93:n iskareista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

juhokare kirjoitti:Onka ihmeen hiljaista. Esitin kysymyksiä. Osaako kukaan ja voiko kukaan vastata niihin?!?!?
No jos tavara on jo ostettu niin eikun pulttaamaan kiinni ja kokeilemaan..

Mutta joo, ovat Sachsin Super Touringit ihan hyviä ja laadukkaita vakioiskareita, enemmänkin mukavuuspainotteisia eli ei niistä mitään ratafiilistä saa. Mutta ajomukavuus tosiaan OK, vaimennusteho tavalliseen ajoon aivan riittävä ja ihan johdonmukainen äkkitilanteissakin. Ovat melkolailla kestäviäkin, taitaa Tontussa tulla takaparilla kohta n. 70 000Km täyteen eikä leimasedällä ollut sanomista (olisi kyllä ikäänkuin maksaneena mukavata saada niitä lukuja siihen lappuunkin :twisted: ). Myös NG900:seen laittelin moisia kierroksen eikä löydy moitittavaa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Toisaalta, Bilsteinit ovat kalliimmat selvästi kuin Sassit! Olikohan tarjoushinta melkein tuplat.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minkälainen on Lesfjörs merkkinä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tosiaan, oli kaksi vaihtoehtoa: joko Sassi Super Tourer taikka tuplaten kalliimpi Bilstain B6. Olisiko jälkimmäinen antanut ratafiiliksiä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

juhokare kirjoitti: Olisiko jälkimmäinen antanut ratafiiliksiä?
Eli helevetin alhaista kestoikää ja epämukavaa arkiajoa? No sitä kyllä käyttöautoon kannattaa tavoitella.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

V.J.S kirjoitti:
juhokare kirjoitti: Olisiko jälkimmäinen antanut ratafiiliksiä?
Eli helevetin alhaista kestoikää ja epämukavaa arkiajoa? No sitä kyllä käyttöautoon kannattaa tavoitella.
Haha, Villen realismia. :lol: Olet varmasti oikeassa. No, sanopas sitten Konin Suspension Kitistä vähän todellista realismia! :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ja kerroppa Ville, mitä merkkiä ja mallia itse suosittelisit autooni, jos haluan pitää alkuperäisjouset?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Njaa, kolkista ei ole kokemuksia kuin n. 260tkm rullatusta orkkiasalustasta 2.2TiDIn alla. Kommenttina pienikin yritys urheilulliseen ajoon tyrmättiin välittömästi alustan toimesta, mutta käytännön ajossa hirmu mukava ja leppoisa.

Nykyisessä (mamman käytössä oleva -01 kolkki) on Konin setti. Mielestäni hiukan epämukava. En tiedä saisko säädöllä löysemmäksi? Ilmeisesti saisi? Paras kompromissi ajettavuuden suhteen lienee Aeron alusta ("sport alustan" jouset), mutta korvaisin iskarit jollain aftermarket valinnalla, ehkä Monroella? Sachsit on nykyään aika "vaihtelevaa" laatua.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ok. Eräs foorumilainen nimimerkki Maikki väitti Monroeta juurikin tällaiseksi vaihtelevalaatuiseksi taikka vähänhuonolaatuisemmaksi. Kuka puhuu siis täyttä realisimia - sitä en tiedä. Riku möisi noita Monroen Reflex iskareita, mitä mieltä olette niistä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

juhokare kirjoitti: Kuka puhuu siis täyttä realisimia - sitä en tiedä.
Ei sitä tiedä kukaan. Ja jos hinta ja takuuehtojen ero on olematon, aika turha käydä edes spekuloimaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja patse »

juhokare kirjoitti:Ok. Eräs foorumilainen nimimerkki Maikki väitti Monroeta juurikin tällaiseksi vaihtelevalaatuiseksi taikka vähänhuonolaatuisemmaksi. Kuka puhuu siis täyttä realisimia - sitä en tiedä. Riku möisi noita Monroen Reflex iskareita, mitä mieltä olette niistä?
Hyvää ja huonoa. Ovat kestäneet rikkoutumatta, kohta 170tkm. Tosin on ollut jo jonkun aikaa pintapehmeyttä & joustavuutta. Uutena pintakovat, perheautoon mutkatielle sopivat "ratafiilistely" iskarit. Eivät toimi töyssyissä ja kuopissa. Iskarin venttiilijärjestelmä ei anna töyssyyn tai kuoppaan ajettaessa joustoa, vaan lyö "lukkoon" ja tunne on kuin koko iskari tulisi yläkiinnikkeestään läpi.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Vastaa Viestiin