
Hyvä fiilis topic VOL2
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Sunnuntain ajoreissulla tuli eteen asema jolla 98 oli vain 1.52. Sitähän laitto tankkiin mielellään. 

Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
On se silti vieläkin hävyttömän kallista.suopitar kirjoitti:Sunnuntain ajoreissulla tuli eteen asema jolla 98 oli vain 1.52. Sitähän laitto tankkiin mielellään.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Halvempaa silti kun naapuri aseman kymmenen senttiä kalliimpi. 

Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24616
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
varasin ajan mobilistilehdessäkin kehutulle
huoltajalle...

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Tuli käytyä liukkaan kelin harjoittelussa Vantaan vauhtikeskuksen naapurissa.
Paikalle saapuessa radalla veti piruetteja CD-tonnari, omalla vuorolla oli samaan aikaan radalla kolmiovinen OG 9-3 ja noin vuodelta -80 peräisin olevassa Talviajokoulu-videossa vilisi 99:jä, ihan ensimmäisten vuosimallien 900:sia, 240:siä, ensimmäisen vuosikerran Jettaa jne. Vieläkin soi päässä "kaasu ylös, kytkin pohjaan." Toinen suora lainaus: "Useat autonvalmistajat kehittelevät erilaisia lukkiutumattomia jarrujärjestelmiä, joiden avulla jarruttaessa säilytetään ajoneuvon hallinta." Kuvassa meni Mersun rekka jonka pyörät jarruttelivat varsin verkkaiseen tahtiin mutta eipä mennyt linkkuun
Tulipahan sitten ihan omakohtaisesti kokeiltua että ei tuon satkun perää saa luistoon sitten millään, käsijarrun vetäisykin vain pikkuisen heitti sivulle ja palasi melkein saman tien kuriin, käsijarrua käyttämättä puskee vain loputtomiin. Toisin sanoen käyttäytyy juuri niin kuin haluan auton käyttäytyvän
Taas ollaan yhtä etappia lähempänä korttia, ylihuomisesta kuukausi teoriakokeeseen
Paikalle saapuessa radalla veti piruetteja CD-tonnari, omalla vuorolla oli samaan aikaan radalla kolmiovinen OG 9-3 ja noin vuodelta -80 peräisin olevassa Talviajokoulu-videossa vilisi 99:jä, ihan ensimmäisten vuosimallien 900:sia, 240:siä, ensimmäisen vuosikerran Jettaa jne. Vieläkin soi päässä "kaasu ylös, kytkin pohjaan." Toinen suora lainaus: "Useat autonvalmistajat kehittelevät erilaisia lukkiutumattomia jarrujärjestelmiä, joiden avulla jarruttaessa säilytetään ajoneuvon hallinta." Kuvassa meni Mersun rekka jonka pyörät jarruttelivat varsin verkkaiseen tahtiin mutta eipä mennyt linkkuun

Tulipahan sitten ihan omakohtaisesti kokeiltua että ei tuon satkun perää saa luistoon sitten millään, käsijarrun vetäisykin vain pikkuisen heitti sivulle ja palasi melkein saman tien kuriin, käsijarrua käyttämättä puskee vain loputtomiin. Toisin sanoen käyttäytyy juuri niin kuin haluan auton käyttäytyvän

Taas ollaan yhtä etappia lähempänä korttia, ylihuomisesta kuukausi teoriakokeeseen

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Kyyyllä saa, ainakin ellei alustalle ole mitään ihmeempää tehty (c:ssä ei lie edes vakaajia). Ei se tartte kuin kaasunnoston ja sopivan ranneliikkeen, niin vanha 900 luistaa mukavasti ja hallitustiRattivaihde kirjoitti:Tulipahan sitten ihan omakohtaisesti kokeiltua että ei tuon satkun perää saa luistoon sitten millään


Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Tuskinpa on alustalle mitään tehty kun on koko auto ollut lähinnä oman onnensa nojassa viime vuodet ennen mulle tulemista, uskon kyllä että se perä lähtee irti mutta vaaditaan vissiin vähän enemmän vauhtia, radalla kun ei saanut ajaa kuin jotain alle viittäkymppiä. Toinen vaikuttava tekijä on erittäin pitävät renkaat takana ja ehkä vähän huonommat edessä. Mutta verrattuna muihin autoihin mitä siellä liikkui niin joko olen harvinaisen hyvä/varovainen ratinpyörittäjä tai sitten muut autot ovat vain erittäin herkkiä pyörähtämäänaero kirjoitti:Kyyyllä saa, ainakin ellei alustalle ole mitään ihmeempää tehty (c:ssä ei lie edes vakaajia). Ei se tartte kuin kaasunnoston ja sopivan ranneliikkeen, niin vanha 900 luistaa mukavasti ja hallitusti.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Joo, tuo rengasero tekee varmasti osuutensa ja on OG900 sinänsä käytökseltään looginen, mutta sekin tosiaan kyllä osaa pyörähtää ja kääntyä.
Ykkösvaiheen liukasradalla aikoinaan tuli Toledolla muistaakseni jopa 3 kierrosta
. Kakkosvaihe OG900:n kera meni vähän vähemmällä pyörinnällä, vaikka talvirenkaat olivatkin todella huonot.
Ykkösvaiheen liukasradalla aikoinaan tuli Toledolla muistaakseni jopa 3 kierrosta

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Nokian radalla oli itselläni vuonna 2008 hauskaa -85 T16 satkulla. Yllättävän looginen tuo satkun alusta tosiaan on ja saa menemään pitkiäkin luistoja halutessa. Tuolloin sattui olemaan silloinen puhelin modattuna taustapeilissä kuvausta varten ja allaolevassa linkissä joitakin pätkiä. Kyllä se penkkakin kutsui muutaman kerran.
http://www.youtube.com/watch?v=CuMaRCll ... p_play_all

http://www.youtube.com/watch?v=CuMaRCll ... p_play_all
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Talvirenkaat alle mittarilukemassa 79900. Tuon jälkeen on tullut tankattua kolmesti: 80320km, 45,52l; 81304km, 47,23l; 82235km, 44,51l. Normaalia työmatka-ajoa aamueberillä (15-25min) terästettynä, tosin jälkimmäiseen tankilliseen lisätty hitusen kärrynvetoa, ihan vähän motaria sekä hiven kaupunkiajoa. Viimeisin tankillinen siis 4,78l/100km, tokavika 4,8l/100km. Sen verran pitää antaa periksi, että GPS:ää vasten tarkkaillessa (pitäen alhaisinta lukemaa aina ehdottomana totuutena) matkamittarissa tuntuisi noilla renkailla olevan virhettä n. +1%, eli korjatut lukemat ovat n. 4,83l/100km sekä 4,85l/100km. Verrokkina viime vuonna samoihin aikoihin näkyy 5-5,25l/100km lukemia (korjaamattomia), eli ilmeisesti X-Icet rullaa havaittavasti kevyemmin kuin CVC5:t. Varsin positiivista
.
Muuten tilanne on se, että näiden 644 päivän ja 82235 kilometrin aikana rahaa on tililtä kadonnut 25319,53 euroa eli 30,68e/pvä tai 30,8snt/km. Päivähinta voi kuulostaa köyhästä kalliilta, mutta kilsahintaa kun katsoo, niin on 9-3:ssa tuolle rahalle vastinetta, todellakin - tästäkin hyvä fiuwis
.

Muuten tilanne on se, että näiden 644 päivän ja 82235 kilometrin aikana rahaa on tililtä kadonnut 25319,53 euroa eli 30,68e/pvä tai 30,8snt/km. Päivähinta voi kuulostaa köyhästä kalliilta, mutta kilsahintaa kun katsoo, niin on 9-3:ssa tuolle rahalle vastinetta, todellakin - tästäkin hyvä fiuwis

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Aero on myyty, nyt ettimään uutta autoa tilalle.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Sain torppaan viimeinkin lämmöt päälle nyt kun ulkolämpötilakin lähestyy nollaa.
Näköjään 23.9. alettu seinistä ja nyt viimeinkin kattoon villat myös. Kiitämme lämmintä syksyä, moitimme epätasaista runkotolppien ja kattopalkkien jakoa.
Näköjään 23.9. alettu seinistä ja nyt viimeinkin kattoon villat myös. Kiitämme lämmintä syksyä, moitimme epätasaista runkotolppien ja kattopalkkien jakoa.
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Kerkesin vielä ilmoittautua Talvivaaran kaivoksen avointen ovien päivään mukaan, tuli juuri vahvistus sähköpostiin
Pääsee paikan päälle näkemään livenä kunnon koneita, eikä mitään puutarhajyrsimiä 


Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Re: Hyvä fiilis topic VOL2
Lääkäri antoi luvan palata töihin 1.12 lähtien 3kk saikun jälkeen! Meinaan keittee kunnon sumpit!! 

Re: Hyvä fiilis topic VOL2
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77