NG900 vaihteiston kanssa ongelma
NG900 vaihteiston kanssa ongelma
Auto siis -97 turbo ja manuaali. Ongelmana on siis vaihteiden takkuileminen, ei meinaa millään mennä oikein mikään vaihde päälle. Näin siis kun autolla on ajettu niin, että vaihteisto on kunnolla lämmin. Kylmänä toimii hienosti. Mistä mahtaa johtua, selviäisikö öljynvaihdolla?
Ex Saab: NG900 2,0t Talladega
Nykykulkine: NG9-3 SC 1,9tids
Nykykulkine: NG9-3 SC 1,9tids
Re: NG900 vaihteiston kanssa ongelma
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... e+ongelmat
Omani NG900, 300tkm ajettu ja toimii, pakki ongelmia oli paljon ensimmäisissä NG:ssä, ei kallis testaus tuo öljynvaihto ole?
Omani NG900, 300tkm ajettu ja toimii, pakki ongelmia oli paljon ensimmäisissä NG:ssä, ei kallis testaus tuo öljynvaihto ole?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: NG900 vaihteiston kanssa ongelma
jos vaihteet takkuaa vain päälle laittaessa mutta muuten tuntuu siirrin liukkaalta niin yksi aiheuttaja saattaa olla tiensä päähän tulleet moottorin tukikumit.
omassani ei mennyt oikeen mitkään pykälät enään sisää , varsinkaan pakki.
vaihdoin uudet, taliaferoon race mallit ja johan alko pykälät istumaan...toinen kattomisen arvoinen juttu on ettei vaihteen siirrin ole löystynyt laatikon päästä, aiheuttaa myöskin pykälien takkuilua.
omassani ei mennyt oikeen mitkään pykälät enään sisää , varsinkaan pakki.
vaihdoin uudet, taliaferoon race mallit ja johan alko pykälät istumaan...toinen kattomisen arvoinen juttu on ettei vaihteen siirrin ole löystynyt laatikon päästä, aiheuttaa myöskin pykälien takkuilua.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: NG900 vaihteiston kanssa ongelma
Kiitos vinkeistä, täytyy vilkasta auton alle, kun kelit paranee
Onko laatikossa "ikuset" öljyt? Entä vaijerikytkin, jos sitä säätämällä saisi jotain aikaan? Kytkin irroittaa vasta ihan pohjassa.
Mites, onko Turun seudulla jotain Saab-tietäjää/kovan luokan asennusfirmaa jolle voisi kärryn viedä? Merkki on uusi tuttavuus, nimim. Entinen baijerilaiskuski...

Mites, onko Turun seudulla jotain Saab-tietäjää/kovan luokan asennusfirmaa jolle voisi kärryn viedä? Merkki on uusi tuttavuus, nimim. Entinen baijerilaiskuski...
Ex Saab: NG900 2,0t Talladega
Nykykulkine: NG9-3 SC 1,9tids
Nykykulkine: NG9-3 SC 1,9tids
Re: NG900 vaihteiston kanssa ongelma
pehmis kirjoitti:Kiitos vinkeistä, täytyy vilkasta auton alle, kun kelit paraneeOnko laatikossa "ikuset" öljyt? Entä vaijerikytkin, jos sitä säätämällä saisi jotain aikaan? Kytkin irroittaa vasta ihan pohjassa.
Mites, onko Turun seudulla jotain Saab-tietäjää/kovan luokan asennusfirmaa jolle voisi kärryn viedä? Merkki on uusi tuttavuus, nimim. Entinen baijerilaiskuski...
Alkuperäisessä vaijerissa on automaattikiristys, sitten kun se kiristinsysteemi pettää, niin ei siihen kuitenkaan enää pysty luottamaan, eli uutta vaijeria tai sitten prikoilla "tilapäinen" kiristys vaijeriin. Tarvikevaijereissa on yleensä manuaalinen säätö, kannattaa säätää niin ettei kytkinhaarukan liike lopu ennen kuin poljin on pohjassa.
Vaijerinvaihdossa piti ottaa akku ja sen teline pois edestä ja purkaa kuskin puolelta kolelaudan alapuoliset muovit, ei ollut mikään älyttömän paha homma tehdä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: NG900 vaihteiston kanssa ongelma
Ikuisia öljyjä ei ole vielä keksittykään. Vaikka laatikkoöljyn vaihto ei viralliseen huolto-ohjelmaan kuulukaan, niin kyllä ne kannattaa aina silloin tällöin vaihtaa, ei ole suuri kustannus ja antaa varmasti laatikolle lisää elinaikaa. Kerran ostin 150 000 km ajetun Saabin, johon ei ollut koskaan vaihdettu vaihteistoöljyjä, ja kyllä se öljy oli jo sellaista harmaata kuraa. Oli se vaan sen näköistä se öljy, että sen jälkeen olen vaihtanut kaikkiin autoihini, sekä manuaali että automaattilaatikkoon, öljyt noin 60 000 km:n välein.
Re: NG900 vaihteiston kanssa ongelma
Joo kyllä se kytkimessä on tai sitten vaijerissa, sillä tänään ajon jälkeen ei mennyt vaihteet sisään ja pakkikin rusahtaen. Ja kun paikallaan koitti kytkin pohjassa laittaa ykköstä silmään, niin auto alkoi vedättämään eteenpäin... Hainkin jo uuden kytkinvaijerin varmuuden vuoksi, jos vanha on rikki. Outoa on se, että oireet tulee vasta hetken ajon jälkeen.
Kiitos vastauksista, nyt pääsee tutustumaan uuten merkkiin
Kiitos vastauksista, nyt pääsee tutustumaan uuten merkkiin

Ex Saab: NG900 2,0t Talladega
Nykykulkine: NG9-3 SC 1,9tids
Nykykulkine: NG9-3 SC 1,9tids
Re: NG900 vaihteiston kanssa ongelma
pehmis kirjoitti:Joo kyllä se kytkimessä on tai sitten vaijerissa, sillä tänään ajon jälkeen ei mennyt vaihteet sisään ja pakkikin rusahtaen. Ja kun paikallaan koitti kytkin pohjassa laittaa ykköstä silmään, niin auto alkoi vedättämään eteenpäin... Hainkin jo uuden kytkinvaijerin varmuuden vuoksi, jos vanha on rikki. Outoa on se, että oireet tulee vasta hetken ajon jälkeen.
Kiitos vastauksista, nyt pääsee tutustumaan uuten merkkiin
Tavikevaijerin kanssa kannattaa henkisesti valmistautua säätämään vaijeri uudestaan parin viikon ajelun jälkeen...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9