Bugeja
Bugeja
Kokemuksia alkaa karttua, lähinnä nyt on alkanut ärsyttämään:
Bluetooth, siis miten voi olla näin lapsellinen: Meillä voi olla päivän mittaan kolme eri kuskia, mutta Bluetooth se on päällikkö ja päättää mikä puhelin saa olla yhteydessä. Bluetooth ei siis automaattisesti tunnista laitepareja ja vaihda niitä. Jo kymmenen vuotta sitten ja edelleenkin Nokian CK-7W tunnistaa vaihtuvan parin. Voi lapsus!
Startti ja Xenonit:
Nappistartti laittaa Xenonit päälle ehkä alle sekunniksi, ennen kuin sammuttaa ne jälleen starttia varten. Kuka jurbo on jättänyt viiveen ohjelmoimatta starttiin???
Keskusnäyttö ja ilmastointi:
Ilmastoinnin toiminnot häviävät näytön piiristä välillä ilman kaavaa:
Viivojen paikoilla pitäisi olla eri zonejen lämpötilatoiveet. Tähän lähdetään hakemaan lääkettä softapäivityksellä, sitten joskus.
Bluetooth, siis miten voi olla näin lapsellinen: Meillä voi olla päivän mittaan kolme eri kuskia, mutta Bluetooth se on päällikkö ja päättää mikä puhelin saa olla yhteydessä. Bluetooth ei siis automaattisesti tunnista laitepareja ja vaihda niitä. Jo kymmenen vuotta sitten ja edelleenkin Nokian CK-7W tunnistaa vaihtuvan parin. Voi lapsus!
Startti ja Xenonit:
Nappistartti laittaa Xenonit päälle ehkä alle sekunniksi, ennen kuin sammuttaa ne jälleen starttia varten. Kuka jurbo on jättänyt viiveen ohjelmoimatta starttiin???
Keskusnäyttö ja ilmastointi:
Ilmastoinnin toiminnot häviävät näytön piiristä välillä ilman kaavaa:
Viivojen paikoilla pitäisi olla eri zonejen lämpötilatoiveet. Tähän lähdetään hakemaan lääkettä softapäivityksellä, sitten joskus.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Bugeja
Olisikohan tuossa päivityksessä korjattu noitakin asioita?
http://www.saabsunited.com/2011/11/atte ... pdate.html
http://www.saabsunited.com/2011/11/atte ... pdate.html
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Bugeja
Äkkiseltää lukaisten ei, mutta ei voi tietää..
Re: Bugeja
Eiks tuo "valobugi" ole ollu ominaisuus Saabeissa koko Xenon-aikakauden
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Bugeja
Siis pitää aina käydä valikoista valitsemassa eri laite kuskin vaihtuessa, vai miten se nyt tuossa tehdäänkään? Outoa, 9-3:ssa tuo toimii hyvin. On kyllä tosin vaan kaksi puhelinta liitettynä, mutta ei se nyt määrästä liene kiinni.Ristom kirjoitti:Bluetooth ei siis automaattisesti tunnista laitepareja ja vaihda niitä.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Bugeja
Jep, Bluetoothin kanssa aina johonkin valikkotasolle 4 tjsp. Siis todella järkevää.. Tämän ominaisuuden on oltava joko vika, tai sitten laitteen ominaisuudet on määritellyt alle 5 vuotiaan tasolla oleva henkilö.
Laitoin samoista asioista kyselyt saabdirectin mailiosoitteeseen ja sain todella älykkään vastauksen:
"Kiitos mielenkiinnostanne Saab autoja kohtaan. Olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä lähimpään jälleenmyyjään." Siis todella lumoava asiantuntemus vastauksessa.
Laitoin samoista asioista kyselyt saabdirectin mailiosoitteeseen ja sain todella älykkään vastauksen:
"Kiitos mielenkiinnostanne Saab autoja kohtaan. Olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä lähimpään jälleenmyyjään." Siis todella lumoava asiantuntemus vastauksessa.
Re: Bugeja
Bluetooth tuntuu toimivan kuten se on suunniteltukin eli siihen en usko korjausta tulevan, kun ei ole vikaakaan...
-
- "Turbo"
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 16:33
Re: Bugeja
Mulla on täysin samanlaiset kokemukset Bluetoothin kanssa 9-5:ssä. Olen kuvitellut kyseessä olevan ominaisuus, mutta kun kerrot, että jossain muussa toimii eri tavalla niin laitoin tuosta kyselyn tekniselle puolellemme että voiko asialle tehdä jotain.Ristom kirjoitti:Bluetooth, siis miten voi olla näin lapsellinen: Meillä voi olla päivän mittaan kolme eri kuskia, mutta Bluetooth se on päällikkö ja päättää mikä puhelin saa olla yhteydessä. Bluetooth ei siis automaattisesti tunnista laitepareja ja vaihda niitä.
Kuten aiemmin jo todettiin, Saabin Xenonit toimivat juuri ko tavalla ja ovat aina toimineet. Toimiiko jossain muussa merkissä Xenon-valot viiveellä?Ristom kirjoitti: Startti ja Xenonit:
Nappistartti laittaa Xenonit päälle ehkä alle sekunniksi, ennen kuin sammuttaa ne jälleen starttia varten. Kuka jurbo on jättänyt viiveen ohjelmoimatta starttiin???
Autossasi lienee jälkiasennettu Webasto? Onko tuo vika ainoastaan silloin kun Webastoa käytetään? Onko Webastossa talvi/kesäkytkintä, jonka mukaan vikaa esiintyy?Ristom kirjoitti: Keskusnäyttö ja ilmastointi:
Ilmastoinnin toiminnot häviävät näytön piiristä välillä ilman kaavaa:
Viivojen paikoilla pitäisi olla eri zonejen lämpötilatoiveet. Tähän lähdetään hakemaan lääkettä softapäivityksellä, sitten joskus.
Valitettavasti asiakaspalvelumme ei lähtökohtaisesti pysty ratkaisemaan autoon liittyviä teknisiä ongelmia ns. etänä. Tämän takia normaalisti ohjeistuksemme asiakaspalvelulle on, että asiakas opastetaan lähimpään valtuutettuun Saab-huoltoon, koska siellä voidaan tutkia auto fyysisesti. Toki tässä tapauksessa kysymykset liittyivät autossa havaittuihin ominaisuuksiin ja ei ole varmuutta onko kyseiset asiat vikoja. Joka tapauksessa olen pahoillani, että asiakaspalvelumme palvelu ei ole miellyttänyt.Ristom kirjoitti: Laitoin samoista asioista kyselyt saabdirectin mailiosoitteeseen ja sain todella älykkään vastauksen:
"Kiitos mielenkiinnostanne Saab autoja kohtaan. Olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä lähimpään jälleenmyyjään." Siis todella lumoava asiantuntemus vastauksessa.
Ystävällisin terveisin
Sauli Naski
Saab Automobile Finland
Re: Bugeja
Audilla ja vissiin bemarillakin on tarjolla valoautomatiikkaa, joka sytyttää xenonit aikaisintaan startatessa, mutta osaa myös hämärätunnistimen avulla pitää auton päivävaloilla, mikäli oikeita ajovaloja ei tarvitse. Kun nuo sakumerkit ovat vihdoin menneet käytettävyydessä ohi Saabin 70-luvulla lanseeraaman valoautomatiikan, olisi ihan kiva ottaa ne siinä taas kiinni.SauliNaski kirjoitti: Kuten aiemmin jo todettiin, Saabin Xenonit toimivat juuri ko tavalla ja ovat aina toimineet. Toimiiko jossain muussa merkissä Xenon-valot viiveellä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Bugeja
Jep, ainakin naapurin penarissa xenonit syttyy vasta kun auto on käynnistynyt. Siis ihan automaattisesti. Itse olen ottanut meidän 9-5:sta päivävalosulakkeen pois ja kääntelen valokatkaisijaa...
Eski
Eski
Re: Bugeja
Omassa penarissa syttyy jo heti kun kääntää virrat päälle.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Bugeja
Taitaa ainakin yhdessä japsimerkissä olla yleisesti systeemi, että ajovalot syttyvät vasta, kun moottori on käynnistynyt. Ei kai tuommonen ole kovin vaikea toteuttaa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Bugeja
No se olis sentään kauheen kiva. Kymmenen vuotta jo on Nokian CK-7W, jota voidaan pitää yhtenä alkeellisimmista Bluetooth-handsfree sarjoista, osannut vaihtaa laitepareja sen mukaan ketä kyydissä on. Jos kyydissä on kaksi tai useampikin laitepari, yhteys muodostetaan siihen puhelimeen, johon se on viimeksi muodostettu.SauliNaski kirjoitti:Mulla on täysin samanlaiset kokemukset Bluetoothin kanssa 9-5:ssä. Olen kuvitellut kyseessä olevan ominaisuus, mutta kun kerrot, että jossain muussa toimii eri tavalla niin laitoin tuosta kyselyn tekniselle puolellemme että voiko asialle tehdä jotain.Ristom kirjoitti:Bluetooth, siis miten voi olla näin lapsellinen: Meillä voi olla päivän mittaan kolme eri kuskia, mutta Bluetooth se on päällikkö ja päättää mikä puhelin saa olla yhteydessä. Bluetooth ei siis automaattisesti tunnista laitepareja ja vaihda niitä.
Perustelu, että aiemminkin merkki on ollut huono jossain ei kelpaa siihen, että uusi lippulaiva 2010 vuodelta saa olla myös huono. Elektroniikkapuolella on ihan saatavilla säädettävällä aikaviiveellä toimiva rele, itselläni on sellainen jopa hyllyssä aiemman 9-3 SC:n aktiivisubbariprojektista. Ei paljon maksanut.SauliNaski kirjoitti:Kuten aiemmin jo todettiin, Saabin Xenonit toimivat juuri ko tavalla ja ovat aina toimineet. Toimiiko jossain muussa merkissä Xenon-valot viiveellä?Ristom kirjoitti:Startti ja Xenonit:
Nappistartti laittaa Xenonit päälle ehkä alle sekunniksi, ennen kuin sammuttaa ne jälleen starttia varten. Kuka jurbo on jättänyt viiveen ohjelmoimatta starttiin???
Ei ole Webastoa ei.SauliNaski kirjoitti:Autossasi lienee jälkiasennettu Webasto? Onko tuo vika ainoastaan silloin kun Webastoa käytetään? Onko Webastossa talvi/kesäkytkintä, jonka mukaan vikaa esiintyy?Ristom kirjoitti: Keskusnäyttö ja ilmastointi:
Ilmastoinnin toiminnot häviävät näytön piiristä välillä ilman kaavaa:
Viivojen paikoilla pitäisi olla eri zonejen lämpötilatoiveet. Tähän lähdetään hakemaan lääkettä softapäivityksellä, sitten joskus.
Joo-o.. Sinne merkkihuoltoon onkin taas asiaa heti, odotas .... 20.000 km:n päästä tai huhtikuun koittaessa. Palveluton palvelu on tällä vuosituhannella melko turhauttavaa. Jos mailiosoite ei ole tarkoitettu loppukuluttajille, niin ei sitä pidä olla julkisesti saatavillakaan. Siitä olen hyvilläni, että jaksat Sauli aina joskus käydä ihmettelemässä harrastajakunnan jatustelua. Kiitos siitä.SauliNaski kirjoitti:Valitettavasti asiakaspalvelumme ei lähtökohtaisesti pysty ratkaisemaan autoon liittyviä teknisiä ongelmia ns. etänä. Tämän takia normaalisti ohjeistuksemme asiakaspalvelulle on, että asiakas opastetaan lähimpään valtuutettuun Saab-huoltoon, koska siellä voidaan tutkia auto fyysisesti. Toki tässä tapauksessa kysymykset liittyivät autossa havaittuihin ominaisuuksiin ja ei ole varmuutta onko kyseiset asiat vikoja. Joka tapauksessa olen pahoillani, että asiakaspalvelumme palvelu ei ole miellyttänyt.Ristom kirjoitti: Laitoin samoista asioista kyselyt saabdirectin mailiosoitteeseen ja sain todella älykkään vastauksen:
"Kiitos mielenkiinnostanne Saab autoja kohtaan. Olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä lähimpään jälleenmyyjään." Siis todella lumoava asiantuntemus vastauksessa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 16:33
Re: Bugeja
Hei
Kuten sanoin, selvitän tuota Bluetooth asiaa. Oliko niin että kokemuksia oli myös alkuperäisestä 9-3 bluetooth-järjestelmästä ja se toimii eri tavalla (paremmin) kuin tämä 9-5:n järjestelmä?
Ilmastointiin liittyvä ongelma vaatii myös lisäselvitystä, jos se ei liity Webaston käyttämiseen. Palaan myös tähän asiaan.
Ystävällisin terveisin
Sauli Naski
Saab Automobile Finland
Kuten sanoin, selvitän tuota Bluetooth asiaa. Oliko niin että kokemuksia oli myös alkuperäisestä 9-3 bluetooth-järjestelmästä ja se toimii eri tavalla (paremmin) kuin tämä 9-5:n järjestelmä?
Ilmastointiin liittyvä ongelma vaatii myös lisäselvitystä, jos se ei liity Webaston käyttämiseen. Palaan myös tähän asiaan.
Ystävällisin terveisin
Sauli Naski
Saab Automobile Finland
Re: Bugeja
Minulla on 9-3:ssa bluetooth. Olen "parittanut" siihen oman ja vaimon puhelimen, eikä kuskin vaihtuessa tarvitse tehdä mitään asetuksia autoon tai puhelimeen.SauliNaski kirjoitti:Oliko niin että kokemuksia oli myös alkuperäisestä 9-3 bluetooth-järjestelmästä ja se toimii eri tavalla (paremmin) kuin tämä 9-5:n järjestelmä?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73