Onkelmia T7

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Mikähän saabasta nyt vaivaa? Välillä vetää tosi hyvin ja välillä laiskasti. Silloin kun veto puutuu, niin sidistä katottuna pinl max 1600-1700(normisti n1950-2100). Mreg ja mair seuraavat kyl toisiaan, mut puutuessa mreg jää n 800 teinoille,normisti 1070-1100. Samoin puutuessa loff reilusti plussalla. Nakutusta? Bensan puute=pumppu ei tuota tarpeeks? (pumppu uusittu reilu vuosi xitten) Bensasuodatin tukos? Vai mikä ihme...

Tulpat vaihettu, ilman vaikutusta. Neuvoja?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

evap-linjan takaiskut ? tai jos mreq ja mair seuraa toisiaan niin ei se siinä voi olla.

Löytyykö nakulaskurit, ropiseeko sinne vedoissa ?

Onkohan noi läppäkoteloiden potikat alkaneet oireilemaan näillä kosteilla keleillä ?
Saikos niiden raaka-arvot open-sidiltä näkyviin jostain parametreista.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

vesa67 kirjoitti:evap-linjan takaiskut ? tai jos mreq ja mair seuraa toisiaan niin ei se siinä voi olla.

Löytyykö nakulaskurit, ropiseeko sinne vedoissa ?

Onkohan noi läppäkoteloiden potikat alkaneet oireilemaan näillä kosteilla keleillä ?
Saikos niiden raaka-arvot open-sidiltä näkyviin jostain parametreista.
Nakulaskureita ei tohon softaan saanu. Itekki mietin tuota läppäkoteloo, koska kuivemmilla keleillä käytös mielestäni parempi...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nykyään nakulaskurit saisi mutta softa alkaa olla aika "vintagea" eli sieltä alkuajoilta kun T7 softia ylipäänsä sai tehtyä itse. :) Ei muuten vikaa mutta SID Info on Saabin jäljiltä symboleineen.

Jos Ioff on plussalla samalla niin mReq:n alhaisuus ei johdu nakutuksesta.. Saattaisi jopa olla että läppäpotikka ei pyydä tarpeeksi jostain syystä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

jcarlson kirjoitti:Jos Ioff on plussalla samalla niin mReq:n alhaisuus ei johdu nakutuksesta.. Saattaisi jopa olla että läppäpotikka ei pyydä tarpeeksi jostain syystä.
Läppäkotelo vois olla syyllinen, viime talvena meni kahesti limbhomeen...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

mulla ja veljellä oli läppäkotelolta irronnut se ohkasin letku joka menee rintapellissä "roikkuvaan" venttiiliin...tarkistappa kaikki noi letkut....juurikin käyttäyty noin et 800 max
9-3.1972
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Oliko seiskaseiskan saapissa kaasuläppäkotelo rikki vai löytykö vika jostakin muualta :?:

Löytyykö Open SID:stä parametrejä kaasuläpälle mistä vois päätellä sen kuntoisuutta :?:
Saab 9-5 2.0t 1998
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

ysifemma kirjoitti:Oliko seiskaseiskan saapissa kaasuläppäkotelo rikki vai löytykö vika jostakin muualta :?:

Löytyykö Open SID:stä parametrejä kaasuläpälle mistä vois päätellä sen kuntoisuutta :?:
Nyt auto pelannu monta päivää normaalisti, ilman mitään ongelmia, kumma juttu...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Onkelmia T7

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Saabisti -77 kirjoitti:
ysifemma kirjoitti:Nyt auto pelannu monta päivää normaalisti, ilman mitään ongelmia, kumma juttu...
Eilen illalla taas ilmeni hyytymistä, vettä tuli ku aisaa, eli ongelma liittyy kosteisiin keleihin... Tänään kun vähän kuivempaa, niin auto pelas taas ihan normaalisti. Eli läppäkotelon vaihto vois olla paikallaan...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Vastaa Viestiin