TTiD
Re: TTiD
Mikä tässä viestiketjussa pelon herätti? Ongelmiahan ei ole laajasti raportoitu, vain yksittäin.kesäjukka kirjoitti:Piru vie.. ajatuksissa oli jo vahvasti otsikon mukaisen kulkupelin hankkiminen perheen toiseksi autoksi mutta tämän viestiketjun pelottelemana taitaa jäädä haaveeksiMulla oli jo Alfa (200hv jtdm) johon vaihdettiin egr:iä ja ihmeteltiin ainaisia nykimisiä ja sähkövikoja enkä todellakaan kaipaa samaa.. Onko se vaan niin että kun haetaan hienolla tekniikalla huipputehoja ja samalla pitäisi saada päästöt päinvastoin pienenemään niin tuloksena on vaan liikaa liikkuvia osia ja sitä kautta paljon harmia ja rahan menoa?
Re: TTiD
No en mä tiedä.. äkkiseltään näyttää vaan että yllättävän paljon ns. tyyppivikoja olisi. Eikä siinä mitään jos tyyppivika olisi koiranluu, tms. peruspalikka mutta kun pari sivua ketjussa taaksepäin kaveri kertoo käyttäneensä toisen auton hinnan verran pelkkiin korjauksiin
Kuitenkin malli on vasta muutaman vuoden ikäinen.. En tiedä.. tuollainen korjauskierre ajaa peruspalkansaajan helposti henkilökohtaiseen vararikkoon 
Onko TTiD:ssä paljonkin eroa 150hv dieseliin? Siis muutakin kuin toinen turbo..?


Onko TTiD:ssä paljonkin eroa 150hv dieseliin? Siis muutakin kuin toinen turbo..?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: TTiD
Laitetaas uuden diisselimiehen kyssäri vaikka tähän topicciin...
Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
Re: TTiD
Jos "lohko"lämppäri on mallia säteilyversio, niin varmasti palaa.Andybandy kirjoitti:Laitetaas uuden diisselimiehen kyssäri vaikka tähän topicciin...
Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
93SC TTiD
Re: TTiD
Tuo ympäristön lämmitin se taitaa olla. Eli pitääpi kokeilla pitää tovi kauemmin kiinni johdossa. Ehkä valo ei sitten enää syty tai sitten ei lämmittimessä vaan potku riitä...Sportti kirjoitti:Jos "lohko"lämppäri on mallia säteilyversio, niin varmasti palaa.Andybandy kirjoitti:Laitetaas uuden diisselimiehen kyssäri vaikka tähän topicciin...
Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
Re: TTiD
Andybandy kirjoitti:Tuo ympäristön lämmitin se taitaa olla. Eli pitääpi kokeilla pitää tovi kauemmin kiinni johdossa. Ehkä valo ei sitten enää syty tai sitten ei lämmittimessä vaan potku riitä...Sportti kirjoitti:Jos "lohko"lämppäri on mallia säteilyversio, niin varmasti palaa.Andybandy kirjoitti:Laitetaas uuden diisselimiehen kyssäri vaikka tähän topicciin...
Kuuluuko hehkun merkkivalon palaa käynnistettäessä, vaikka auto on ollut lohkolämmittimen johdon päässä noin 1,5 tuntia (ulkona -5). Valo palaa jotain 3 sekuntia, mutta ajattelin että kuuluisiko lohkon lämmittää siten, että hehkuvalo ei pala lainkaan?
Teho ei riitä. Mietis nyt, sun rautamoottorin kylkeen on liimattu tupakkaaskin kokoinen alumiinikökkö johon johdetaan 550watin edestä sähköä... Hiustenkuivaimet on monesti tehokkaampia... Se pistää noi lämppärit arvoonsa kun vähän vertaa...

Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: TTiD
Paitsi kun se säteilylämmitin ainakin Z19DTH koneessa on vain 300W. Esim. 2h lämmitystehon saa 5000W eberillä 7.5 minuutissa... 

Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTiD
Sekin vielä...jmaatta kirjoitti:Paitsi kun se säteilylämmitin ainakin Z19DTH koneessa on vain 300W. Esim. 2h lämmitystehon saa 5000W eberillä 7.5 minuutissa...

Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: TTiD
...ja tuo säteilylämmittimen lohkon ulkopintaan luovuttama lämpö haihtuu melko tehokkaasti myös suoraan harakoille. Minusta lämmittämisessä on olennaista se, että lämpöä luovutetaan nopeasti vähän aikaa kuin että hitaasti ja pitkään.JaniV kirjoitti:Sekin vielä...jmaatta kirjoitti:Paitsi kun se säteilylämmitin ainakin Z19DTH koneessa on vain 300W. Esim. 2h lämmitystehon saa 5000W eberillä 7.5 minuutissa...
Re: TTiD
Ja ensimmäinen remontti suoritettu 21,5tkm jälkeen.
Otin itseä niskasta kiinni ja otin oikean etutolpan käteen. Tarkoitus oli laittaa uusi kääntölaakeri, mutta totesin vanhan kelpaavaksi putsauksen ja rasvauksen jälkeen.
Laakerissa oli hieman kuraa, mutta ruosteessa se ei ollut. Sisälle uutta punaista vaseliinia ja äänet hävisi. Ajettaessakin eron huomaa. Nyt auto oikenee risteyksen jälkeen niinkuin pitääkin. Ennemmin jäi hiukan kanittamaan sinne minne oli käännytty.
Seuraavana hommana on sitten alamaskin tukkiminen. Lämpöä toki riittää, mutta taajamaan tullessa viisari tipahtaa hiukan ennenkuin eberi ehtii korjaa tilannetta. Ajatuksena laittaa joku viimasuoja puskurin taakse. Mustasta autosta se ei toivon mukaan enää sieltä näy.

Otin itseä niskasta kiinni ja otin oikean etutolpan käteen. Tarkoitus oli laittaa uusi kääntölaakeri, mutta totesin vanhan kelpaavaksi putsauksen ja rasvauksen jälkeen.
Laakerissa oli hieman kuraa, mutta ruosteessa se ei ollut. Sisälle uutta punaista vaseliinia ja äänet hävisi. Ajettaessakin eron huomaa. Nyt auto oikenee risteyksen jälkeen niinkuin pitääkin. Ennemmin jäi hiukan kanittamaan sinne minne oli käännytty.
Seuraavana hommana on sitten alamaskin tukkiminen. Lämpöä toki riittää, mutta taajamaan tullessa viisari tipahtaa hiukan ennenkuin eberi ehtii korjaa tilannetta. Ajatuksena laittaa joku viimasuoja puskurin taakse. Mustasta autosta se ei toivon mukaan enää sieltä näy.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77