EspHän ottaa signaalin renkaiden pyörintänopeudesta, ratin ja polkimien asennosta yms. Eihän se jousista tiedä mitään...Tobbana kirjoitti:Onkos kukaan tullut ajatelleeksi miten ESP käyttäytyy orkkiksista poikkeavilla jarruilla ja alustalla?
Tämän kysymyksen voisi toki heittää tonne femmaosioonkin, ei tullut pikaisella haulla vastaan moista.
-Sami
Saab 9-5 Aero MY2004
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
ESP:lle kuitenkin kerrotaan(mahdollisuus ohjelmoida) onko autossa vakio- vai sport-alusta ja onko jarrut 15" vai 16". Luulisi näillä seikoilla olevan jonkinlainen vaikutus järjestelmän toimintaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Joo kyllähän se alustakin käyttäytymiseen vaikuttaa. Hyvin tuo ESP on pitänyt femman suunnassa tuollakin alustalla, jarrut ovat tosin vakiot. Jytäkämmillä jarruilla voisi tilanne olla toinen.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Nonniin morjesta taas.
Maanantaina briteistä ilmottivat että laittavat osat tulemaan, ja tänään, perjantaina ne saapuivat, mielestäni kiitettävä toimitusaika rapakon tuolta puolen.
Viikonlopun aikana tulee sitten varmaan lisää kuva saastetta jos ja kun sovitellaan palikoita paikoilleen
Iskarit siis ovat omaan autooni ( 9-3 aeroon.. ) ja jouset tulevat tähän projektiin.


Näillä eväin on hyvä aloittaa perjantain 13 !
Maanantaina briteistä ilmottivat että laittavat osat tulemaan, ja tänään, perjantaina ne saapuivat, mielestäni kiitettävä toimitusaika rapakon tuolta puolen.
Viikonlopun aikana tulee sitten varmaan lisää kuva saastetta jos ja kun sovitellaan palikoita paikoilleen

Iskarit siis ovat omaan autooni ( 9-3 aeroon.. ) ja jouset tulevat tähän projektiin.


Näillä eväin on hyvä aloittaa perjantain 13 !

ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Ja madallusta näemmä tulee tähänkin perhevankkuriin.
Ilmeisesti 35mm? Tai Aerossa 25mm paremminkin...

Ilmeisesti 35mm? Tai Aerossa 25mm paremminkin...
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Juu 25mm tulee tämä siis putoamaan, samalla varmistetaan että perä ei jää roikkuvaksi uusimalla taakse myös jouset iskarien lisäksi 
Eikä tästä liian matala pitäisi tulla kun iskarit ovat B6 eivätkä madaltavat B8:sit.

Eikä tästä liian matala pitäisi tulla kun iskarit ovat B6 eivätkä madaltavat B8:sit.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Ihan sopivasti tippuu, ainakin minusta.
Oma pulkka tulee tippumaan -20mm jos Eibachin tietoihin on luottamista.
Tämäkin on tullut itsellä opeteltua kantapään kautta, kun edellisellä autollani ei päässyt enää edes mökille ja auto oli muutenkin sellainen kivireki näillä pohjoisen teillä , että nyt haluan vain maltillisen madalluksen, ilman että ajettavuus pahemmin kärsii.
Nyt mielenkiinnolla odotan, että kuinka nelipyöräsuuntauksessa saadaan arvot kohdilleen, vaikka auto ei tuon enempää tipukkaan...
Kaksi viikkoa pitää vielä odotella osia, niin sitten alkaa asentelu.
Oma pulkka tulee tippumaan -20mm jos Eibachin tietoihin on luottamista.
Tämäkin on tullut itsellä opeteltua kantapään kautta, kun edellisellä autollani ei päässyt enää edes mökille ja auto oli muutenkin sellainen kivireki näillä pohjoisen teillä , että nyt haluan vain maltillisen madalluksen, ilman että ajettavuus pahemmin kärsii.

Nyt mielenkiinnolla odotan, että kuinka nelipyöräsuuntauksessa saadaan arvot kohdilleen, vaikka auto ei tuon enempää tipukkaan...
Kaksi viikkoa pitää vielä odotella osia, niin sitten alkaa asentelu.

Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Tolpat nipussa ja hyvältä näyttää 

Auton alle sitten jonkun ajan päästä kun muut näpertelyt etenee..


Auton alle sitten jonkun ajan päästä kun muut näpertelyt etenee..
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Onko noi vieterit Eibachin tekeleitä?
Joko on käyttökokemuksia, lähinnä kiinnostaa normi ajo, eli tärskähtääkö kuinka pienissä töysyissä ja ilmoittaako kuinka esim. jos asfvaltissa on halkeamia tms. pinta vauriota?
Joko on käyttökokemuksia, lähinnä kiinnostaa normi ajo, eli tärskähtääkö kuinka pienissä töysyissä ja ilmoittaako kuinka esim. jos asfvaltissa on halkeamia tms. pinta vauriota?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Maptun performance niissä lukee, mutta sitä en tiedä onko eibachin valmistuttamia? Ainakin maptun ennen myi Eibachin vietereitä..
Käyttökokemuksia ei ole eikä tule ennen kuin linnut laulaa ja maantiesuola tiessään
Käyttökokemuksia ei ole eikä tule ennen kuin linnut laulaa ja maantiesuola tiessään

ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
No ainakin tänään linnut lauloi ja AURINKO paistoi. Ja maantie suorastaan kaipasi
:ja kokemaan talviautoilun suurta nautintoa (siis ilman suolaa) johonka ne on muista autoista poikkeavasti oikein tehty.

Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Nooo onhan tuo aurinko tässä jo näyttäytynyt ja linnutkin välillä laulanut, tarkoitus asiallani vain oli hieman eri.. Muuten talvi ja saab kyllä istuu hyvin yhteen, ainakin ne missä lukee made in finland



ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Tänään hommattiin tällänen Defan kitti mikä laitetaan myöskin tehtävä listalle 



ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Kyllähän tämä on vähän, kuin omaa "projektia" katselisi, kun melkein käsikädessä etenee molemmilla työt.
Erona nyt vain, että omassa oli defan lämppäri ja sisähaara valmiina, mutta lisättiin vain sisätilanpuhallin ja defan ylläpitolaturi tuli vielä siinä samalla johtosarjan väliin.
Toki oman (chiliröd
) Aeron maalipinnalla ei kehtaa paljoa kehuskella, kun puskureissa on parit parkkipaikka kolhut ja etupuskurin helma on, kuin kulmurilla pyyhkäisty, kiitos iäkkäämmän ex-omistaja ukkelin Ruotsissa.
Oman Aeron puuttuvat alustanosat tuli tänään ja ens maanantaina asennus.
Samalla pitää hoitaa suuntaukset ja muutoskatsastus, niin hommaa taas riittää...
Sitten alkaa voiman metsästys.

Erona nyt vain, että omassa oli defan lämppäri ja sisähaara valmiina, mutta lisättiin vain sisätilanpuhallin ja defan ylläpitolaturi tuli vielä siinä samalla johtosarjan väliin.
Toki oman (chiliröd


Oman Aeron puuttuvat alustanosat tuli tänään ja ens maanantaina asennus.

Samalla pitää hoitaa suuntaukset ja muutoskatsastus, niin hommaa taas riittää...
Sitten alkaa voiman metsästys.

Re: Saab 9-5 Aero MY2004
Juhaska: Ei auto voi olla liian matala...anopin ja appiukon mökki on Suomun lähellä ja viimeiset 5km on metsäautotietä. 8cm maavaralla ei mitään ongelmaa mutta teini-BMW ei päässyt kuin puoleenväliin kun kuskitytöllä ei ollut yhtään silmää ajolinjoille 3cm maavaralla
Kemijärveltä löytyy myös ihan hyvää jälkeä kohtuuhinnalla tekeviä maalareita niin saisi puskurit iskuun. Muulle autolle myllytys niin kiiltää paremmin kuin uusi. Femman maalipinta on onneksi vain "normikova".

Kemijärveltä löytyy myös ihan hyvää jälkeä kohtuuhinnalla tekeviä maalareita niin saisi puskurit iskuun. Muulle autolle myllytys niin kiiltää paremmin kuin uusi. Femman maalipinta on onneksi vain "normikova".
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.