Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5495
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja VKe »

Jos Hirssin Step1-paketin laittaa otsikon 2002-mallin Saabiin, niin joutuu rakentamaan uudet jarrut.

Volvolle saa myös oman Polestarin viripaketin ja siitä sanotaan että "paketti ei lisää auton maksiminopeutta, koska Volvon nopeusrajoittimet jäävät alkuperäistasolle. Tästä syystä standardijarruja ja -renkaita ei tarvitse vaihtaa uusiin". Tehoja Volvon viripaketti tuo lisää 22...68 hp.

:?: Miksiköhän Saabiinkin ei voisi softalla kikkailemalla jättää samat nopeudenrajoittimet niin ei tarttis jarruja alkaa nypläämään. Minua ei kiinnostanut aikanaan huippunopeuden lisäys vaan muut positiiviset ominaisuudet ja siksi olisin mieluusti tyytynyt tuohon softalla rajattuun huippunopeuteen jos sen olis voinu valita jarrurempan sijasta.
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja J8 »

Luulisi että keskieurooppa on Hirschin tärkein markkina-alue jossa on tärkeä myös saada nostettua maksiminopeutta autobahnoja varten. Ja erilaisia softaversioita ei varmaankaan tehdä siksi että jokainen softa pitää tyyppihyväksyttää tms..

Tuo jarrujen nypläys on halpa ja helppo homma. PCS:ltä saa settiä joka sisältää jarrupalat, 308mm jarrulevyt ja uudet jarrusatulan kannakkeet. Hinnat alkaen n.200€ ja vaihtaa siinä vartissa :D

Suosittelen tuota jarrupäivitystä vaikka ei Hirschin softaan päätyisikään.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

jostain ku sais 100% varmaa tietoa että käykö toi jarrukitti myös NG900 -95--> ?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja aero »

Suomessa ei pykälissä taida olla mitään kiinnostusta maksiminopeudelle, vaan jarrupäivitysvaatimukset menee huipputehon mukaan (verrataan saman mallisarjan sisällä - jos esim. 150hp auton päivittää 185hp malliksi, pitää jarrujen vastata alkuperäistä 185hp mallia). Sitä en tiedä, miten nuo Polestarin ja Volvon setit menevät (onko esim. koko auton mallisarjassa samat jarrut niinkuin 9000:ssa aikoinaan (90->), jolloin heikoimpaankin vapariin on jarrujen osalta helppo leimata tehoa), mutta koska Hirsch tykkää myydä pykäläin mukaisia settejä, eivät tiettävästi suostu myymään Suomeen virisoftaa autoon, jonka jarrut eivät Suomen pykälien mukaan siihen riitä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja core2 »

Noinkin vanhaan malliin vaati Hirsch kuntotestin parivuotta sitten, mutta tuohon löytyy satsi 2007 alaspäin Numerolla: •Artikel-Nr. F270006810 tarjous hinta 947€
Kannattaa ottaa yhteyttä johonkin näistä jälleenmyyjistä. Linkki
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja patse »

Markkinointi osasto kertoo mitä haluaa.
Maahantuojalla/valmistajalla on mahdollisuus hakea halutessaan poikkeuslupaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja J8 »

like_a_glove kirjoitti:jostain ku sais 100% varmaa tietoa että käykö toi jarrukitti myös NG900 -95--> ?
Ei käy, navat on isommat alkupään ng900sissa. Eli pitää vaihtaa uudemmat navat jotta jarrulevy asettuu oikein. Mutta kannattaa mitata, mulla ei tietoa koska napa vaihtuu, tai onko joskus vaihdettu uudemmat jousijalat tms. Ja ilmeisesti jarrusatulatkin on erit.. Eli täytyy hankkia myös satulat, joihin nuo 308mm levylle sopivat kannakkeet menevät.

Ei 100% varmaa tietoa, mutta aika varmaa :D

ps. multa löytyy kaikki satulat allekirjoituksen autosta purettuna.. halvalla ;)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja SS »

Suomessa ei pykälissä taida olla mitään kiinnostusta maksiminopeudelle, vaan jarrupäivitysvaatimukset menee huipputehon mukaan (verrataan saman mallisarjan sisällä - jos esim. 150hp auton päivittää 185hp malliksi, pitää jarrujen vastata alkuperäistä 185hp mallia).
Ja jarruthan on aina Aeroon asti samat (205hp?).

En tietenkään suosittele laittomuuksiin, mutta paljon helpompaa on unohtaa koko muutoskatsastus ja joku halvempi softa vaikkapa tältä foorumilta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

J8 kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:jostain ku sais 100% varmaa tietoa että käykö toi jarrukitti myös NG900 -95--> ?
Ei käy, navat on isommat alkupään ng900sissa. Eli pitää vaihtaa uudemmat navat jotta jarrulevy asettuu oikein. Mutta kannattaa mitata, mulla ei tietoa koska napa vaihtuu, tai onko joskus vaihdettu uudemmat jousijalat tms. Ja ilmeisesti jarrusatulatkin on erit.. Eli täytyy hankkia myös satulat, joihin nuo 308mm levylle sopivat kannakkeet menevät.

Ei 100% varmaa tietoa, mutta aika varmaa :D

ps. multa löytyy kaikki satulat allekirjoituksen autosta purettuna.. halvalla ;)
100% mutulla väittäisin, että -97 paikkeilla vaihtuu navat, koska omaan -96 -malliseen ei käynyt suoraan.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hirsch Step1, 9-3 B205e 2.0t

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

juu ainakaan taakse ei menny satulat 9-3 levyjen kanssa...ratkaisu löyty lopulta opelin satuloista...eli nyt on NG:ssä isommat takajarrut.

toi etupää vaan hieman huolestuttaa...eli siis näissä alkupään NG:ssä satulan kiinnityspaikka lähempänä napaa? ei sillä ei hätää...eiköhän tähänkin löydy ratkaisu opelista... :lol:

mulla muuten on kumminkin uudemman mallin alatukivarret... :twisted:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin