99, B-kone ja ruiskujen mallit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

99, B-kone ja ruiskujen mallit

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Olen saanut päähäni tietoa, että 99:ssä on ollut B-koneen ollessa tuotannossa kahta eriä ruiskua. Vai onko vanhempi malli ollut Triumphin aikana? Molemmat on olleet (tai no, ainahan Saabissa on ollut) nelipisteruiskuja ja mitä ilmeisemmin Boschin valmistamia Jetroniceja.

Tämä siitä syystä, että vaihtaessani nokka-akselia luottoasentaja kysyi kumman ruiskun nokka se on. Minulla ei ole siihen kyllä mitään hajua, mutta nokka Motonetista ostettu ja se on AE Auto Partsin briteissä valmistama, ja näyttäispä olevan paketin etiketissä vuosiluku 1985.

NOKKA-AKSELIT/SARJAT/LAAKERIT SAAB 99
Nokka-akselin vaihto vaatii ammattilaista! Ei sovi vasta-alkajille. Takuu ei korvaa asennusvirheitä!
99 2.0 B-moot 75--80 NOKKAakseli/kaasutinm. . . . . . . . . 25-1040 33.30 ???
99 2.0 B-moot 75--80 NOKKAakseli/ruisku/Turbo/Petro. . . . 25-1041 46.08 ???

Mulla on siis tuo alempi, jota lienee olevan enää 1 Motonetin varastossa, koska tilatessani sen, niitä oli kaksi (viimeisen kahden vuoden aikana myyty 0kpl) ja tavarantoimittajalta ei ole enää saatavilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 99, B-kone ja ruiskujen mallit

Viesti Kirjoittaja jariha »

dimebak kirjoitti:Olen saanut päähäni tietoa, että 99:ssä on ollut B-koneen ollessa tuotannossa kahta eriä ruiskua.
Vuoteen 74 asti oli elektroninen d-jet, 75 lähtien mekaaninen k-jet.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: 99, B-kone ja ruiskujen mallit

Viesti Kirjoittaja dimebak »

jariha kirjoitti:Vuoteen 74 asti oli elektroninen d-jet, 75 lähtien mekaaninen k-jet.
Okei. Tulihan tuokin selväksi. Eikös, tai, koska B-moottori tuli käyttöön? Sekin on mulle epäselvä :oops:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 99, B-kone ja ruiskujen mallit

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

dimebak kirjoitti: Okei. Tulihan tuokin selväksi. Eikös, tai, koska B-moottori tuli käyttöön? Sekin on mulle epäselvä :oops:

Mallivuonna -72 99 EMS -mallissa.
110hv DIN
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tätä on sitten ilmeisesti ollut tätä B-konetta kahdella erillä venttiilinkopalla, vai olenko väärässä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

itse en ole nähnyt b-moottoreissa kun yhdenlaista venttiilikoppaa, mutta on kai b-koneen apulaitteissa jotain muutoksia tapahtunut vuosien varrella. olikos niin että virranjakaja oli ekoina vuosina eri paikassa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin