2,3t stage1 ja tulpat
2,3t stage1 ja tulpat
Moro,
onko syytä vaihtaa tulppien mallia stage1 kanssa?
Entä millaisella vaihtovälillä kannattaa mennä?
Öljyt muutenkin kympin välein, joten se on hallussa.
onko syytä vaihtaa tulppien mallia stage1 kanssa?
Entä millaisella vaihtovälillä kannattaa mennä?
Öljyt muutenkin kympin välein, joten se on hallussa.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
NGK BCPR7ES-11 on ok, vaihtoväliin en ota kantaa.blair kirjoitti:Moro,
onko syytä vaihtaa tulppien mallia stage1 kanssa?
Entä millaisella vaihtovälillä kannattaa mennä?
Öljyt muutenkin kympin välein, joten se on hallussa.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
Kympin välein stage autoissa ja aeroissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
Päteekö sama NGK PFR6H-10 -tulppiin? Joidenkin lähteiden mukaan niillä voisi ajella pidempään, 30-40tkm.jcarlson kirjoitti:Kympin välein stage autoissa ja aeroissa.
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
PFR6H on platinatulpat ja niiden virallinen vaihtoväli taisi olla jopa likelle 100tkm, tosin vaihtaisin nekin ehkä tuolla 40tkm kohdalla.. Biopower-softienhan kanssa ei saa platinatulppia käyttää ja muutenkin nakutusherkkyys on bensallakin suurempi tuolla tulpalla kuin kuparisella BCPR7ES:llä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
mites muuten, eikös tämä NGK BCPR7ES-11 ole 2.0 koneen vakitulppa? Mutta passeli myös tuohon 2.3 moottoriin (steg1) myös?
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
Vakitulppa oli vanhemmissa autoissa, DI-järjestelmän kannalta paras tulppa. Uudemmissa on käytetty kuumempia kutosen tulppia kylmäpäästöjen minimoinnin takia ja platinatulppia huoltovälin pidennyksen takia.
Moottorin kannalta se seiska on kuitenkin paras tulppa ja passaa yhtä hyvin 2,0 kuin 2,3 moottoreihinkin.
Moottorin kannalta se seiska on kuitenkin paras tulppa ja passaa yhtä hyvin 2,0 kuin 2,3 moottoreihinkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
Kiitos JC, tyhjentävä vastaus.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
9-5 aero, viri +3, -02. Vuosi sitten hankin palatinat ja syksyllä alkoi kova nakutus. Mankkuvenan, sytkän ja muiden pienempien osien vaihdon jälkeen vaihdoin palatinat pois. Loppu naku, mut samalla tarkistin myös kaasuläppäkotenlon vieressä olevan pienen maajohdon. Tiedä kumpi sitten auttoi...
Re: 2,3t stage1 ja tulpat
Aina kun alkaa rötäämään tai muuten käyttäytymään oudosti, niin tulpat vaihtoon (jos alipaineletkut on jo vaihdettu). Tulpat on kuitenkin halvimmasta päästä ja tuntuu olevan melko usein syyllinen.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83