ecu
Re: ecu
Mikä ECU:sta meni rikki? Ovat aika ikäviä avata nuo Trionic 8 yksiköt eikä muutenkaan hirveän korjausystävällisiä. Saattaa olla järkevin ostaa purkaamolta mikä tahansa T8 ecu ja ohjelmoida siihen sopiva softa, vaikka virisoftakin jos niin haluaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: ecu
Mitenkäs tuon ecu:n naittaminen kun se on ollut toisessa autossa? Kuullut jopa juttua että toisesta autosta jos ecun ottaa niin se on eculle Ruotsin keikka ennenkuin sen pystyy laittamaan toiseen autoon.. ? (onko mitään perää, vai huhua?)
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: ecu
Ei tarvitse ruotsin keikkoja. TECH2 saa naitettua ECU:n kyllä, softan voi(n) canusbilla päivittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: ecu
Huhupuhetta.
Edit: jcarlson ehti ensin.
Edit: jcarlson ehti ensin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: ecu
Ok. Reilu vuosi takaperin kun bensapumpun rele(selvisi siis jälkeenpäin) sanoi työsopparin irti yksi kaunis ilta, niin eräs vikadiagnoosi olisi ollut juuri ecun sisäinenvika, ja tällöin joku kaupitteli ecua jo tilalle, ei siis miltään foorumilta, silloin puheli sitä että saattais tarvita Ruotsin keikan ennenku kävis mun autoon.jcarlson kirjoitti:Ei tarvitse ruotsin keikkoja. TECH2 saa naitettua ECU:n kyllä, softan voi(n) canusbilla päivittää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: ecu
Ollaan naitettu about 10 käytettyä ecua autoihin, ei mitään ongelmia.
TECH II ja turvapääsy riittää kunhan tietää mitä tekee.
ECU:n edellisen auton VIN:in saa(n) myös tarvittaessa ulos.
TECH II ja turvapääsy riittää kunhan tietää mitä tekee.
ECU:n edellisen auton VIN:in saa(n) myös tarvittaessa ulos.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: ecu
Huom kaikki 9-3 boxit ei käy toisiinsa!
Esim my07 boxi ei käy my03: seen
Esim my07 boxi ei käy my03: seen
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: ecu
MY03-06 on sama ecu hw (softa tietysti muuttuu vuosimallien ja 1,8t/2,0t vs Aero välillä mutta sen voi vaihtaa), uudemmissa eri.
Joskin softan saa tungettua kyllä ristiin eri ecu rautojen välillä, epäilisin että ne saisi sopivilla karttamuutoksilla kyllä toimimaan niinkin että vanhemmassa autossa on uudempi ecu hw. Mutta helpoin on tietenkin ottaa pohjalle MY03-06 rauta ja niitä lienee parhaiten saatavillakin käytettynä.
Joskin softan saa tungettua kyllä ristiin eri ecu rautojen välillä, epäilisin että ne saisi sopivilla karttamuutoksilla kyllä toimimaan niinkin että vanhemmassa autossa on uudempi ecu hw. Mutta helpoin on tietenkin ottaa pohjalle MY03-06 rauta ja niitä lienee parhaiten saatavillakin käytettynä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: ecu
Hmm, älä vaan kerro mun autolle tuota!!kalle37 kirjoitti:Huom kaikki 9-3 boxit ei käy toisiinsa!
Esim my07 boxi ei käy my03: seen
Nimimerkillä -08 ecu -04 autossa.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: ecu
Lisäksi mainittakoon että -03 autoissa saattaa olla eri ecu HW, eli paineanturia ja EGT-tuloa jota ei uudemmissa 03-06 ecuissa ole.
Toki jc tietää tämän, jäi vain mainitsematta tuossa ylempä
Edit:
Rautaversioita on tullut vastaan ainakin 5 eri:
55352571 (MY03)
55352688 (MY03)
55353231 (MY03-06)
55565020 (MY07-08)
55567225 (MY09-??)
Toki jc tietää tämän, jäi vain mainitsematta tuossa ylempä
Edit:
Rautaversioita on tullut vastaan ainakin 5 eri:
55352571 (MY03)
55352688 (MY03)
55353231 (MY03-06)
55565020 (MY07-08)
55567225 (MY09-??)
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: ecu
Jahas!
Mun ylimääräistä boxia my07 kokeiltiin 03 ja 04 malleihin eikä pelannut.
Liekkö sitten softasta kiinni
Mun ylimääräistä boxia my07 kokeiltiin 03 ja 04 malleihin eikä pelannut.
Liekkö sitten softasta kiinni
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: ecu
Jep, softasta kiinni. Ja tosiaan alkupään MY03 on poikkeuksellinen koska siinä on sekä SAI, EGT-anturi että baroanturi. Uudemmista on poistettu kaikki nämä, ja EGT sekä barometri on korvattu softalla. Tämä onnistuu myös vanhempiin autoihin jolloin EGT-anturilla, SAI:lla ja baroanturilla voi heittää vesilintua tai antaa lojua mukana painolastina.
Lisäksi IDM on muuttunut vähän myöhemmin analogisesta digitaaliseksi. Onneksi kuitenkin suuri osa muutoksista (kuten EGT/Baro anturin olemassaolo tai ei) on ihan yksinkertaisilla flageilla softalle kerrottavissa.
Lisäksi IDM on muuttunut vähän myöhemmin analogisesta digitaaliseksi. Onneksi kuitenkin suuri osa muutoksista (kuten EGT/Baro anturin olemassaolo tai ei) on ihan yksinkertaisilla flageilla softalle kerrottavissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: ecu
Ainakin toisioilmahelvettiautojen omistajat kiittää!!jcarlson kirjoitti:Jep, softasta kiinni. Ja tosiaan alkupään MY03 on poikkeuksellinen koska siinä on sekä SAI, EGT-anturi että baroanturi. Uudemmista on poistettu kaikki nämä, ja EGT sekä barometri on korvattu softalla. Tämä onnistuu myös vanhempiin autoihin jolloin EGT-anturilla, SAI:lla ja baroanturilla voi heittää vesilintua tai antaa lojua mukana painolastina.
Lisäksi IDM on muuttunut vähän myöhemmin analogisesta digitaaliseksi. Onneksi kuitenkin suuri osa muutoksista (kuten EGT/Baro anturin olemassaolo tai ei) on ihan yksinkertaisilla flageilla softalle kerrottavissa.
Re: ecu
VIN:istäkö selviää mitä itsellä mahtaa olla? Kun tuo meikäläisen 9-3 on juurikin noita vm. 2003 alkuvuoden tuotteita. Mutta sitä toisioilmahärdelliä ei ole tuossa.
12/2002 näyttäis tyyppikilvessä olevan joka on siinä kun kuljettajan oven aukaisee. Eli tuo lienee tehtaalta valmistumis kuukausi ja vuosi. Mutta käyttöönottopvm on muistaakseni 28.4.2003, koska 28.4 on viimenen katsastuspäivä
12/2002 näyttäis tyyppikilvessä olevan joka on siinä kun kuljettajan oven aukaisee. Eli tuo lienee tehtaalta valmistumis kuukausi ja vuosi. Mutta käyttöönottopvm on muistaakseni 28.4.2003, koska 28.4 on viimenen katsastuspäivä
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89