Pystykoneiden numeroinnista
Pystykoneiden numeroinnista
Mitenkä kyseisten koneiden numerointi menee? Onko jotain listaa eri koneiden tilavuuksista ja tehoista? Hakusessa olis pienin ja tehottomin kone johon sopii 2,3T sisukset.
Re: Pystykoneiden numeroinnista
En tiedä onko tästä jotain apua mutta kokeile.mika r kirjoitti:Mitenkä kyseisten koneiden numerointi menee? Onko jotain listaa eri koneiden tilavuuksista ja tehoista? Hakusessa olis pienin ja tehottomin kone johon sopii 2,3T sisukset.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Luovuttaja-auton tulisi olla 900i, vuosimallit '94-97, moottorina siten b204i. Itse koodi löytyy muistaakseni kampiakselin asentotunnistimen vierestä. Myös harvinaisempi b206i käy.
Ja lisätään vielä, että oli myös 9-3, vuosimalliin '99(-00) asti tuota b204i-moottoria.
-Sami
Ja lisätään vielä, että oli myös 9-3, vuosimalliin '99(-00) asti tuota b204i-moottoria.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Juurikin tällainen lista oli mielessä. Mitenkäs noista tietää että mikä lohko kyseessä? Vai onko erilaisia? Onko tunnus polttoaine,tilavuus,lohko ja lisätunniste?
9-5 3.0
900 2.5
900 2.5
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Juurikin kuten arvelit. Jäljessä voi olla muutakin, mutta ne eivät ole merkitseviä. Tuo I on siis vapari. Muita voivat olla E, L ja R, mutta ne ovat kaikki ahdettuja.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Kun katsot taulukon yläosaa niin näet joka kolumnin A:sta aina G:hen asti pienen nuolen joka osoittaa alaspäin klikkaa sitä niin saat joka kolumnista lisä tietoa.mika r kirjoitti:Juurikin tällainen lista oli mielessä. Mitenkäs noista tietää että mikä lohko kyseessä? Vai onko erilaisia? Onko tunnus polttoaine,tilavuus,lohko ja lisätunniste?
Valitettavasti kaikki on ruotsiksi, mutta on liian työlästä suomentaa toi kerrallaan joten kysy jos on joku kohta jonka haluat suomeksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Vastustan taulukon ehdotonta oikeellisuutta. Sen mukaan mulla on CD-tonnarissa LH2.4, vaikka siinä oikeasti on LH2.2. Eli pientä varausta rajatapauksiin, mutta muuten ihan kivannäköinen lista äkkivilkaisulla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Mulla vois olla sulle tiedossa kokonainen auto juuri tuolla B206i -koneella. Ei tasapainoakseleita eikä mitään konemurheita. Omistin ton 9v ja 150tkm. Autolla ajettu n. 220tkm. Ainoat murheet, kun lähti multa, oli kuskin oven ruoste ja peruutusvaihdeprobleema. Niin ja check-engine-valon mystinen palaminen.
Meni vaihdossa nykykulkineeseen, eivätkä ole saaneet myytyä tuota. Hinta ei ainakaan päätä huimaa. Google löytää vielä tuon nettiautoilmoituksen, mutta nettiauto ei.
Lähetä SMS "at vgb751" numeroon 16258
Meni vaihdossa nykykulkineeseen, eivätkä ole saaneet myytyä tuota. Hinta ei ainakaan päätä huimaa. Google löytää vielä tuon nettiautoilmoituksen, mutta nettiauto ei.
Lähetä SMS "at vgb751" numeroon 16258
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Joo tää on hiukan sekava tää taulukko, mutta kyllä tiedot siinä aikalailla paikkansa pitävät:aero kirjoitti:Vastustan taulukon ehdotonta oikeellisuutta. Sen mukaan mulla on CD-tonnarissa LH2.4, vaikka siinä oikeasti on LH2.2. Eli pientä varausta rajatapauksiin, mutta muuten ihan kivannäköinen lista äkkivilkaisulla.
9000 -85/-93 välisten vuosien malleissa se menee näin 4 ensimmäistä on LH 2.2 ohjaussysteemillä mutta vuodesta M88b se muutettiin 2.4:seksi.
Tässä alla vielä kuva siitä mitä tarkoitan, M88b tarkoittaa tulevaa vuosimallia ja osittain sen uuden mallin osilla.

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Nii-i, mulla siis on M88b eli joulukuussa 1988 rekisteröity MY89 Saab 9000 CD Turbo DI/APC, jossa on (ihan tehtaalta) LH2.2 (-555 -päättyinen purkin numero).core2 kirjoitti: 9000 -85/-93 välisten vuosien malleissa se menee näin 4 ensimmäistä on LH 2.2 ohjaussysteemillä mutta vuodesta M88b se muutettiin 2.4:seksi.
Tässä alla vielä kuva siitä mitä tarkoitan, M88b tarkoittaa tulevaa vuosimallia ja osittain sen uuden mallin osilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pystykoneiden numeroinnista
185 heppasessa sanoo olevan 2.4:n ja 192 heppasessa 2.2:n ja ainoastaan M88 ei M88b joka on uudempi kuin M88 Mutta jotenkin oudolta tuo vaikuttaa. Taulukko on saabilta lähtöisin tää kaveri Andreas on vain päivittänyt nämä viimeisemmät mallit.aero kirjoitti:Nii-i, mulla siis on M88b eli joulukuussa 1988 rekisteröity MY89 Saab 9000 CD Turbo DI/APC, jossa on (ihan tehtaalta) LH2.2 (-555 -päättyinen purkin numero).core2 kirjoitti: 9000 -85/-93 välisten vuosien malleissa se menee näin 4 ensimmäistä on LH 2.2 ohjaussysteemillä mutta vuodesta M88b se muutettiin 2.4:seksi.
Tässä alla vielä kuva siitä mitä tarkoitan, M88b tarkoittaa tulevaa vuosimallia ja osittain sen uuden mallin osilla.
Kysäsempä tuota kun käyn verstaalla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Lisätään sen verran vettä myllyyn, että tuo on 175hv versio (ainakin rekisteröinnin ja merkkiliikkeen softien mukaan), eli taulukossa rivillä 7. Ja ilman turhia tulppia (kattia) putkessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Joo ja sen pitäis olla 2.4 MY89 lähtien tai 88 loppuvuoden autosta lähtien.aero kirjoitti:Lisätään sen verran vettä myllyyn, että tuo on 175hv versio (ainakin rekisteröinnin ja merkkiliikkeen softien mukaan), eli taulukossa rivillä 7. Ja ilman turhia tulppia (kattia) putkessa.
Kyselen onko kellään mitään hajua tästä miksi tää on näin, käyn aina silloin tällöin verstaalla joten utelen hiukan, paras ku saisin kii kaverin joka opetti saabin asentajia siihen aikaan täytyy kokeilla sitäkin vielä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Mitäs nää pitkät ja lyhyet lohkot on? Entäs missä on tasapainoakseli ja missä ei? Pystyykö 2,4 ja 6 lohkoja sekottaan keskenään?
9-5 3.0
900 2.5
900 2.5
Re: Pystykoneiden numeroinnista
Pitkälohko = vanhempi moottori, B201, B202, B212 ja vanhempi B234.
Lyhytlohko = uudempi B234, B204, B206
TP-akselit löytyy B2x4 -moottoreista. B201 ja B202 lohkoja voi sekoitella keskenään ainakin jossain määrin ja lyhytlohkojen lohkoja voi sekoitella keskenään. Pitkää B234:sta ei oikeen voi sekottaa minkään kanssa, se on oma laitteensa.
Näitä edeltää B-moottorit, trumpat, veenelkut ja tahtarit, näiden jälkeen on B2x5 (Trionic7) ja uudemmat ja samaan aikaan/myöhemmin on ollut veekuutosia. 9-7X:n ja 9-2X:n moottorivalikoimat on ihan omiansa.
Melko tiivistettynä, mutta toivottavasti selvensi
.
Lyhytlohko = uudempi B234, B204, B206
TP-akselit löytyy B2x4 -moottoreista. B201 ja B202 lohkoja voi sekoitella keskenään ainakin jossain määrin ja lyhytlohkojen lohkoja voi sekoitella keskenään. Pitkää B234:sta ei oikeen voi sekottaa minkään kanssa, se on oma laitteensa.
Näitä edeltää B-moottorit, trumpat, veenelkut ja tahtarit, näiden jälkeen on B2x5 (Trionic7) ja uudemmat ja samaan aikaan/myöhemmin on ollut veekuutosia. 9-7X:n ja 9-2X:n moottorivalikoimat on ihan omiansa.
Melko tiivistettynä, mutta toivottavasti selvensi

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla