Pystykoneiden numeroinnista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
mika r
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 21:04

Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja mika r »

Mitenkä kyseisten koneiden numerointi menee? Onko jotain listaa eri koneiden tilavuuksista ja tehoista? Hakusessa olis pienin ja tehottomin kone johon sopii 2,3T sisukset.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja core2 »

mika r kirjoitti:Mitenkä kyseisten koneiden numerointi menee? Onko jotain listaa eri koneiden tilavuuksista ja tehoista? Hakusessa olis pienin ja tehottomin kone johon sopii 2,3T sisukset.
En tiedä onko tästä jotain apua mutta kokeile.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Luovuttaja-auton tulisi olla 900i, vuosimallit '94-97, moottorina siten b204i. Itse koodi löytyy muistaakseni kampiakselin asentotunnistimen vierestä. Myös harvinaisempi b206i käy.
Ja lisätään vielä, että oli myös 9-3, vuosimalliin '99(-00) asti tuota b204i-moottoria.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
mika r
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 21:04

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja mika r »

Juurikin tällainen lista oli mielessä. Mitenkäs noista tietää että mikä lohko kyseessä? Vai onko erilaisia? Onko tunnus polttoaine,tilavuus,lohko ja lisätunniste?
9-5 3.0
900 2.5
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Juurikin kuten arvelit. Jäljessä voi olla muutakin, mutta ne eivät ole merkitseviä. Tuo I on siis vapari. Muita voivat olla E, L ja R, mutta ne ovat kaikki ahdettuja.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja core2 »

mika r kirjoitti:Juurikin tällainen lista oli mielessä. Mitenkäs noista tietää että mikä lohko kyseessä? Vai onko erilaisia? Onko tunnus polttoaine,tilavuus,lohko ja lisätunniste?
Kun katsot taulukon yläosaa niin näet joka kolumnin A:sta aina G:hen asti pienen nuolen joka osoittaa alaspäin klikkaa sitä niin saat joka kolumnista lisä tietoa.
Valitettavasti kaikki on ruotsiksi, mutta on liian työlästä suomentaa toi kerrallaan joten kysy jos on joku kohta jonka haluat suomeksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja aero »

Vastustan taulukon ehdotonta oikeellisuutta. Sen mukaan mulla on CD-tonnarissa LH2.4, vaikka siinä oikeasti on LH2.2. Eli pientä varausta rajatapauksiin, mutta muuten ihan kivannäköinen lista äkkivilkaisulla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja anv »

Mulla vois olla sulle tiedossa kokonainen auto juuri tuolla B206i -koneella. Ei tasapainoakseleita eikä mitään konemurheita. Omistin ton 9v ja 150tkm. Autolla ajettu n. 220tkm. Ainoat murheet, kun lähti multa, oli kuskin oven ruoste ja peruutusvaihdeprobleema. Niin ja check-engine-valon mystinen palaminen.

Meni vaihdossa nykykulkineeseen, eivätkä ole saaneet myytyä tuota. Hinta ei ainakaan päätä huimaa. Google löytää vielä tuon nettiautoilmoituksen, mutta nettiauto ei.

Lähetä SMS "at vgb751" numeroon 16258
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja core2 »

aero kirjoitti:Vastustan taulukon ehdotonta oikeellisuutta. Sen mukaan mulla on CD-tonnarissa LH2.4, vaikka siinä oikeasti on LH2.2. Eli pientä varausta rajatapauksiin, mutta muuten ihan kivannäköinen lista äkkivilkaisulla.
Joo tää on hiukan sekava tää taulukko, mutta kyllä tiedot siinä aikalailla paikkansa pitävät:
9000 -85/-93 välisten vuosien malleissa se menee näin 4 ensimmäistä on LH 2.2 ohjaussysteemillä mutta vuodesta M88b se muutettiin 2.4:seksi.
Tässä alla vielä kuva siitä mitä tarkoitan, M88b tarkoittaa tulevaa vuosimallia ja osittain sen uuden mallin osilla.

Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja aero »

core2 kirjoitti: 9000 -85/-93 välisten vuosien malleissa se menee näin 4 ensimmäistä on LH 2.2 ohjaussysteemillä mutta vuodesta M88b se muutettiin 2.4:seksi.
Tässä alla vielä kuva siitä mitä tarkoitan, M88b tarkoittaa tulevaa vuosimallia ja osittain sen uuden mallin osilla.
Nii-i, mulla siis on M88b eli joulukuussa 1988 rekisteröity MY89 Saab 9000 CD Turbo DI/APC, jossa on (ihan tehtaalta) LH2.2 (-555 -päättyinen purkin numero).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja core2 »

aero kirjoitti:
core2 kirjoitti: 9000 -85/-93 välisten vuosien malleissa se menee näin 4 ensimmäistä on LH 2.2 ohjaussysteemillä mutta vuodesta M88b se muutettiin 2.4:seksi.
Tässä alla vielä kuva siitä mitä tarkoitan, M88b tarkoittaa tulevaa vuosimallia ja osittain sen uuden mallin osilla.
Nii-i, mulla siis on M88b eli joulukuussa 1988 rekisteröity MY89 Saab 9000 CD Turbo DI/APC, jossa on (ihan tehtaalta) LH2.2 (-555 -päättyinen purkin numero).
185 heppasessa sanoo olevan 2.4:n ja 192 heppasessa 2.2:n ja ainoastaan M88 ei M88b joka on uudempi kuin M88 Mutta jotenkin oudolta tuo vaikuttaa. Taulukko on saabilta lähtöisin tää kaveri Andreas on vain päivittänyt nämä viimeisemmät mallit.
Kysäsempä tuota kun käyn verstaalla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja aero »

Lisätään sen verran vettä myllyyn, että tuo on 175hv versio (ainakin rekisteröinnin ja merkkiliikkeen softien mukaan), eli taulukossa rivillä 7. Ja ilman turhia tulppia (kattia) putkessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja core2 »

aero kirjoitti:Lisätään sen verran vettä myllyyn, että tuo on 175hv versio (ainakin rekisteröinnin ja merkkiliikkeen softien mukaan), eli taulukossa rivillä 7. Ja ilman turhia tulppia (kattia) putkessa.
Joo ja sen pitäis olla 2.4 MY89 lähtien tai 88 loppuvuoden autosta lähtien.

Kyselen onko kellään mitään hajua tästä miksi tää on näin, käyn aina silloin tällöin verstaalla joten utelen hiukan, paras ku saisin kii kaverin joka opetti saabin asentajia siihen aikaan täytyy kokeilla sitäkin vielä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
mika r
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 21:04

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja mika r »

Mitäs nää pitkät ja lyhyet lohkot on? Entäs missä on tasapainoakseli ja missä ei? Pystyykö 2,4 ja 6 lohkoja sekottaan keskenään?
9-5 3.0
900 2.5
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pystykoneiden numeroinnista

Viesti Kirjoittaja aero »

Pitkälohko = vanhempi moottori, B201, B202, B212 ja vanhempi B234.
Lyhytlohko = uudempi B234, B204, B206
TP-akselit löytyy B2x4 -moottoreista. B201 ja B202 lohkoja voi sekoitella keskenään ainakin jossain määrin ja lyhytlohkojen lohkoja voi sekoitella keskenään. Pitkää B234:sta ei oikeen voi sekottaa minkään kanssa, se on oma laitteensa.

Näitä edeltää B-moottorit, trumpat, veenelkut ja tahtarit, näiden jälkeen on B2x5 (Trionic7) ja uudemmat ja samaan aikaan/myöhemmin on ollut veekuutosia. 9-7X:n ja 9-2X:n moottorivalikoimat on ihan omiansa.

Melko tiivistettynä, mutta toivottavasti selvensi :).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin