Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Piti vaihtaa vaihteistoöljyt mutta olikin niin tuoreennäköset että jäi vaihtamatta. Tuli kuitenkin pakoputken keskikannatinkumi vaihdettua ehjään.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kaivelin esiin kateissa olleita paineita about puolen kilon verran. Hassua mitä pikku reikä mankun R-letkussa ja (mahdollisesti) falskannut EVAP takaisku saa aikaan.
Samalla vaihtui aiWan liian kalliit Mobilin kurat koneeseen kun en laiskuuttani jaksanut ajaa Motonettiin ostamaan edullista ja parempaa orkkisöljyä.
Samalla vaihtui aiWan liian kalliit Mobilin kurat koneeseen kun en laiskuuttani jaksanut ajaa Motonettiin ostamaan edullista ja parempaa orkkisöljyä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Dieseliin uudet moottoriöljyt + suodatin ja samalla sulattelin suurempia jäitä pois tallissa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vein satkun talliin sulamaan luukut ja konepelti auki ja tulin takaisin Dacia Logan Vanilla (kokemus sinällään).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eilen laitetta ahdin ja pakosarja paikoilleen rojektiin. Jos sitä huomenissa kävis jotain pienempää laittelemassa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kolkkiin vaihdoin pakoputken viimeisen pöntön.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
9-3:n käytettiin Tampereella viherpesussa jonka yhteydessä samalla hevosia ilmestyi konepellin alle lisää.
Satkua lähdin tuossa pari tuntia sitten herättelemään tallista, johon sen eilen ajoin sulamaan. Tallin ovet auki ja sisälle päästyä kääntö avaimesta -> ei tapahdu mitään. Arvaan että virtalukon pohja on luovuttanut, mutta sitten tajuan että sisävalokaan ei pala... Kymmenen minuutin ihmettelyn jälkeen tajuan että luukkujen auki jättäminen ei välttämättä ollut hyvä idea kun en muistanut sammuttaa sisävalaistusta... Noh, ei kun Dacialla takasin kotiin hakemaan akkulaturia, takaisin tallille -> laturi ei tee mitään, luultavasti paskana. Huomenna nykäistään sitten satku Dacialla käyntiin kunhan sen omistaja saapuu Helsingistä...

Satkua lähdin tuossa pari tuntia sitten herättelemään tallista, johon sen eilen ajoin sulamaan. Tallin ovet auki ja sisälle päästyä kääntö avaimesta -> ei tapahdu mitään. Arvaan että virtalukon pohja on luovuttanut, mutta sitten tajuan että sisävalokaan ei pala... Kymmenen minuutin ihmettelyn jälkeen tajuan että luukkujen auki jättäminen ei välttämättä ollut hyvä idea kun en muistanut sammuttaa sisävalaistusta... Noh, ei kun Dacialla takasin kotiin hakemaan akkulaturia, takaisin tallille -> laturi ei tee mitään, luultavasti paskana. Huomenna nykäistään sitten satku Dacialla käyntiin kunhan sen omistaja saapuu Helsingistä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Erinäisten vaiheiden jälkeen satku on nyt haettu omaan pihaan uuden akun kera, päivän opetuksena lienee se että vähempi hosuminen yleensä johtaa parempiin tuloksiin... Nyt ei tarvitse enää kuin löytää lohkolämmittimen piuha joka on tehnyt katoamistempun.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Asentelin tänään saapuneisiin xenon umpioihin ballastit,polttimot,sytyttimet.
Pitäis vaan joku päivä kerettä asentaa ne halogeeni umpioiden tilalle.
Pitäis vaan joku päivä kerettä asentaa ne halogeeni umpioiden tilalle.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Mahtoiko jäädä irrottamatta liikkeelle lähtiessä?Rattivaihde kirjoitti:.....vähempi hosuminen yleensä johtaa parempiin tuloksiin... Nyt ei tarvitse enää kuin löytää lohkolämmittimen piuha joka on tehnyt katoamistempun.

MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Meinasin jo vastata että mahdotonta, mutta se olisi melkeinpä valehtelua sillä tuo ilmeisesti edesmennyt piuha oli niin lyhyt että jouduin sen aina heittämään tolpasta irrotettuani auton toiselle puolelle hankeen ja sitten irrottamaan auton omasta pistokkeesta, ja jos olenkin unohtanut tuon toisen irrotuksen... Mistään ei johtoa löydy, mahdolliset paikat on tutkittu moneen kertaan.ZeiPii kirjoitti:Mahtoiko jäädä irrottamatta liikkeelle lähtiessä?Rattivaihde kirjoitti:.....vähempi hosuminen yleensä johtaa parempiin tuloksiin... Nyt ei tarvitse enää kuin löytää lohkolämmittimen piuha joka on tehnyt katoamistempun.
Muutoin ei harmittaisi niin paljoa mutta kun nuo johdot ovat aivan saatanan kalliita ja rahareikiä löytyy muistakin kohteista ihan riittämiin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ööö.. täh? Ihan uteliaisuudesta, saisiko tarkemman prosessikuvauksen, miten piuhan lyhyys pakottaa heittämään sitä jonnekin?Rattivaihde kirjoitti:ilmeisesti edesmennyt piuha oli niin lyhyt että jouduin sen aina heittämään tolpasta irrotettuani auton toiselle puolelle hankeen ja sitten irrottamaan auton omasta pistokkeesta, ja jos olenkin unohtanut tuon toisen irrotuksen... Mistään ei johtoa löydy, mahdolliset paikat on tutkittu moneen kertaan.

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Olisko mahdollinen lumivalli auton edessä syyllinen tuhon iroitus tapaan
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Myönnettäköön että ei ollut ehkä se kaikkein selkein selitys.aero kirjoitti: Ööö.. täh? Ihan uteliaisuudesta, saisiko tarkemman prosessikuvauksen, miten piuhan lyhyys pakottaa heittämään sitä jonnekin?

Olisin kyllä joka tapauksessa jossain vaiheessa ostanut pidemmän johdon koska tuon nykyisen/entisen kanssa olen joutunut parkkeeraamaan aivan ruudun vasempaan reunaan jotta johto ylipäätään riittäisi tolppaan, ja tähän kun sitten yhdistetään kolmiovisen satkun ovet ja vieressä 40 sentin päässä oleva Fiat...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ahhhh, nyt olen paremmin perillä aiheesta. Onneksi sulla on sentään satku eikä tonnaria vastaavasti ryssityllä lämppäritökkeli-installaatiolla. 

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla