sisse kirjoitti:
Jotain yleistä hyvää tietää ennekuin alkaa irroittelemaan?
Kannentiivisteen vaihto ei monimutkainen juttu ole vaan melkolailla aivotonta ruuvaamista, yläpään tiivistesarja esim. Motonetistä tuohon malliin noin 90€, ja jos kansitasoon on syöpynyt tai sitten hieroutunut toistuvasta lämpölaajenemisesta johtuen liekkirenkaiden kohdille syvennykset niin kansitason suoraksi työstö koneistamossa jokusen kympin.
"Etsi":llä kannattaa selailla ja myös Tonnaripuolelta, moottorit ja sitämyöten tiivisteenvaihdon proseduurit aikalailla samanlaiset.
Purkuvaiheessa kannattaa, ennenkuin juuri mitään muuta avaa, avata (moottori nollakohdassa niin ettei jakoketjulla ole juuri vetoa mihinkään suuntaan venttiilinjousista ja nokista johtuen) jakoketjun kiristin niin että ensin päässään oleva pikkupultti, jousikara ja jousi ulos, ja sitten vasta itse kiristin kierretään varovasti ulos niin ettei kiristinluistin ulkonema pääse muuttumaan. Tästä voi mitata suuntaa antavasti jakoketjun venymän, ja tarvittaessa se on helppo vaihtaa kansijumpan yhteydessä käyttämällä vanhaa, katkaistua ketjua uuden niitattavan tai ketjulukollisen vetämiseen paikoilleen. Laahainten kunnon voi silmämääräisesti tarkistaa ja niissä vaihtoraja on jotakuinkin se että ottavatko ketjun rullat jo laahaimeen kiinni, useimmiten ei, ja itse ketjupyörien kuluminen on melko harvinaista muissa kuin uudemmissa ns. huohotinvammaisissa koneissa.