Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Piti vaihtaa vaihteistoöljyt mutta olikin niin tuoreennäköset että jäi vaihtamatta. Tuli kuitenkin pakoputken keskikannatinkumi vaihdettua ehjään.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kaivelin esiin kateissa olleita paineita about puolen kilon verran. Hassua mitä pikku reikä mankun R-letkussa ja (mahdollisesti) falskannut EVAP takaisku saa aikaan.
Samalla vaihtui aiWan liian kalliit Mobilin kurat koneeseen kun en laiskuuttani jaksanut ajaa Motonettiin ostamaan edullista ja parempaa orkkisöljyä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Dieseliin uudet moottoriöljyt + suodatin ja samalla sulattelin suurempia jäitä pois tallissa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Vein satkun talliin sulamaan luukut ja konepelti auki ja tulin takaisin Dacia Logan Vanilla (kokemus sinällään).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Eilen laitetta ahdin ja pakosarja paikoilleen rojektiin. Jos sitä huomenissa kävis jotain pienempää laittelemassa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja vfr »

Kolkkiin vaihdoin pakoputken viimeisen pöntön.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

9-3:n käytettiin Tampereella viherpesussa jonka yhteydessä samalla hevosia ilmestyi konepellin alle lisää. :mrgreen:

Satkua lähdin tuossa pari tuntia sitten herättelemään tallista, johon sen eilen ajoin sulamaan. Tallin ovet auki ja sisälle päästyä kääntö avaimesta -> ei tapahdu mitään. Arvaan että virtalukon pohja on luovuttanut, mutta sitten tajuan että sisävalokaan ei pala... Kymmenen minuutin ihmettelyn jälkeen tajuan että luukkujen auki jättäminen ei välttämättä ollut hyvä idea kun en muistanut sammuttaa sisävalaistusta... Noh, ei kun Dacialla takasin kotiin hakemaan akkulaturia, takaisin tallille -> laturi ei tee mitään, luultavasti paskana. Huomenna nykäistään sitten satku Dacialla käyntiin kunhan sen omistaja saapuu Helsingistä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Erinäisten vaiheiden jälkeen satku on nyt haettu omaan pihaan uuden akun kera, päivän opetuksena lienee se että vähempi hosuminen yleensä johtaa parempiin tuloksiin... Nyt ei tarvitse enää kuin löytää lohkolämmittimen piuha joka on tehnyt katoamistempun.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Asentelin tänään saapuneisiin xenon umpioihin ballastit,polttimot,sytyttimet.
Pitäis vaan joku päivä kerettä asentaa ne halogeeni umpioiden tilalle.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Rattivaihde kirjoitti:.....vähempi hosuminen yleensä johtaa parempiin tuloksiin... Nyt ei tarvitse enää kuin löytää lohkolämmittimen piuha joka on tehnyt katoamistempun.
Mahtoiko jäädä irrottamatta liikkeelle lähtiessä? :wink:
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

ZeiPii kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:.....vähempi hosuminen yleensä johtaa parempiin tuloksiin... Nyt ei tarvitse enää kuin löytää lohkolämmittimen piuha joka on tehnyt katoamistempun.
Mahtoiko jäädä irrottamatta liikkeelle lähtiessä? :wink:
Meinasin jo vastata että mahdotonta, mutta se olisi melkeinpä valehtelua sillä tuo ilmeisesti edesmennyt piuha oli niin lyhyt että jouduin sen aina heittämään tolpasta irrotettuani auton toiselle puolelle hankeen ja sitten irrottamaan auton omasta pistokkeesta, ja jos olenkin unohtanut tuon toisen irrotuksen... Mistään ei johtoa löydy, mahdolliset paikat on tutkittu moneen kertaan.

Muutoin ei harmittaisi niin paljoa mutta kun nuo johdot ovat aivan saatanan kalliita ja rahareikiä löytyy muistakin kohteista ihan riittämiin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja aero »

Rattivaihde kirjoitti:ilmeisesti edesmennyt piuha oli niin lyhyt että jouduin sen aina heittämään tolpasta irrotettuani auton toiselle puolelle hankeen ja sitten irrottamaan auton omasta pistokkeesta, ja jos olenkin unohtanut tuon toisen irrotuksen... Mistään ei johtoa löydy, mahdolliset paikat on tutkittu moneen kertaan.
Ööö.. täh? Ihan uteliaisuudesta, saisiko tarkemman prosessikuvauksen, miten piuhan lyhyys pakottaa heittämään sitä jonnekin? 8O
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Olisko mahdollinen lumivalli auton edessä syyllinen tuhon iroitus tapaan
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti: Ööö.. täh? Ihan uteliaisuudesta, saisiko tarkemman prosessikuvauksen, miten piuhan lyhyys pakottaa heittämään sitä jonnekin? 8O
Myönnettäköön että ei ollut ehkä se kaikkein selkein selitys. :D Ensinnäkin lämpötolppa on oman parkkiruudun vasemmassa etukulmassa, ja lohkolämmittimen pistoke satkussa on puolestaan etupuskurin pelkääjänpuoleisessa sivujatkeessa. Auton edessä on varsin paksu lumihanki. Johto on autossa ja tolpassa kiinni ollessaan ilmassa pingottuneena koska on niin lyhyt. Kun irrotan johdon toisen pään tolpasta, heitän sen lumihankeen auton eteen pelkääjän puolelle, mistä sitten poimin sen samalla kun irrotan johdon toisen pään auton pistokkeesta. Ilmeisesti tämä viimeksimainittu vaihe on sitten jäänyt tekemättä minkä seurauksena ko. johto on nyt jossain...

Olisin kyllä joka tapauksessa jossain vaiheessa ostanut pidemmän johdon koska tuon nykyisen/entisen kanssa olen joutunut parkkeeraamaan aivan ruudun vasempaan reunaan jotta johto ylipäätään riittäisi tolppaan, ja tähän kun sitten yhdistetään kolmiovisen satkun ovet ja vieressä 40 sentin päässä oleva Fiat...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja aero »

Ahhhh, nyt olen paremmin perillä aiheesta. Onneksi sulla on sentään satku eikä tonnaria vastaavasti ryssityllä lämppäritökkeli-installaatiolla. :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin