Käytetty 9000 -87

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Käytetty 9000 -87

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Olen koeajanut käytettyä 9000:sta vm. 87. Autolla oli ajettu n. 285 000. Pellit näyttivät ruosteettomilta, ei lommoja. Alusta oli öljytty. Tälläisiä vikoja esiintyi.

- Ikkunat höyrystyivät, imelä haju sisällä, ilm. kenno vuotaa. autom. ilmastointi toimi.
- Virtalukko reistaili
- Kone öljyinen pakosarjan alta.

Kuume olisi kova kun hintakaan ei ollut korkea. Oma 900 alkaa olla tiensä päässä. Ilmeisesti nämä viat eivät ole mahdottomia korjata? Veto tuntuu olevan tallella. Auton varustelu oli hyvä. Sähkötoimiset ikkunat, peilit ja autom. ilmastointi. Onko kuskin ja apukuskin välinen käsinoja ollut lisävaruste? Estää hyvin lasten pääsyn eteen.
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Itselläni oli tonnari cs-92 vähän aikaa sitten ja samantyyppisiä vikoja.
Kilsojakin vain 400 tkm 8)
Lämppärin kenno vuoti päädystä, vaihdoin alkuperäisen Valeon tilalle Motonetin vastaavan, joka oli hieman halvempi, lämmöntuotto oli todella hyvä päinvastaisista huhuista huolimatta.
Muistaakseni vesiletkuja piti hiukan lyhentää Motonetin kennon kanssa.
Hinta vähän alle 100 euroa.

Homma on työläs, ja jos tila ahdistaa, kannattaa purkaa pyyhkijöiden vivusto, jotta saa tilaa, samoin rintapelti pitää ottaa pois.
Itse irroitin konepellin, joka lähtee sokilla irti (alle 2 min), tilan tuntu lisääntyi huomattavasti ja valoa saa paremmin kohteeseen.

Samalla kun vaihtaa kennon, kannattaa vaihtaa lämppärin puhallin, siitä loppuu hiilet yleensä vähän yli 300000:ssa. Puhaltimen hintaa en muista.
Muistaakseni pelkkiä hiiliä ei kovin helposti voinut vaihtaa puhaltimeen, vai eikö niitä sitten ole saatavissa. Olisiko puhallin 100 euron kieppeillä.

Muutama tunti kannattaa varautua käyttämään näihin töihin, ja hommata kunnon työohjeet, ettet riko esim ilmastointilaitteen putkistoa (sitä pitää siirtää työn aikana).
Haulla löytyy varmaan täältä foorumiltakin, yleisimpiä vikoja 250-400 tkm ajetuissa tontuissa.

Virtalukko reistaili omassa autossani siten, että välillä ei lyönyt starttia tulille. Lisäksi avain lähti pois lukosta auton käydessä, mikä on taas este katsastuksen läpimenolle. Ostin uuden pohjan 50 euroa, ja tilasin alkuperäiselle avaimelle uuden lukkosylinterin 75 euroa.
Pohjan ja lukon vaihto abt 15 min, tarvikkeet torx-sarja, kapeakärkinen piikki lukkosylinterin vapauttamiseen, ja ruuvilukitetta.

Reilun 300 euroa voit varautua laittamaan noihin, lisäksi öljyvuodon korjaus voi kustantaa ainakin työnä, jos teetät ulkopuolisella,riippuen paikasta, itsellä vuoti vain öljyntäyttöputken alaosan tiiviste.

Alustan puslat on kuluvia osia, joten niiden kunto kannattaa tarkastaa,
mulla meni omasta ainakin etummaisten tukivarsien takapään puslat vaihtoon.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käytetty 9000 -87

Viesti Kirjoittaja jus »

Jukka kirjoitti:- Ikkunat höyrystyivät, imelä haju sisällä, ilm. kenno vuotaa.
- Virtalukko reistaili
Koeajamasi auto on 137tkm vähemmän ajettu kuin minun -87:ni. Tuskin tuo täysin ruosteeton voi olla, ruosteenetsintään mallia vaikka täältä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1594#81594

Virtalukosta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10651
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11297

Lämppärinkennosta ja puhaltimesta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11466[/quote]
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Offtopic:

Hauska ilmaisu tuo käytetty 9000 :)
Kertokaa mullekkin jos niitä saa vielä uutena jostain :wink:
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Offtopic:

Hauska ilmaisu tuo käytetty 9000 :)
Kertokaa mullekkin jos niitä saa vielä uutena jostain :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Joo eipä noita enään uutena saa. tuli pikku ajatuskatko kun kirjoittelin. Kiitoksia avusta. Pitää odotella että auton hinta tippuisi vielä alaspäin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Autoliike kyllä mainosti autoa tosi hyvänä yksilönä. Katselin naapuriliikkeessä saman vuosimallin 9000:sta. Siinä yksilössä taka ja -etukaaret kuplivat muovilistan yläpuolelta melko mukavasti. Kuinkahan koneen kestävyys? "Valtuutettu" SAAB huolto kertoi 2 litraisten olevan kestäviä mutta 2,3 litraisissa on ollut vikoja. Tokihan mainostaa voi aina hyvästä yksilöstä.
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Mitä vikoja 2,3 litrasessa muka on? Ei ainakaan minulle ole vielä tullut vastaan. Pelkkiä hyviä kokemuksia. Ainoa vika autossa on kakkos vaihteen reistaileminen kun auto on vielä kylmä. Pysyy kyllä päällä mutta narahtaa kytkiessä. Se on harmillista kun auto on melkein uusi vain 560tkm ajettu. :?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Jukka kirjoitti:Autoliike kyllä mainosti autoa tosi hyvänä yksilönä. Katselin naapuriliikkeessä saman vuosimallin 9000:sta. Siinä yksilössä taka ja -etukaaret kuplivat muovilistan yläpuolelta melko mukavasti. Kuinkahan koneen kestävyys? "Valtuutettu" SAAB huolto kertoi 2 litraisten olevan kestäviä mutta 2,3 litraisissa on ollut vikoja. Tokihan mainostaa voi aina hyvästä yksilöstä.

Johtuiskohan toi 2.3:sen mukamas enemmät viat siitä, että tehoa on enemmän ja niitä tulee sen takia enemmän kengitettyä. :lol:
Itellä ei mitään vikaa, vaikka mittarissa vasta 260k.
9000 CS 2.3t
Vastaa Viestiin