Suuttimet
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: To Joulu 29, 2011 15:40
Suuttimet
Moi, mitkäs suuttimet kannattaa ostaa kun autossa on vakio suuttimet ja ajelen tuolla re85 aika paljon. Kun tuolla etanolilla ajelee tuntuu kuin auto hyytyis isommilla kierroksilla. Autohan oli 9-5 aero -02. Ohjelmointikin on vissiin suuttimien vaihdon jälkeen tarpeen.
Re: Suuttimet
Onko autossa Biopower-softa vai tankkailetko vaan vakiosoftalla re85:tta?
875cc/min suuttimet on suositeltavat, niille saa tehtyä hyvin softan ja pitäisi likelle 300hv irrota..
875cc/min suuttimet on suositeltavat, niille saa tehtyä hyvin softan ja pitäisi likelle 300hv irrota..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: To Joulu 29, 2011 15:40
Re: Suuttimet
Biopower softa löytyy kyllä. Mikäs firma noita myy?
Re: Suuttimet
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: To Joulu 29, 2011 15:40
Re: Suuttimet
Suuttimien asennuksesta en tiedä juurikaan, mutta meneekö nuo ihan suoraan vakioiden tilalle? Keväällä nuo olisi tarkoitus hommata. Hyvä olisi vielä kun löytäisi softaajan.
Re: Suuttimet
Menee suoraan, bensakiskon kiinnitysten alle tarvii M8 mutterit korokkeiksi vain.
Minulta onnistuu kyllä tuollainen softa.
Minulta onnistuu kyllä tuollainen softa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimet
Tässä on oman Saban suutin vaihto projekti juttua.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&start=15
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&start=15
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Suuttimet
Mietin hieman josko tilaisi nämä jonkun kanssa puoliksi... vm 2004 Aeroon. Ei vielä tosin ajankohtainen!
http://www.lightningforceperformance.co ... 88%29.html
750cc EV14, tosin USCAR liitännällä joten pitäisi sitten adapterit hankkia liitännöille vielä.
Kokemuksia EV14 suuttimista Saabissa RE85:lla?
http://www.lightningforceperformance.co ... 88%29.html
750cc EV14, tosin USCAR liitännällä joten pitäisi sitten adapterit hankkia liitännöille vielä.
Kokemuksia EV14 suuttimista Saabissa RE85:lla?
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Suuttimet
Näyttäisi olevan ihan kilpailukykyiset hinnat
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/89/
Ennen Re85 siirtymistä joudun vaihtamaan letkua pumpulle. Jos kumminkin vaihtaisi samalla Walbro 255:n varalta jos suuttimet menisi vaihtoon
Sitten vähän kyssäria Experteille. Jos EV14 (ilmeisest parhaat lineeariseti säätyvät vrt. Deca)613cc vs 870cc verrataan niin saako tyhjäkäynniltä ylöspäin suuttimet toimimaan samalla tavalla paitsi isompi antaa lopulta enemmän. Mietityttää vaan jos normi matka-ajossa kulutus nousee sen takia että on "ylisuuret suuttimet" joita tarvitaan vaan ohituksissa. Saako esim EV14 613cc toimiaan paremmin alakierroksilta lähtien kun alkuperäiset ruutat.

Ennen Re85 siirtymistä joudun vaihtamaan letkua pumpulle. Jos kumminkin vaihtaisi samalla Walbro 255:n varalta jos suuttimet menisi vaihtoon

Sitten vähän kyssäria Experteille. Jos EV14 (ilmeisest parhaat lineeariseti säätyvät vrt. Deca)613cc vs 870cc verrataan niin saako tyhjäkäynniltä ylöspäin suuttimet toimimaan samalla tavalla paitsi isompi antaa lopulta enemmän. Mietityttää vaan jos normi matka-ajossa kulutus nousee sen takia että on "ylisuuret suuttimet" joita tarvitaan vaan ohituksissa. Saako esim EV14 613cc toimiaan paremmin alakierroksilta lähtien kun alkuperäiset ruutat.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: Suuttimet
Löytyiskö jostain lista mitä suuttimia on eri vuosien ja mallien ysivitosissa?
Kuinka pitkä suutin, millä liittimellä ja tuotolla on esimerkiksi m00 Aerossa?
t. Mika
Kuinka pitkä suutin, millä liittimellä ja tuotolla on esimerkiksi m00 Aerossa?
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Suuttimet
Olen jossain kertonut listan, mutta en enää muista missä..
Kaikissa T7 autoissa on kuitenkin junior timer liitin, ja aerossa on aina ne 350cc/min suuttimet.
875cc dekat toimii yhtä hyvin kuin vakiot normiajossa, toisinkuin vanhemmat 630cc deka edeltäjänsä. Ei sinänsä ole tarvetta ottaa EV14 käyttöön siis tuossa kokoluokassa.
Kaikissa T7 autoissa on kuitenkin junior timer liitin, ja aerossa on aina ne 350cc/min suuttimet.
875cc dekat toimii yhtä hyvin kuin vakiot normiajossa, toisinkuin vanhemmat 630cc deka edeltäjänsä. Ei sinänsä ole tarvetta ottaa EV14 käyttöön siis tuossa kokoluokassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimet
Okei, jos laittaa tuollaiset 870cc Dekat ja tavoittelee 300 hv tehoja etanolilla, niin minkäslaista bensapumppua pitäis tankkiin sovitella?
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Suuttimet
Laatutietoisen valinta olisi tämä: http://www.deatschwerks.com/products/fu ... -fuel-pump
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimet
Speksien mukaan Siemens Deka 870cc olisi vain yksi suihkureikä ja 630cc olisi neljä.
Eikös tuo neljä kuitenkin ole parempi vai mihin tuo 870cc etevyys perustuu?
Lineaarisuuskäyrissä en suurta eroa nähnyt, korkeintaan Linearity error 0-10ms olisi nähtävissä 2ms paikkeilla pieni heitto 630cc dekoissa.
http://siemensdeka.com/specsheets/FI114992.jpg
http://siemensdeka.com/specsheets/FI114961.jpg
Pystytkö jcarlson vähän valaisemaan tätä?
Eikös tuo neljä kuitenkin ole parempi vai mihin tuo 870cc etevyys perustuu?
Lineaarisuuskäyrissä en suurta eroa nähnyt, korkeintaan Linearity error 0-10ms olisi nähtävissä 2ms paikkeilla pieni heitto 630cc dekoissa.
http://siemensdeka.com/specsheets/FI114992.jpg
http://siemensdeka.com/specsheets/FI114961.jpg
Pystytkö jcarlson vähän valaisemaan tätä?
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
Re: Suuttimet
Hannu_J kirjoitti:Speksien mukaan Siemens Deka 870cc olisi vain yksi suihkureikä ja 630cc olisi neljä.
Eikös tuo neljä kuitenkin ole parempi vai mihin tuo 870cc etevyys perustuu?
Lineaarisuuskäyrissä en suurta eroa nähnyt, korkeintaan Linearity error 0-10ms olisi nähtävissä 2ms paikkeilla pieni heitto 630cc dekoissa.
http://siemensdeka.com/specsheets/FI114992.jpg
http://siemensdeka.com/specsheets/FI114961.jpg
Pystytkö jcarlson vähän valaisemaan tätä?
Ne neljäreikää tekee justiinsa ongelmia dekoissa.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.