Saab 9-5 Aero MY2004

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Tobbana kirjoitti:Onkos kukaan tullut ajatelleeksi miten ESP käyttäytyy orkkiksista poikkeavilla jarruilla ja alustalla?

Tämän kysymyksen voisi toki heittää tonne femmaosioonkin, ei tullut pikaisella haulla vastaan moista.

-Sami
EspHän ottaa signaalin renkaiden pyörintänopeudesta, ratin ja polkimien asennosta yms. Eihän se jousista tiedä mitään...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja G-mies »

ESP:lle kuitenkin kerrotaan(mahdollisuus ohjelmoida) onko autossa vakio- vai sport-alusta ja onko jarrut 15" vai 16". Luulisi näillä seikoilla olevan jonkinlainen vaikutus järjestelmän toimintaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5326
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Joo kyllähän se alustakin käyttäytymiseen vaikuttaa. Hyvin tuo ESP on pitänyt femman suunnassa tuollakin alustalla, jarrut ovat tosin vakiot. Jytäkämmillä jarruilla voisi tilanne olla toinen.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Nonniin morjesta taas.

Maanantaina briteistä ilmottivat että laittavat osat tulemaan, ja tänään, perjantaina ne saapuivat, mielestäni kiitettävä toimitusaika rapakon tuolta puolen.

Viikonlopun aikana tulee sitten varmaan lisää kuva saastetta jos ja kun sovitellaan palikoita paikoilleen :)

Iskarit siis ovat omaan autooni ( 9-3 aeroon.. ) ja jouset tulevat tähän projektiin.

Kuva

Kuva

Näillä eväin on hyvä aloittaa perjantain 13 ! :)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Ja madallusta näemmä tulee tähänkin perhevankkuriin. :)
Ilmeisesti 35mm? Tai Aerossa 25mm paremminkin...
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Juu 25mm tulee tämä siis putoamaan, samalla varmistetaan että perä ei jää roikkuvaksi uusimalla taakse myös jouset iskarien lisäksi :)

Eikä tästä liian matala pitäisi tulla kun iskarit ovat B6 eivätkä madaltavat B8:sit.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Ihan sopivasti tippuu, ainakin minusta.
Oma pulkka tulee tippumaan -20mm jos Eibachin tietoihin on luottamista.

Tämäkin on tullut itsellä opeteltua kantapään kautta, kun edellisellä autollani ei päässyt enää edes mökille ja auto oli muutenkin sellainen kivireki näillä pohjoisen teillä , että nyt haluan vain maltillisen madalluksen, ilman että ajettavuus pahemmin kärsii. :D

Nyt mielenkiinnolla odotan, että kuinka nelipyöräsuuntauksessa saadaan arvot kohdilleen, vaikka auto ei tuon enempää tipukkaan...
Kaksi viikkoa pitää vielä odotella osia, niin sitten alkaa asentelu. :)
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Tolpat nipussa ja hyvältä näyttää :)

Kuva

Auton alle sitten jonkun ajan päästä kun muut näpertelyt etenee..
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Onko noi vieterit Eibachin tekeleitä?

Joko on käyttökokemuksia, lähinnä kiinnostaa normi ajo, eli tärskähtääkö kuinka pienissä töysyissä ja ilmoittaako kuinka esim. jos asfvaltissa on halkeamia tms. pinta vauriota?
Saab 9-5 2.0t 1998
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Maptun performance niissä lukee, mutta sitä en tiedä onko eibachin valmistuttamia? Ainakin maptun ennen myi Eibachin vietereitä..

Käyttökokemuksia ei ole eikä tule ennen kuin linnut laulaa ja maantiesuola tiessään :)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

No ainakin tänään linnut lauloi ja AURINKO paistoi. Ja maantie suorastaan kaipasi :saab: :ja kokemaan talviautoilun suurta nautintoa (siis ilman suolaa) johonka ne on muista autoista poikkeavasti oikein tehty.
Saab 9-5 2.0t 1998
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Nooo onhan tuo aurinko tässä jo näyttäytynyt ja linnutkin välillä laulanut, tarkoitus asiallani vain oli hieman eri.. Muuten talvi ja saab kyllä istuu hyvin yhteen, ainakin ne missä lukee made in finland :o 8)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Tänään hommattiin tällänen Defan kitti mikä laitetaan myöskin tehtävä listalle :)

Kuva
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Kyllähän tämä on vähän, kuin omaa "projektia" katselisi, kun melkein käsikädessä etenee molemmilla työt. :D

Erona nyt vain, että omassa oli defan lämppäri ja sisähaara valmiina, mutta lisättiin vain sisätilanpuhallin ja defan ylläpitolaturi tuli vielä siinä samalla johtosarjan väliin.

Toki oman (chiliröd :lol: ) Aeron maalipinnalla ei kehtaa paljoa kehuskella, kun puskureissa on parit parkkipaikka kolhut ja etupuskurin helma on, kuin kulmurilla pyyhkäisty, kiitos iäkkäämmän ex-omistaja ukkelin Ruotsissa. :roll:

Oman Aeron puuttuvat alustanosat tuli tänään ja ens maanantaina asennus. :)
Samalla pitää hoitaa suuntaukset ja muutoskatsastus, niin hommaa taas riittää...
Sitten alkaa voiman metsästys. 8)
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 Aero MY2004

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Juhaska: Ei auto voi olla liian matala...anopin ja appiukon mökki on Suomun lähellä ja viimeiset 5km on metsäautotietä. 8cm maavaralla ei mitään ongelmaa mutta teini-BMW ei päässyt kuin puoleenväliin kun kuskitytöllä ei ollut yhtään silmää ajolinjoille 3cm maavaralla :lol:

Kemijärveltä löytyy myös ihan hyvää jälkeä kohtuuhinnalla tekeviä maalareita niin saisi puskurit iskuun. Muulle autolle myllytys niin kiiltää paremmin kuin uusi. Femman maalipinta on onneksi vain "normikova".
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Vastaa Viestiin