Olen saanut päähäni tietoa, että 99:ssä on ollut B-koneen ollessa tuotannossa kahta eriä ruiskua. Vai onko vanhempi malli ollut Triumphin aikana? Molemmat on olleet (tai no, ainahan Saabissa on ollut) nelipisteruiskuja ja mitä ilmeisemmin Boschin valmistamia Jetroniceja.
Tämä siitä syystä, että vaihtaessani nokka-akselia luottoasentaja kysyi kumman ruiskun nokka se on. Minulla ei ole siihen kyllä mitään hajua, mutta nokka Motonetista ostettu ja se on AE Auto Partsin briteissä valmistama, ja näyttäispä olevan paketin etiketissä vuosiluku 1985.
NOKKA-AKSELIT/SARJAT/LAAKERIT SAAB 99
Nokka-akselin vaihto vaatii ammattilaista! Ei sovi vasta-alkajille. Takuu ei korvaa asennusvirheitä!
99 2.0 B-moot 75--80 NOKKAakseli/kaasutinm. . . . . . . . . 25-1040 33.30 ???
99 2.0 B-moot 75--80 NOKKAakseli/ruisku/Turbo/Petro. . . . 25-1041 46.08 ???
Mulla on siis tuo alempi, jota lienee olevan enää 1 Motonetin varastossa, koska tilatessani sen, niitä oli kaksi (viimeisen kahden vuoden aikana myyty 0kpl) ja tavarantoimittajalta ei ole enää saatavilla.
99, B-kone ja ruiskujen mallit
99, B-kone ja ruiskujen mallit
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 99, B-kone ja ruiskujen mallit
Vuoteen 74 asti oli elektroninen d-jet, 75 lähtien mekaaninen k-jet.dimebak kirjoitti:Olen saanut päähäni tietoa, että 99:ssä on ollut B-koneen ollessa tuotannossa kahta eriä ruiskua.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 99, B-kone ja ruiskujen mallit
Okei. Tulihan tuokin selväksi. Eikös, tai, koska B-moottori tuli käyttöön? Sekin on mulle epäselväjariha kirjoitti:Vuoteen 74 asti oli elektroninen d-jet, 75 lähtien mekaaninen k-jet.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 99, B-kone ja ruiskujen mallit
dimebak kirjoitti: Okei. Tulihan tuokin selväksi. Eikös, tai, koska B-moottori tuli käyttöön? Sekin on mulle epäselvä
Mallivuonna -72 99 EMS -mallissa.
110hv DIN
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Tätä on sitten ilmeisesti ollut tätä B-konetta kahdella erillä venttiilinkopalla, vai olenko väärässä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
itse en ole nähnyt b-moottoreissa kun yhdenlaista venttiilikoppaa, mutta on kai b-koneen apulaitteissa jotain muutoksia tapahtunut vuosien varrella. olikos niin että virranjakaja oli ekoina vuosina eri paikassa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)