TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

DTH:lle aina kotelon kanssa.

WIS:n mukaan DTR koneen termostaatti voidaan vaihtaa erillisenä yksikkönä.
Saab ei kuitenkaan myy kuin edellä mainittua pakettia, eikä WIS:n ohje tosiaan koske kuin koko kotelon vaihtoa.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

kesäjukka kirjoitti:Piru vie.. ajatuksissa oli jo vahvasti otsikon mukaisen kulkupelin hankkiminen perheen toiseksi autoksi mutta tämän viestiketjun pelottelemana taitaa jäädä haaveeksi :? Mulla oli jo Alfa (200hv jtdm) johon vaihdettiin egr:iä ja ihmeteltiin ainaisia nykimisiä ja sähkövikoja enkä todellakaan kaipaa samaa.. Onko se vaan niin että kun haetaan hienolla tekniikalla huipputehoja ja samalla pitäisi saada päästöt päinvastoin pienenemään niin tuloksena on vaan liikaa liikkuvia osia ja sitä kautta paljon harmia ja rahan menoa?
Mikä tässä viestiketjussa pelon herätti? Ongelmiahan ei ole laajasti raportoitu, vain yksittäin.
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

No en mä tiedä.. äkkiseltään näyttää vaan että yllättävän paljon ns. tyyppivikoja olisi. Eikä siinä mitään jos tyyppivika olisi koiranluu, tms. peruspalikka mutta kun pari sivua ketjussa taaksepäin kaveri kertoo käyttäneensä toisen auton hinnan verran pelkkiin korjauksiin 8O Kuitenkin malli on vasta muutaman vuoden ikäinen.. En tiedä.. tuollainen korjauskierre ajaa peruspalkansaajan helposti henkilökohtaiseen vararikkoon :(

Onko TTiD:ssä paljonkin eroa 150hv dieseliin? Siis muutakin kuin toinen turbo..?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

TTiD kone on kokonaan eri kone.
Andybandy
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2012 14:41

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Andybandy »

Laitetaas uuden diisselimiehen kyssäri vaikka tähän topicciin...

Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Andybandy kirjoitti:Laitetaas uuden diisselimiehen kyssäri vaikka tähän topicciin...

Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
Jos "lohko"lämppäri on mallia säteilyversio, niin varmasti palaa.
93SC TTiD
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Hehku taisi kytkeytyä jos neste on alle +5 asteista.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Andybandy
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2012 14:41

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Andybandy »

Sportti kirjoitti:
Andybandy kirjoitti:Laitetaas uuden diisselimiehen kyssäri vaikka tähän topicciin...

Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
Jos "lohko"lämppäri on mallia säteilyversio, niin varmasti palaa.
Tuo ympäristön lämmitin se taitaa olla. Eli pitääpi kokeilla pitää tovi kauemmin kiinni johdossa. Ehkä valo ei sitten enää syty tai sitten ei lämmittimessä vaan potku riitä...
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Andybandy kirjoitti:
Sportti kirjoitti:
Andybandy kirjoitti:Laitetaas uuden diisselimiehen kyssäri vaikka tähän topicciin...

Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
Jos "lohko"lämppäri on mallia säteilyversio, niin varmasti palaa.
Tuo ympäristön lämmitin se taitaa olla. Eli pitääpi kokeilla pitää tovi kauemmin kiinni johdossa. Ehkä valo ei sitten enää syty tai sitten ei lämmittimessä vaan potku riitä...

Teho ei riitä. Mietis nyt, sun rautamoottorin kylkeen on liimattu tupakkaaskin kokoinen alumiinikökkö johon johdetaan 550watin edestä sähköä... Hiustenkuivaimet on monesti tehokkaampia... Se pistää noi lämppärit arvoonsa kun vähän vertaa... :)
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Paitsi kun se säteilylämmitin ainakin Z19DTH koneessa on vain 300W. Esim. 2h lämmitystehon saa 5000W eberillä 7.5 minuutissa... :lol:
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja JaniV »

jmaatta kirjoitti:Paitsi kun se säteilylämmitin ainakin Z19DTH koneessa on vain 300W. Esim. 2h lämmitystehon saa 5000W eberillä 7.5 minuutissa... :lol:
Sekin vielä... :D
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

JaniV kirjoitti:
jmaatta kirjoitti:Paitsi kun se säteilylämmitin ainakin Z19DTH koneessa on vain 300W. Esim. 2h lämmitystehon saa 5000W eberillä 7.5 minuutissa... :lol:
Sekin vielä... :D
...ja tuo säteilylämmittimen lohkon ulkopintaan luovuttama lämpö haihtuu melko tehokkaasti myös suoraan harakoille. Minusta lämmittämisessä on olennaista se, että lämpöä luovutetaan nopeasti vähän aikaa kuin että hitaasti ja pitkään.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Ja ensimmäinen remontti suoritettu 21,5tkm jälkeen. :D
Otin itseä niskasta kiinni ja otin oikean etutolpan käteen. Tarkoitus oli laittaa uusi kääntölaakeri, mutta totesin vanhan kelpaavaksi putsauksen ja rasvauksen jälkeen.
Laakerissa oli hieman kuraa, mutta ruosteessa se ei ollut. Sisälle uutta punaista vaseliinia ja äänet hävisi. Ajettaessakin eron huomaa. Nyt auto oikenee risteyksen jälkeen niinkuin pitääkin. Ennemmin jäi hiukan kanittamaan sinne minne oli käännytty.

Seuraavana hommana on sitten alamaskin tukkiminen. Lämpöä toki riittää, mutta taajamaan tullessa viisari tipahtaa hiukan ennenkuin eberi ehtii korjaa tilannetta. Ajatuksena laittaa joku viimasuoja puskurin taakse. Mustasta autosta se ei toivon mukaan enää sieltä näy.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ilmoittauduitko A.L. tohon maskinsuojaprojektiin?
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Pitää viikonloppuna katsoa saisiko siihen itse jonkun virityksen tehtyä. Jos kovin alkaa laiskottaa niin laitetaan nimi listaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin