Hyvä fiilis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Sunnuntain ajoreissulla tuli eteen asema jolla 98 oli vain 1.52. Sitähän laitto tankkiin mielellään. :)
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vfr »

suopitar kirjoitti:Sunnuntain ajoreissulla tuli eteen asema jolla 98 oli vain 1.52. Sitähän laitto tankkiin mielellään. :)
On se silti vieläkin hävyttömän kallista.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Halvempaa silti kun naapuri aseman kymmenen senttiä kalliimpi. :mrgreen:
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

varasin ajan mobilistilehdessäkin kehutulle :saab: huoltajalle...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Tuli käytyä liukkaan kelin harjoittelussa Vantaan vauhtikeskuksen naapurissa.
Paikalle saapuessa radalla veti piruetteja CD-tonnari, omalla vuorolla oli samaan aikaan radalla kolmiovinen OG 9-3 ja noin vuodelta -80 peräisin olevassa Talviajokoulu-videossa vilisi 99:jä, ihan ensimmäisten vuosimallien 900:sia, 240:siä, ensimmäisen vuosikerran Jettaa jne. Vieläkin soi päässä "kaasu ylös, kytkin pohjaan." Toinen suora lainaus: "Useat autonvalmistajat kehittelevät erilaisia lukkiutumattomia jarrujärjestelmiä, joiden avulla jarruttaessa säilytetään ajoneuvon hallinta." Kuvassa meni Mersun rekka jonka pyörät jarruttelivat varsin verkkaiseen tahtiin mutta eipä mennyt linkkuun :)

Tulipahan sitten ihan omakohtaisesti kokeiltua että ei tuon satkun perää saa luistoon sitten millään, käsijarrun vetäisykin vain pikkuisen heitti sivulle ja palasi melkein saman tien kuriin, käsijarrua käyttämättä puskee vain loputtomiin. Toisin sanoen käyttäytyy juuri niin kuin haluan auton käyttäytyvän 8)

Taas ollaan yhtä etappia lähempänä korttia, ylihuomisesta kuukausi teoriakokeeseen :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 9120
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Rattivaihde kirjoitti:Tulipahan sitten ihan omakohtaisesti kokeiltua että ei tuon satkun perää saa luistoon sitten millään
Kyyyllä saa, ainakin ellei alustalle ole mitään ihmeempää tehty (c:ssä ei lie edes vakaajia). Ei se tartte kuin kaasunnoston ja sopivan ranneliikkeen, niin vanha 900 luistaa mukavasti ja hallitusti ;). Kannattaa tuohonkin ilmiöön tietenkin tutustua (se kun on osa auton käytöstä), mutta tietenkin mieluummin esim. talvipäivillä kuin liikenteen seassa :).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:Kyyyllä saa, ainakin ellei alustalle ole mitään ihmeempää tehty (c:ssä ei lie edes vakaajia). Ei se tartte kuin kaasunnoston ja sopivan ranneliikkeen, niin vanha 900 luistaa mukavasti ja hallitusti ;).
Tuskinpa on alustalle mitään tehty kun on koko auto ollut lähinnä oman onnensa nojassa viime vuodet ennen mulle tulemista, uskon kyllä että se perä lähtee irti mutta vaaditaan vissiin vähän enemmän vauhtia, radalla kun ei saanut ajaa kuin jotain alle viittäkymppiä. Toinen vaikuttava tekijä on erittäin pitävät renkaat takana ja ehkä vähän huonommat edessä. Mutta verrattuna muihin autoihin mitä siellä liikkui niin joko olen harvinaisen hyvä/varovainen ratinpyörittäjä tai sitten muut autot ovat vain erittäin herkkiä pyörähtämään :D (OG9-3:n veti pyöreällä liukasteluradalla ilmeisesti käsijarrun vedon seurauksena 720 asteen käännöksen..)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 9120
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, tuo rengasero tekee varmasti osuutensa ja on OG900 sinänsä käytökseltään looginen, mutta sekin tosiaan kyllä osaa pyörähtää ja kääntyä.

Ykkösvaiheen liukasradalla aikoinaan tuli Toledolla muistaakseni jopa 3 kierrosta :). Kakkosvaihe OG900:n kera meni vähän vähemmällä pyörinnällä, vaikka talvirenkaat olivatkin todella huonot.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja haffu »

Nokian radalla oli itselläni vuonna 2008 hauskaa -85 T16 satkulla. Yllättävän looginen tuo satkun alusta tosiaan on ja saa menemään pitkiäkin luistoja halutessa. Tuolloin sattui olemaan silloinen puhelin modattuna taustapeilissä kuvausta varten ja allaolevassa linkissä joitakin pätkiä. Kyllä se penkkakin kutsui muutaman kerran. :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=CuMaRCll ... p_play_all
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
aero
-
Viestit: 9120
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Talvirenkaat alle mittarilukemassa 79900. Tuon jälkeen on tullut tankattua kolmesti: 80320km, 45,52l; 81304km, 47,23l; 82235km, 44,51l. Normaalia työmatka-ajoa aamueberillä (15-25min) terästettynä, tosin jälkimmäiseen tankilliseen lisätty hitusen kärrynvetoa, ihan vähän motaria sekä hiven kaupunkiajoa. Viimeisin tankillinen siis 4,78l/100km, tokavika 4,8l/100km. Sen verran pitää antaa periksi, että GPS:ää vasten tarkkaillessa (pitäen alhaisinta lukemaa aina ehdottomana totuutena) matkamittarissa tuntuisi noilla renkailla olevan virhettä n. +1%, eli korjatut lukemat ovat n. 4,83l/100km sekä 4,85l/100km. Verrokkina viime vuonna samoihin aikoihin näkyy 5-5,25l/100km lukemia (korjaamattomia), eli ilmeisesti X-Icet rullaa havaittavasti kevyemmin kuin CVC5:t. Varsin positiivista :D.

Muuten tilanne on se, että näiden 644 päivän ja 82235 kilometrin aikana rahaa on tililtä kadonnut 25319,53 euroa eli 30,68e/pvä tai 30,8snt/km. Päivähinta voi kuulostaa köyhästä kalliilta, mutta kilsahintaa kun katsoo, niin on 9-3:ssa tuolle rahalle vastinetta, todellakin - tästäkin hyvä fiuwis 8).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Aero on myyty, nyt ettimään uutta autoa tilalle.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
siili69
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 12:08
Paikkakunta: Pori

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja siili69 »

Sain torppaan viimeinkin lämmöt päälle nyt kun ulkolämpötilakin lähestyy nollaa.

Näköjään 23.9. alettu seinistä ja nyt viimeinkin kattoon villat myös. Kiitämme lämmintä syksyä, moitimme epätasaista runkotolppien ja kattopalkkien jakoa.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Kerkesin vielä ilmoittautua Talvivaaran kaivoksen avointen ovien päivään mukaan, tuli juuri vahvistus sähköpostiin :D Pääsee paikan päälle näkemään livenä kunnon koneita, eikä mitään puutarhajyrsimiä :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jara »

Lääkäri antoi luvan palata töihin 1.12 lähtien 3kk saikun jälkeen! Meinaan keittee kunnon sumpit!! :wink:
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja A.L. »

#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin