Lisäsin laturin pronssiholkin takaisinpainalluksen.
Laturin vaihto;
akkujohto irti
etupää pukeille
oikea etupyörä pois
etummainen sisälokari pois.
öljyn täyttöletku irti
moniurahihnan kiristin pois , koska tukiraudan alla on laturin yläpultin kiinnikerauta. Kun laturi on poissa, kannattaa työntää keskimmäinen pultti moottoritilan puolelta ja laittaa mutteri kiristäjän puolelle.
Huom se on läpipultti, jonka vastamutteri on pahassa paikassa.
Samalla irrotin tehostimen tukiraudan pultin , käyttöpyörän reijän kautta.
laturin virtajohdot irti.
laturin alapultti tulee pyöräkotelon puolelta pois
laturin yläpultti tulee moottoritilan puolelta pois, imusarjan alta.
Laturi tulee pyöräkotelon kautta pois, kunhan sen ensin kääntää eri asentoon.
Uusi laturi menee heittämällä paikalleen, JOS puristaa kikkapihdeillä pronssiholkin takaisin reikäänsä alakorvakkeessa. Kun uutta laturia kiristää, niin ko. pronssiholkki menee millin verran laturin korvakkeen sisälle.
Starttimoottorin irroitus;
irrotin ensin virtakaapelit alakautta.
(startti on kiinni moottorissa kahdella pultilla)
piiitkällä jatkovarsiyhdistelmällä ( 14 mm hylsy ) irroitin moottorin puoleisen pultin, pyöräkotelon kautta vääntäen. Kaveri työnsi työkalua pyöräkotelon kautta ja mä ohjasin hylsyn mutterin päälle.
sidoin kevyen kuormasidontaliinan imusarjasta etupeltiin ja pistin pienen väännön päälle, koska laturin toinen pultti on ko. tukiraudan kanssa kimpassa.
samalla piiiitkällä jatkovarsiyhdistelmällä irroitettiin toinenkin pultti.Nyt oli helppo kääntää tukirauta ( imusarjasta ) pois tieltä.
Startin uitimme pyöräkotelon kautta pois.
Kasaus tapahtuu "käänteisellä" ohjeella.
Toivottavasti tästä on jotain apua muillekin.
