Pakko ottaa puheeksi kun ei haulla löydy: Eli voimakkaammissa kiihdytyksissä auto lähtee vähän laiskasti liikkeelle, vaikka kaasua on reilusti. Kierrosten noustessa n. 1800 lähtee sitten kuin ne vanhemmat 80-luvun 900 turbot (kuullu huhuja, en itse ajanut)

Aika usein juurikin tuossa 1800 ja 2500 kierroksen välissä kuuluu voimakas "korahdus" ja "korinaa". Ääni kuuluu erittäin selvästi, etenkin jos lähdet 2 vaihteella. Korisee myös D:llä. Paikaltaan lähtiessä kierrokset ei nouse millään yli 1500, ennen kuin nopeus on noussut juoksuvauhtiin. Voimakkaassa kiihdytyksessähän kaasupoljin on "syvemmällä" kuin mitä moottorin kierrokset, ennen kuin automaattiloota lopettaa luistattamisen ja alkaa kiinteillä pykälillä vetämään.
Ikkuna auki-ajaessa nykydieseleiden turbonvihellyksen seasta kuuluu toisinaan kevyt "zup-zup"-ääni, kun kaasun löysää nopeasti ylös kiihdytyksen jälkeen.
Maantiellä ei ole mitään oireita, ja tehot on mielestäni tallella. Lämä tiskissä ei kettuile ja sen sellasta. Kutostakin tarjoaa heti satasen jälkeen, mutta aika herkästi toki vaihtaa pienemmälle, jos vähänkään on mäkeä tai kiihdyttää nopeutta. Pidän tätä ihan "normaalina", että se kutonen on loikkari (100 km/h vain 1500 RPM).
Nuo oireet on ollu joitain kuukausia, mutta ehkä vähän useammin esiintyy.
Mitä kannattais nyt tehdä? Läpät menossa? Turbo? jokin vuoto happipuolella? Egr puhdistettu vasta ja vikakoodit luettu... ei auta.