Tosiaan WST:stä palatessa katosi Sonettista jarrut ja piti sitten ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa käyttään tuo pääsylinteri irti.
Todettakoon nyt, että pääsylinteri on mahdollista irrottaa ilman, että kytkimen pääsylinterin irrottaa ensin pois tieltä. Se vaatii näppäriä käsiä ja kärsivällisyyttä sekä mieluusti kaverin avuksi. Yksinkin onnistuu mutta voi vaatia vähän enemmän aikaa. Itselläni meni kolmisen tuntia, kun pähkäilin ja ähersin ylemmän kiinnityspultin kanssa. Tässä olisi se kaveri ollut hyvä, kun olisi pitänyt kiinni pultista konehuoneessa, kun toinen löysää kabiinin puolelta mutteria.
Irroitin ensimmäiseksi etummaisen banjopultin, jossa jarruvalojen kytkin on kiinni. Sen jälkeen pääsi ottamaan taaemmaisen banjopultin löysemmälle. Ihan auki asti sitä ei saa, kun tulee kytkimen pääsyltty tielle. Tämän jälkeen ähräsin jarrusylinterin kiinnityspultit auki ja vedin koko hoitoa sen verran ulommaksi, että pääsin löysäämään taaemmaisen banjopultin auki. Jarrunestesäiliöltä tulevan letkun irroitettuani syltty tulikin nätisti pois.
Mitä tästä nyt sitten oppi? Varmaan sen kaverin hommaamisen, niin tuon saa todennäköisesti vajaassa tunnissa irti, tottuneena ehkä jopa puolessa. Ja kytkimeen ei tosiaan ole pakko koskea. Sopivasti puljaamalla homma hoituu.
Nyt sitten pitäisi ruveta aukaisemaan itse syltty...