja, kapeakärkinen piikki lukkosylinterin vapauttamiseen, ja ruuvilukitetta.
Reilun 300 euroa voit varautua laittamaan noihin, lisäksi öljyvuodon korjaus voi kustantaa ainakin työnä, jos teetät ulkopuolisella,riippuen paikasta, itsellä vuoti vain öljyntäyttöputken alaosan tiiviste.
Alustan puslat on kuluvia osia, joten niiden kunto kannattaa tarkastaa,
mulla meni omasta ainakin etummaisten tukivarsien takapään puslat vaihtoon.
Kilsojakin vain 400 tkm

Lämppärin kenno vuoti päädystä, vaihdoin alkuperäisen Valeon tilalle Motonetin vastaavan, joka oli hieman halvempi, lämmöntuotto oli todella hyvä päinvastaisista huhuista huolimatta.
Muistaakseni vesiletkuja piti hiukan lyhentää Motonetin kennon kanssa.
Hinta vähän alle 100 euroa.
Homma on työläs, ja jos tila ahdistaa, kannattaa purkaa pyyhkijöiden vivusto, jotta saa tilaa, samoin rintapelti pitää ottaa pois.
Itse irroitin konepellin, joka lähtee sokilla irti (alle 2 min), tilan tuntu lisääntyi huomattavasti ja valoa saa paremmin kohteeseen.
Samalla kun vaihtaa kennon, kannattaa vaihtaa lämppärin puhallin, siitä loppuu hiilet yleensä vähän yli 300000:ssa. Puhaltimen hintaa en muista.
Muistaakseni pelkkiä hiiliä ei kovin helposti voinut vaihtaa puhaltimeen, vai eikö niitä sitten ole saatavissa. Olisiko puhallin 100 euron kieppeillä.
Muutama tunti kannattaa varautua käyttämään näihin töihin, ja hommata kunnon työohjeet, ettet riko esim ilmastointilaitteen putkistoa (sitä pitää siirtää työn aikana).
Haulla löytyy varmaan täältä foorumiltakin, yleisimpiä vikoja 250-400 tkm ajetuissa tontuissa.
Virtalukko reistaili omassa autossani siten, että välillä ei lyönyt starttia tulille. Lisäksi avain lähti pois lukosta auton käydessä, mikä on taas este katsastuksen läpimenolle. Ostin uuden pohjan 50 euroa, ja tilasin alkuperäiselle avaimelle uuden lukkosylinterin 75 euroa.
Pohjan ja lukon vaihto abt 15 min, tarvikkeet torx-sarja, kapeakärkinen piikki lukkosylinterin vapauttamiseen, ja ruuvilukitetta.
Reilun 300 euroa voit varautua laittamaan noihin, lisäksi öljyvuodon korjaus voi kustantaa ainakin työnä, jos teetät ulkopuolisella,riippuen paikasta, itsellä vuoti vain öljyntäyttöputken alaosan tiiviste.
Alustan puslat on kuluvia osia, joten niiden kunto kannattaa tarkastaa,
mulla meni omasta ainakin etummaisten tukivarsien takapään puslat vaihtoon.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Re: Käytetty 9000 -87
Koeajamasi auto on 137tkm vähemmän ajettu kuin minun -87:ni. Tuskin tuo täysin ruosteeton voi olla, ruosteenetsintään mallia vaikka täältä:Jukka kirjoitti:- Ikkunat höyrystyivät, imelä haju sisällä, ilm. kenno vuotaa.
- Virtalukko reistaili
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1594#81594
Virtalukosta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10651
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11297
Lämppärinkennosta ja puhaltimesta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11466[/quote]
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Autoliike kyllä mainosti autoa tosi hyvänä yksilönä. Katselin naapuriliikkeessä saman vuosimallin 9000:sta. Siinä yksilössä taka ja -etukaaret kuplivat muovilistan yläpuolelta melko mukavasti. Kuinkahan koneen kestävyys? "Valtuutettu" SAAB huolto kertoi 2 litraisten olevan kestäviä mutta 2,3 litraisissa on ollut vikoja. Tokihan mainostaa voi aina hyvästä yksilöstä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Mitä vikoja 2,3 litrasessa muka on? Ei ainakaan minulle ole vielä tullut vastaan. Pelkkiä hyviä kokemuksia. Ainoa vika autossa on kakkos vaihteen reistaileminen kun auto on vielä kylmä. Pysyy kyllä päällä mutta narahtaa kytkiessä. Se on harmillista kun auto on melkein uusi vain 560tkm ajettu. 

9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Jukka kirjoitti:Autoliike kyllä mainosti autoa tosi hyvänä yksilönä. Katselin naapuriliikkeessä saman vuosimallin 9000:sta. Siinä yksilössä taka ja -etukaaret kuplivat muovilistan yläpuolelta melko mukavasti. Kuinkahan koneen kestävyys? "Valtuutettu" SAAB huolto kertoi 2 litraisten olevan kestäviä mutta 2,3 litraisissa on ollut vikoja. Tokihan mainostaa voi aina hyvästä yksilöstä.
Johtuiskohan toi 2.3:sen mukamas enemmät viat siitä, että tehoa on enemmän ja niitä tulee sen takia enemmän kengitettyä.

Itellä ei mitään vikaa, vaikka mittarissa vasta 260k.
9000 CS 2.3t