2,3t stage1 ja tulpat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja blair »

Moro,

onko syytä vaihtaa tulppien mallia stage1 kanssa?
Entä millaisella vaihtovälillä kannattaa mennä?

Öljyt muutenkin kympin välein, joten se on hallussa.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

blair kirjoitti:Moro,

onko syytä vaihtaa tulppien mallia stage1 kanssa?
Entä millaisella vaihtovälillä kannattaa mennä?

Öljyt muutenkin kympin välein, joten se on hallussa.
NGK BCPR7ES-11 on ok, vaihtoväliin en ota kantaa.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kympin välein stage autoissa ja aeroissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja kooamas »

jcarlson kirjoitti:Kympin välein stage autoissa ja aeroissa.
Päteekö sama NGK PFR6H-10 -tulppiin? Joidenkin lähteiden mukaan niillä voisi ajella pidempään, 30-40tkm.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

PFR6H on platinatulpat ja niiden virallinen vaihtoväli taisi olla jopa likelle 100tkm, tosin vaihtaisin nekin ehkä tuolla 40tkm kohdalla.. Biopower-softienhan kanssa ei saa platinatulppia käyttää ja muutenkin nakutusherkkyys on bensallakin suurempi tuolla tulpalla kuin kuparisella BCPR7ES:llä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja blair »

mites muuten, eikös tämä NGK BCPR7ES-11 ole 2.0 koneen vakitulppa? Mutta passeli myös tuohon 2.3 moottoriin (steg1) myös?
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vakitulppa oli vanhemmissa autoissa, DI-järjestelmän kannalta paras tulppa. Uudemmissa on käytetty kuumempia kutosen tulppia kylmäpäästöjen minimoinnin takia ja platinatulppia huoltovälin pidennyksen takia.
Moottorin kannalta se seiska on kuitenkin paras tulppa ja passaa yhtä hyvin 2,0 kuin 2,3 moottoreihinkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja blair »

Kiitos JC, tyhjentävä vastaus.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
asillanp
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Tammi 16, 2010 22:36
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja asillanp »

9-5 aero, viri +3, -02. Vuosi sitten hankin palatinat ja syksyllä alkoi kova nakutus. Mankkuvenan, sytkän ja muiden pienempien osien vaihdon jälkeen vaihdoin palatinat pois. Loppu naku, mut samalla tarkistin myös kaasuläppäkotenlon vieressä olevan pienen maajohdon. Tiedä kumpi sitten auttoi...
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 2,3t stage1 ja tulpat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Aina kun alkaa rötäämään tai muuten käyttäytymään oudosti, niin tulpat vaihtoon (jos alipaineletkut on jo vaihdettu). Tulpat on kuitenkin halvimmasta päästä ja tuntuu olevan melko usein syyllinen.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin