Mitäs kannattaisi tehdä?
Mitäs kannattaisi tehdä?
Vm 2001 9-3 otti ja hajosi. Konehuoneessa pari pulttia oli irronnut ja jauhautunut rikki ja samalla rikkonut ainakin 2000 euron arvosta osia, näin sain kuulla merkkihuoltamosta. Tietenkin jossain nyrkkipajassa pääsis vähemmällä, mutta ajattelin kuitenkin ottaa alle uudemman pirssin.
Mitäs tuolle vanhalle kannattaisi tehdä, autokauppa ei ota vaihdossa, saan listan rikkoutuneista osista maanantaina, mutta nokka-akselin ympärillä oli joku kansi halki, joku pyörä rikki ja saattaa ketjukin olla vaihdon tarpeessa. Koneella ajettu vasta 217000.
Mitäs tuolle vanhalle kannattaisi tehdä, autokauppa ei ota vaihdossa, saan listan rikkoutuneista osista maanantaina, mutta nokka-akselin ympärillä oli joku kansi halki, joku pyörä rikki ja saattaa ketjukin olla vaihdon tarpeessa. Koneella ajettu vasta 217000.
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
"Koneella ajettu vasta 217000."
Kunnostaa tuo pitää, ei kone loppu ole. Työ on kallista merkkiliikkeessä, alueen pienemmät korjaamot kysyt lisäksi.
Ota valokuva vaurioista, lähialueen korjaajat/ostajat voivat tarjota euroja koko paketista.
Kunnostaa tuo pitää, ei kone loppu ole. Työ on kallista merkkiliikkeessä, alueen pienemmät korjaamot kysyt lisäksi.
Ota valokuva vaurioista, lähialueen korjaajat/ostajat voivat tarjota euroja koko paketista.
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
vakuutukset vain tarkistaa 

Viimeksi muokannut stara, Su Helmi 05, 2012 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
Vaihtokone ja asennus Tallinnassa halvempaa kuin vanhan korjaaminen.
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/?id_v ... 1&yto=2002
Tuo Tallinna tai myyt siinä kunnossa ja ostat toisen tilalle ?
Tiedän niitä jotka ovat ajamalla vieneet korjattavaksi (hitsaus, maalaustyöt ja olleet hinta-laatusuhteeseen tyytyväisiä).
Tuo Tallinna tai myyt siinä kunnossa ja ostat toisen tilalle ?
Tiedän niitä jotka ovat ajamalla vieneet korjattavaksi (hitsaus, maalaustyöt ja olleet hinta-laatusuhteeseen tyytyväisiä).
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
AVK:lla on 2000-vuotisia purkutekniikoita ja OG9-3:sia kokonaisenakin jokunen, jos tuo haluaa kasaan, niin kannattaa katsella noiden purkuautojen suuntaan, toki innokas harrastaja hakee vaikka Ruotsista yhden auton varaosiksi, niin tuohon voi laittaa tekniikan ja pistää loput osat myyntiin...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
stara kirjoitti:höpön löpön, vakuutukset vain tarkistaa
Toiset tietää liikaa tai ovat vajaa-ylimielisiä ?
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
Kiitos vinkeistä!
Todellakin oli sellainen tuntu että tuo kannattaisi korjauttaa, vaikka merkkiliike ei sitä enää huoli. Siinä taitaa kuitenkin mennä senverran aikaa että ostan pikkasen uudemman saab 9-5:n kun sellainen sattui löytymään halvalla, niin voi rauhassa korjailla.
Todellakin oli sellainen tuntu että tuo kannattaisi korjauttaa, vaikka merkkiliike ei sitä enää huoli. Siinä taitaa kuitenkin mennä senverran aikaa että ostan pikkasen uudemman saab 9-5:n kun sellainen sattui löytymään halvalla, niin voi rauhassa korjailla.
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
Hyvä päätös !
Kesä tulossa, kyllä se kaupaksi menee (hinta kunnon mukaan)
Kesä tulossa, kyllä se kaupaksi menee (hinta kunnon mukaan)

Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
http://www.saabianti.ee/SAAB_moottorien_korjaus
Monta suomalaista tyytyväistä asiakasta, ja paljon suomea halvempi.
Monta suomalaista tyytyväistä asiakasta, ja paljon suomea halvempi.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
Katson varmaan tästä läheltä (Raisio) jonkun pajan jonne on helppo ajaa tai hinata auto.
EDIT: Pari korjaustarjoustakin tullut. Sattuuko olemaan Raision/Turun/Kaarinan suunnalla joku joka vaihtaisi moottorin tai korjaisi tuon vanhan edullisesti? Viestiä minulle vain, kiitos.
EDIT: Pari korjaustarjoustakin tullut. Sattuuko olemaan Raision/Turun/Kaarinan suunnalla joku joka vaihtaisi moottorin tai korjaisi tuon vanhan edullisesti? Viestiä minulle vain, kiitos.
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Re: Mitäs kannattaisi tehdä?
Mikäli oikein arvaan, niin kampiakselin peltisen hihnapyörän kehän pultit on päässyt löystymään ja ne ovat repineet pyöriessään moottorin päätykopan öljypumpun ison lukkorenkaan kiinnikkeet rikki.
Toisinsanoen mitä todennäköisimmin moottori on ehjä, mutta päätykopan irroitus vaatii käytännössä moottorin puottamista alas, ja vähintään öljypohjan irroituksen, että saa päätykopan nyppästyä kannen ja öljypohjan "välistä".
Päätykopaksi käy ng900 -98, sekä kaikkien 9-3:sten ja 9-5:sen (4cyl bensa) päätykoppa, joista ei käytettynä ole tarvinnut 50-100 euroa enempää maksaa.
Tuohon ei siis kannata toista varaosa moottoria hommata, kun pääsee osien puolesta päätykopan hinnalla.
Tietty ko. toimenpiteen yhteydessä voi samalla uusia jakopään rojut, jos intoa/budjettia riittää.
Toisinsanoen mitä todennäköisimmin moottori on ehjä, mutta päätykopan irroitus vaatii käytännössä moottorin puottamista alas, ja vähintään öljypohjan irroituksen, että saa päätykopan nyppästyä kannen ja öljypohjan "välistä".
Päätykopaksi käy ng900 -98, sekä kaikkien 9-3:sten ja 9-5:sen (4cyl bensa) päätykoppa, joista ei käytettynä ole tarvinnut 50-100 euroa enempää maksaa.
Tuohon ei siis kannata toista varaosa moottoria hommata, kun pääsee osien puolesta päätykopan hinnalla.
Tietty ko. toimenpiteen yhteydessä voi samalla uusia jakopään rojut, jos intoa/budjettia riittää.

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.