Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Eli otsikon mukaista saabia ostamassa. Muutama kysymys tästä uudesta tuttavuudesta tullut koeajon aikana.
- Moottoritiellä yhtäkkiä sanoi BING ja varoitusvalot syttyivät mittaristossa, ABS, Luistonesto, Punainen huutomerkki jne. Moottorivikavalo ei syttynyt. En saanut valoja sammumaan auton uudelleenkäynnistykselläkään. Vasta yön yli nukkuneena oli kaikki taas normaalia. Mistä lähtis hakemaan vikaa?
- Vaihdekeppi on todella 'löysä' ja tunnoton. Yleensä Saabeissa tottunut tiettyyn jämäkkyyteen, mutta tämä on todella fletku. Voiko sille tehdä jotakin?
- Kiihdyttäessä moottorin ääni on ohjaamossa häiritsevän kovaa. Kuin istuisi vanhassa dieselissä. Ei ole muissa Saabeissa tällaista ollut.
- Pyyhkimet ovat ihan mahottoman hitaat. Nopeimmalla vauhdilla suunnilleen kuin 9-3:n normaalinopeus. Onko säädettävissä?
Kiitos kaikista vinkeistä.
- Moottoritiellä yhtäkkiä sanoi BING ja varoitusvalot syttyivät mittaristossa, ABS, Luistonesto, Punainen huutomerkki jne. Moottorivikavalo ei syttynyt. En saanut valoja sammumaan auton uudelleenkäynnistykselläkään. Vasta yön yli nukkuneena oli kaikki taas normaalia. Mistä lähtis hakemaan vikaa?
- Vaihdekeppi on todella 'löysä' ja tunnoton. Yleensä Saabeissa tottunut tiettyyn jämäkkyyteen, mutta tämä on todella fletku. Voiko sille tehdä jotakin?
- Kiihdyttäessä moottorin ääni on ohjaamossa häiritsevän kovaa. Kuin istuisi vanhassa dieselissä. Ei ole muissa Saabeissa tällaista ollut.
- Pyyhkimet ovat ihan mahottoman hitaat. Nopeimmalla vauhdilla suunnilleen kuin 9-3:n normaalinopeus. Onko säädettävissä?
Kiitos kaikista vinkeistä.
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Re: Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Vaikuttaa noiden kuvausten perusteella aika epäilyttävältä yksilöltä. Millainen kilometrilukema on auton mittarissa? Onko huoltohistoriasta tietoa? Manuaalin vaihteensiirto on ainakin uutena/ehjänä melko jäykän kankea, joten jotain vikaahan siinä on. Moottorin ääni ei ole ehjässä koneessa häiritsevän kova edes rajoittajan tuntumassa vingutettaessa. Itse olen joskus 30 asteen pakkasella havainnut pyyhkimien liikkuvan hitaammin kuin normaalisti. Käy koeajamassa joku toinen vaihtoehto, niin osaat verrata.
Eski
Eski
Re: Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Oliskohan anturivika syynä tuohon ensimmäiseen? Todennäköisesti uusii tuon, jos on oikeasti jotain vikaa. Kannattaisi tsekata esim. vetareista ne ABS -kehät, että ovat puhtaat.Acid7 kirjoitti: - Moottoritiellä yhtäkkiä sanoi BING ja varoitusvalot syttyivät mittaristossa, ABS, Luistonesto, Punainen huutomerkki jne. Moottorivikavalo ei syttynyt. En saanut valoja sammumaan auton uudelleenkäynnistykselläkään. Vasta yön yli nukkuneena oli kaikki taas normaalia. Mistä lähtis hakemaan vikaa?
- Vaihdekeppi on todella 'löysä' ja tunnoton. Yleensä Saabeissa tottunut tiettyyn jämäkkyyteen, mutta tämä on todella fletku. Voiko sille tehdä jotakin?
- Kiihdyttäessä moottorin ääni on ohjaamossa häiritsevän kovaa. Kuin istuisi vanhassa dieselissä. Ei ole muissa Saabeissa tällaista ollut.
Moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit voivat olla finaalissa, joka voi aiheuttaa tuota melua kabiiniin, etenkin kovilla pakkasilla se vielä korostuu.
Noista vaihdekepin löysyyteen vaikuttavista tekijöistä voi joku asiasta kokemusta omaava kertoa paremmin, mutta jotain heloja sinne ovat joutuneet uusimaan. Siis tuonne vaihdekeppihärdelliin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Tuossa on kyllä täydellinen huoltokirja, merkkihuollossa ollut aina. 141tkm mittarissa.
Koeajoin viimeviikolla samanlaisen mutta vm 2007 automaatti ja softattu 185 heppaan, siinä ei ollut mitään huomautettavaa, mutta yli meidän budjetin. Siihen (ja meidän 9-3:een) vertailen.
Koeajoin viimeviikolla samanlaisen mutta vm 2007 automaatti ja softattu 185 heppaan, siinä ei ollut mitään huomautettavaa, mutta yli meidän budjetin. Siihen (ja meidän 9-3:een) vertailen.
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Re: Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Olikos M2005 jo 30K/1v huoltovälillä? No kyllä huolimaton omistaja ehtii lyhyemmälläkin huoltovälillä ajamaan pitkän matkaa vähillä öljyillä, kun vaikkapa GT17 alkaa valskaamaan... Se rohiseva ääni ei kuulu noin vähän ajettuun tuon ikäiseen. Jos myyjä suostuu viat korjaamaan, niin mikäs siinä, mutta muuten tuolla vikalistalla kannattaa varautua ainakin 3-5 kiloeuron remonttikuluihin.
Eski
Eski
Re: Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Niin, unohdin mainita että tämä on läpikäynyt Länsiauton kuntotarkastuksen. Ei mitään huomautettavaa listassa. Eli olenko vain vainoharhainen vai eikö ne huomioi tuollaisia juttuja?
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Kannattaisko myyjän piikkiin luetuttaa vikakoodit, josko jotain olis jäänyt muistiin?
Lukaseppa toi ketju:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... +jouluk%2A
Lukaseppa toi ketju:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... +jouluk%2A
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Koeajossa Saab 9-5 Linear Wagon 2.0 t 2005
Kyllä minun 2.0t vm.2002 on aina kiihdyttäessä pitänyt häiritsevää diisselimäistä ääntä.
Tämä tuntui oudolta siirryttäessä moottoriltaan äänettömästä tonnarista uudempaan 9-5 ;seen.
Tasanopeudella moottorin ääntä ei kuitenkaan kuulu. Mitään vikaa autosta ei kuitenkaan löytynyt ja nyt ajettu ostamisen jälkeen mittariin noin 340tkm (ostaessa oli 150tkm).
Tämä tuntui oudolta siirryttäessä moottoriltaan äänettömästä tonnarista uudempaan 9-5 ;seen.
Tasanopeudella moottorin ääntä ei kuitenkaan kuulu. Mitään vikaa autosta ei kuitenkaan löytynyt ja nyt ajettu ostamisen jälkeen mittariin noin 340tkm (ostaessa oli 150tkm).
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).