Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja Termos »

Eski kirjoitti:Jep, todnäk tarvitaan kansipahvin ja turbon lisäksi ainakin jakopää- ja laakeriremontti. Seuraavaksi hajoaa läppäkotelo, DI-kasetti ja kampuran asentoanturi jne. Ehdottomasti tulee halvemmaksi ostaa uusi kone, jossa on kaikki uutta. PCS:llä olisi uusi pata asennusta vaille valmiina...

Eski
Heh, aika pessimistinen arvio sulla tuossa :lol:

Mutta totta toinen puoli, reilu 10 vuotta poljetun bensaturbon omistajan kannattaa varautua seuraaviin toimenpiteisiin:

Maksaa itsensä kipeäksi "asiantuntevien" huoltoliikkeiden tekemistä remonteista.

Tai:

Sotkea omat sormet remontissa ja tuurilla käy niin, ettei mitään kallista osaa mene rikki :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja NoNI »

[quote="Tobbana"]Ei tarvitse ostaa riskillä.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/grund ... 68e79de03b

Mites, tietääkö kukaan, onko nuo speedpartsin koneet kasattu heidän "laatuosistaan" esim. kiina-turboo, moniurahihnan rullat jne. ?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei ole, vaan ihan tehdastekoisia ovat. Samanlaisen konepaketin voit toki tilata myös marmoritiskiltä, mutta hinta lienee hieman korkeampi... Jos aikoo harrastaa 9-5:lla ajelua vielä pitempään, kannattaa jo harkita tuollaisen varakoneen hankkimista valmiiksi, koska tiettyjen varaosien saanti alkaa olla hankalaa ja hinnat nousussa. Esimerkiksi jakopään korjaussarjan hintaa on nostettu 100e ja huohotinpäivityksen hinta tuplattu jne.

Eski
TeroKekki
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Syys 17, 2011 17:29

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja TeroKekki »

Mites muuten, sopiiko 2,3T miten hyvin alkuperäisen 2,0T:n tilalle? Käykö 2,0T:n automaatti myös 2,3:een ja niin poispäin? Ajattelin, jos ostaisi AVK:lta lunastuksessa olevan 2,3T:n, jolla ajettu 130tkm ja remppaisi sen koneen. Löisi kylkeen uuden turbon, uusisi tiivisteitä, letkuja ja kenties apulaitteita. Miten onnistuisi?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Onnistuuhan se, kunhan moottorinohjauksen ohjelman muuttaa käypäiseksi.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Miksi 130K ajetun 2.3T:n turbo pitäisi vaihtaa? Siinähän on Mitsun TD04, joka harvemmin hajoaa.

PCS:llä on asennettu Aeron koneita vanhempien 2-litraistenkin tilalle ja mitään isompia ongelmia ei ole esiintynyt. Ohessa kuva PCS:n hallista tältä aamulta:

Kuva

Eski
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Eski kirjoitti:Miksi 130K ajetun 2.3T:n turbo pitäisi vaihtaa? Siinähän on Mitsun TD04, joka harvemmin hajoaa.
Allekirjoittaneen airosta oli sekä kone, että turbo vaihdettu 66tkm kohdalla. Koneen rikkoutuessa voi turbokin saada kipeää, metallisilppua öljykanavien tai pakosarjan kautta yms...

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja NoNI »

TeroKekki kirjoitti:Mites muuten, sopiiko 2,3T miten hyvin alkuperäisen 2,0T:n tilalle?
Ja toisaalta kysyjä voi tarkoittaa aivan hyvin 2,3t:kin. Koska 2,0T ei kai ole femmaan ollut tarjolla eli tuohonhan ei voi luottaa. Aika usein autoliikkeetkin ilmoittavat virheellisesti Saab 2,3T 185hp eli siis Garretti..

Eli silloin voisi kannattaa vaihtaa suoraan mitsu tilalle.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja Pola »

onhan sitä ysivitosesta se 192hp 2.0T
#3272
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

Pola kirjoitti:onhan sitä ysivitosesta se 192hp 2.0T
...ja sen saa mitsun kanssa pelaamaan varsin hyvin
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Pola kirjoitti:onhan sitä ysivitosesta se 192hp 2.0T
juu mutta onko siinä mitsu?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tehojen lasku ja tahmeat liikkeet.

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

NoNI kirjoitti:
Pola kirjoitti:onhan sitä ysivitosesta se 192hp 2.0T
juu mutta onko siinä mitsu?
Ei ole mitsua vaan eri softa ja punaiset suuttimet alkuperäisten vihreiden tilalle.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
Vastaa Viestiin