Ledin vilkunta
-
- "Viggen"
Ledin vilkunta
Kärryyn juuri vaihdettu twice. Samassa ajettiin uusi ohjelma, joka vaaditaan twicea asennettaessa. Asiaan. Aikaisemmin ledi vilkutti kaksi kertaa tiheästi ja sitten tauko ja taas kaksi tiheää vilkuntaa, kun suljin ovet kakesta. Nyt vilkuttaa vain yhden kerran. Kun avaan ovet, vilkuttaa aikaisemman tyylisesti eli kaksi tiheätä ja paussi. Kun käynnistän auton, kuuluu 5-6 piip ääntä. Lopettaa heti, kun systeemitarkistus tehty ja sid ilmoittaa ok. Onkohan kaikki ok?
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Ledin vilkunta
Minulla 2 vilkautusta = ajonesto päällä, ovet lukitsematta; 1 vilkautus = ovet lukittu; ei vilkutusta = valmiina nous... eiku lähtöön. Ufopiippauksia ei kuulu.95greyturbo kirjoitti:Kärryyn juuri vaihdettu twice. Samassa ajettiin uusi ohjelma, joka vaaditaan twicea asennettaessa. Asiaan. Aikaisemmin ledi vilkutti kaksi kertaa tiheästi ja sitten tauko ja taas kaksi tiheää vilkuntaa, kun suljin ovet kakesta. Nyt vilkuttaa vain yhden kerran. Kun avaan ovet, vilkuttaa aikaisemman tyylisesti eli kaksi tiheätä ja paussi. Kun käynnistän auton, kuuluu 5-6 piip ääntä. Lopettaa heti, kun systeemitarkistus tehty ja sid ilmoittaa ok. Onkohan kaikki ok?
-
- "Viggen"
Tuon perusteella kaiken pitäisi sit olla kunnossa. Toki tuo uffopiippaus oudoksuttaa.jmarin kirjoitti:Minulla 2 vilkautusta = ajonesto päällä, ovet lukitsematta; 1 vilkautus = ovet lukittu; ei vilkutusta = valmiina nous... eiku lähtöön. Ufopiippauksia ei kuulu.95greyturbo kirjoitti:Kärryyn juuri vaihdettu twice. Samassa ajettiin uusi ohjelma, joka vaaditaan twicea asennettaessa. Asiaan. Aikaisemmin ledi vilkutti kaksi kertaa tiheästi ja sitten tauko ja taas kaksi tiheää vilkuntaa, kun suljin ovet kakesta. Nyt vilkuttaa vain yhden kerran. Kun avaan ovet, vilkuttaa aikaisemman tyylisesti eli kaksi tiheätä ja paussi. Kun käynnistän auton, kuuluu 5-6 piip ääntä. Lopettaa heti, kun systeemitarkistus tehty ja sid ilmoittaa ok. Onkohan kaikki ok?
-
- "Tuplakaasari"
- Viesti:
eikös tuo piippaus johdu siitä että turvavyö ei ole kiinni.
Jäsen #3875
900 S 2.0 T16 MY90, 9-5 Aero MY02, 9-5 "Aero" MY98 Automaatti
Uusi silmäterä 9-5 Aero XWD 2.0 TTID MY11
900 S 2.0 T16 MY90, 9-5 Aero MY02, 9-5 "Aero" MY98 Automaatti
Uusi silmäterä 9-5 Aero XWD 2.0 TTID MY11
-
- "Viggen"
Niinkös sulla se toimii? Aikaisemmin mulla ei tuota piippausta ole kuulunut. Pitääpä sitoa ittensä kiinni ensiksi ja sitten starttailla.vakio ässä kirjoitti:eikös tuo piippaus johdu siitä että turvavyö ei ole kiinni.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mulla kuuluu tuo piippaus nimenomaan jos turvavyöt ei ole kiinni, vaikuttaa myös muuten apukuskin puolella, jos matkustajalla ei ole vyötä kiinni.95greyturbo kirjoitti:Niinkös sulla se toimii? Aikaisemmin mulla ei tuota piippausta ole kuulunut. Pitääpä sitoa ittensä kiinni ensiksi ja sitten starttailla.vakio ässä kirjoitti:eikös tuo piippaus johdu siitä että turvavyö ei ole kiinni.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Viggen"
Mulla aiemmin tuo piippaus tuli vasta, kun auto oli liikkeessä ja ylitti tietyn km/h nopeuden, ilmam vöitä. Apparin jakkarassa on tunnistus, joten toki se piippaus tulee, jos vyötä pelkääjällä ei ole.Saab.96 kirjoitti:Mulla kuuluu tuo piippaus nimenomaan jos turvavyöt ei ole kiinni, vaikuttaa myös muuten apukuskin puolella, jos matkustajalla ei ole vyötä kiinni.95greyturbo kirjoitti:Niinkös sulla se toimii? Aikaisemmin mulla ei tuota piippausta ole kuulunut. Pitääpä sitoa ittensä kiinni ensiksi ja sitten starttailla.vakio ässä kirjoitti:eikös tuo piippaus johdu siitä että turvavyö ei ole kiinni.
Tuli vain mieleeni, että olihan se ohjelma EU ettei vain joku näistä muista JA US CA näissä on kaikissa eroa ja eri valinta mahdollisuuksia piippaukset voi saada myös EU eli eurooppaan ja pohjoismaihin tarkoitettuihin autoihin riippuen varustuksesta joita TWICE ohjaa.
Turvavöiden piippaus pitäisi kuulua vasta kun auto saavuttaa 25km/t nopeuden ei ennen.
Turvavöiden piippaus pitäisi kuulua vasta kun auto saavuttaa 25km/t nopeuden ei ennen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
Vaikea sanoa. Ruotsin päästä softa kuulemma imutettiin. Pitääpä kysellä Deltasta tuota asiaa. Tosin, nythän on mulla on erikoinen auto äänineen, heh. Samaa mieltä tuosta turvavyöstä ja nopeudesta.core2 kirjoitti:Tuli vain mieleeni, että olihan se ohjelma EU ettei vain joku näistä muista JA US CA näissä on kaikissa eroa ja eri valinta mahdollisuuksia piippaukset voi saada myös EU eli eurooppaan ja pohjoismaihin tarkoitettuihin autoihin riippuen varustuksesta joita TWICE ohjaa.
Joissain vuosimalleissa piippaus kuuluu heti käynnistettäessä auto paikallaan, ei siis ole nopeudesta riippuvainen.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Kuuluu tottakai jos se on ohjelmoitu niin, mutta normaali ohjelmointi on se 25km/tunnissa niin piippaus alkaa ellei vyöt kiinni.kello kirjoitti:Joissain vuosimalleissa piippaus kuuluu heti käynnistettäessä auto paikallaan, ei siis ole nopeudesta riippuvainen.
Tuosta ledin vilkutuksesta on ollut juttua ainakin alla olevassa ketjussa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=117628
Ketjun perusteella ledin vilkutus riippuu siitä onko autossa hälytin vai pelkkä ajonesto. Lukituksen jälkeen yksi vilkutus tarkoittaa hälytintä ja kaksi pelkkää ajonestoa. Toisaalta mainitaan ketjussa, että ledin vilkutusta voisi säätää myös Techillä.
Allekirjoituksessani mainitussa 9-5:ssa on hälytin. Kun virrat ovat pois päältä ja ovet ovat auki, niin ledi vilkkuu kaksi kertaa. Ovien lukituksen jälkeen ledi vilkkuu kerran. Kun virrat kääntää päälle, niin SID piippaa 7 kertaa, jos turvavyö ei ole kiinni. Piippaus lakkaa heti, kun turvavyön laittaa kiinni tai ei kuulu ollenkaan, jos vyö on kiinni virtoja päälle laitettaessa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=117628
Ketjun perusteella ledin vilkutus riippuu siitä onko autossa hälytin vai pelkkä ajonesto. Lukituksen jälkeen yksi vilkutus tarkoittaa hälytintä ja kaksi pelkkää ajonestoa. Toisaalta mainitaan ketjussa, että ledin vilkutusta voisi säätää myös Techillä.
Allekirjoituksessani mainitussa 9-5:ssa on hälytin. Kun virrat ovat pois päältä ja ovet ovat auki, niin ledi vilkkuu kaksi kertaa. Ovien lukituksen jälkeen ledi vilkkuu kerran. Kun virrat kääntää päälle, niin SID piippaa 7 kertaa, jos turvavyö ei ole kiinni. Piippaus lakkaa heti, kun turvavyön laittaa kiinni tai ei kuulu ollenkaan, jos vyö on kiinni virtoja päälle laitettaessa.
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Kaikkihan on silloin ok.
Mutta piippaukset saat pois jos haluat mulla 9-5 Aero MY 09 eikä muita piippausia kuin se turvavyön 25Km/t ja 1 piippaus kun displayssä näkyy check OK.
Niin ja tietysti jos tulee joku varoitus niitä piippauksia en ole otattanut veks.
Mutta piippaukset saat pois jos haluat mulla 9-5 Aero MY 09 eikä muita piippausia kuin se turvavyön 25Km/t ja 1 piippaus kun displayssä näkyy check OK.
Niin ja tietysti jos tulee joku varoitus niitä piippauksia en ole otattanut veks.
-
- "Viggen"
Antaapa piipittää. Pääasia, että auto skulaa nyt. Jos tech tulee eteen sopivasti ni si voi säädättää settareita tuon osalta.