Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja blair »

Onko 9-5 autoomagiiset laatikot kaikki samanlaisia (poislukien erot 4v ja 5v)?

Lähinnä kiinnostaa, että onko 2.0t ja 2.3t versiossa sama laatikko kuin Aerossa? Kysyn tietysti siksi, että jos nostan omassa 2.3t tehoja, niin voinko olettaa lodjun kestävän.

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja NoNI »

On sama.
Eli kestää sen mitä kestää.. eikös johonkin max 400Nm tomaateissa väännöt rajata?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pikkueroja on lootissa, ainakin 4-vaihteisissa mm. turbiinissa. Ei kuitenkaan sinänsä eroa, eli 400Nm uskaltaa 4-vaihteisesta ottaa ja 420Nm 5-vaihteisesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja blair »

NoNI kirjoitti:On sama.
Eli kestää sen mitä kestää.. eikös johonkin max 400Nm tomaateissa väännöt rajata?
Hheheh :lol: , kestää sen mitä kestää! :lol:

Näin on marjat, ei voi muuta sanoa! Kiitos tiedosta NoNi ja jcarlson!
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Automaatti Aeron lootan väännön pitäisi olla My06 eteenpäin olla rajattu jo valmistuksen yhteydessä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kaikissa automaattivaihteisissa on TCM:n softalla tehty vääntörajoitus, 9-5:n 4-vaihteisissa 310Nm (Aero 330Nm), 5-vaihteisissa 350Nm. Tämä on kierrettävissä Trionicin softalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja blair »

Itselläni on MY07 2,3lpt. Kannattaako siihen laittaa <-MY2005 Aeron Mitsu vai MY2006-> Mitsu? Käsittääkseni jos laittaa tuon uudemman, niin joudun ostamaan sen isomman cobran autoni vuosimallista riippumatta? Joskin uusi Mitsu on NEOlla satkun halvempi, joten siitä saa samalla rahalla cobran mukaan..

Toinen tai oikeastaa kolman kysymys: Käykö speedpartsin putkisarja nyt sitten kumpaan tahansa Mitsuun, vanhaan tai uuteen versioon?
http://shop.speedparts.se/en/prod/mount ... 92160.html

Tack!

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

putkisarja käy molempiin mitsuihin.

2006-> kanssa menee mikä vaan imutorvi, eri vuosimalleissa huohotusputken liitos eroaa ja eri kombinaatioilla voit joutua yläkiinnikkettä modaamaan jos haluat sen kiinnityksen pitää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja oju »

Mitä ratkaisuja tuohon MY00 lpt:n huohotusputken liittämiseksi uudempaan aerokobraan on olemassa? Aiemmin mainittiin alkuperäisen banjopultin käyttäminen mutta mistä saa sopivan kierteytystyökalun? Entä mikä on sopiva koko? Valikoimaa kun ei tuossa kokoluokassa tunnu hirvesäti olevan ja nekin lähinnä putkimiesten tuumakokoja.
Toinen askarruttava seikka liittyy itse kierteisiin. Nehän tulisiva messinkihylsyyn jossa on ehkä noin 5mm materiaalia kierteille koska hylsyn sisällä on avarampi osuus. Kestääkö?
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja blair »

vesa67 kirjoitti:putkisarja käy molempiin mitsuihin.

2006-> kanssa menee mikä vaan imutorvi, eri vuosimalleissa huohotusputken liitos eroaa ja eri kombinaatioilla voit joutua yläkiinnikkettä modaamaan jos haluat sen kiinnityksen pitää.
Tämän asian kanssa ei vissiin tarvii arvuutella, jos tilaa <-2005 Mitsun? Mitään sen dramaattisempaa eroa näissä kahdessa föönissä ei taida olla?

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

oju kirjoitti:Mitä ratkaisuja tuohon MY00 lpt:n huohotusputken liittämiseksi uudempaan aerokobraan on olemassa? Aiemmin mainittiin alkuperäisen banjopultin käyttäminen mutta mistä saa sopivan kierteytystyökalun? Entä mikä on sopiva koko? Valikoimaa kun ei tuossa kokoluokassa tunnu hirvesäti olevan ja nekin lähinnä putkimiesten tuumakokoja.
Toinen askarruttava seikka liittyy itse kierteisiin. Nehän tulisiva messinkihylsyyn jossa on ehkä noin 5mm materiaalia kierteille koska hylsyn sisällä on avarampi osuus. Kestääkö?
siihen uuden mallin kobraan voi tökätä suoraan olikohan 12mm pneumatiikkaletkun. ei oo iso homma roplata sitä sinne läpälle. Vähä raapii päätään ja hakee vaikka hiflexistä osat. Se neobrossin kobra+ahdin kombo on kyllä kohtuu hyvä tarjous ja semmosen hommasin itellenikin, on se uus imukärsä huomattavasti jouheemman näkönen kun vanha.
Vastaa Viestiin