Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Yongmanin omistaja sanoi tänään TV uutisissa, että heillä on tarkoitus valmistaa Lotus autoja Trollhättanissa ja jatkaa Phoenixin kehittämistä. Hän vaikutti erittäin positiiviselta tehtaan uudelleen käynnistämisen suhteen ja kertoi kuinka he käynnisti kaksivuotta seisauksissa olleen linja-autotehtaan ilman suurempia ongelmia.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Oho, aika ovela idea
Siis ne kokoaa siellä kiinalaisia autoja MG-tyyliin, ja sitten aikanaan saa siihen rinnalle taas Saabeja? Ei olisi tullutkaan mieleen. Eräs joukko-osasto tulee varmasti kertomaan miksei tämäkään onnistu mutta kattellaan.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuo lienee ainut mahdollisuus saada homma pelaamaan kun Gm kettuilee koko ajan. Tehdään jotain muuta autoa sen aikaa kun tarvitaan uuden GM vapaan Saabin kehittelyyn. Voihan tuon toisen auton kokoaminen tuoda kassaankin jotain.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Kiinalaisilla taitaa olla hyvät suunnitelmat mielessä. Ehkä he olisivat ostajatahoina ne parhaimmat saabisteja ajatellen. En tiedä sitten BMWstä, mitkä sillä ovat ajatukset.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Yongmanille vaikuttaa olevan tärkeää, että tehtaan työntekijöiden tietotaito otetaan käyttöön niin kehitys kuin tuotantopuolella. Hän vaikutti todella varmalta, että heidän tulevaisuuden suunnitelma voidaan toteuttaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuinka kauan GM;n patentit on voimassa?. Oliko jossain että 2014 loppuisi?
Re: Saabin tulevaisuus II
TTELA toistaa mitä Yongman sanoi TV:ssä eilen.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1550296- ... ollhattan-
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1550296- ... ollhattan-
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Johan tämä menee jännäksi, nyt tuli vastaan SU:n kommenteista tällainen uutinen:
Tata Motors bids for ailing Saab - Indian Express
Ja jutussa mainittu Tatan omistama JLR on siis Jaguar-Land-Rover.
Tata Motors bids for ailing Saab - Indian Express
Ja jutussa mainittu Tatan omistama JLR on siis Jaguar-Land-Rover.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja ketkä taikka kuka näistä hyvistäkin tarjouksen jättäjistä olisi sitten paras loppupelissä?? Kiinalaisetko??
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Riippu kai mitä toivoo. Trollhättanin työllisyyden kannalta paras tarjoaja olisi toisaalta se, joka työllistää eniten ja toisaalta se, joka antaa parhaan varmuuden siitä, että ei taas parin vuoden päästä olla samassa tilanteessa. Eli mahdollisimman varakas taho, jolla ei olisi todnäk intressiä sulkea tehdasta jonkin ajan päästä. Tämä taho voi sitten valmistaa tehtaassa vaikka golfautoja tai lampunvarjostimia.juhokare kirjoitti:Ja ketkä taikka kuka näistä hyvistäkin tarjouksen jättäjistä olisi sitten paras loppupelissä?? Kiinalaisetko??
Toisille saabisteille parasta olisi ilmeisesti sellainen taho, joka saisi valmistettuja Saab-merkkisiä autoja, jotka olisivat edelleen persoonallisia, turboahdettuja, etuvetoisia jne. Toisille kelpaisi sekin, että auton keulalla lukee Saab, mutta auto itsessään voisi olla vaikka Mahindra.
Kaikille parasta olisi kai sellainen varakas ja vakuuttava taho, joka pystyisi puhumaan itselleen GM:ltä oikeudet valmistaa jo tuotannossa olevia malleja, toisi markkinoille viimein NG9-5 SC:n, ja jatkaisi Phoenixin kehittämistä tuoden pian markkinoille kolmannen sukupolven 9-3:n jne. Eli jatkaa siitä, mihin Victor jäi, mutta rahat ei lopu taskusta ihan heti, ja onnistuisi vielä saamaan sen myynnin sinne yli 100.000 kappaleen.
Tällainen taho taitaa tosin olla satuolento.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Tata on vahva, kansainvälisesti tunnettu valmistaja, joka on tehnyt hyvää jälkeä mm. Jaguarin kanssa. Aivan varmasti olisi parempi vaihtoehto kuin Youngman, joka ei hirveästi luottamusta herätä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus II
Tataa pitäisin hyvänä vaihtoehtona Saabille, ainakin nuo brittimerkit ovat pärjänneet Tatan omistuksessa varsin hyvin, menettämättä omaa identiteettiään (tosin Jaguar on saanut mallistoonsa etuvetoja ja farmareita, joita ei aikanaan olisi voinut kukaan odottaa ko. merkiltä).
Tatalla on myös laaja skaala toimintaa monilla alueilla, eli todennäköisesti alihankintapuoli olisi toimivampi, samoin suunnittelupuoli saisi todennäköisesti lisää voimaa...
Tatalla on myös laaja skaala toimintaa monilla alueilla, eli todennäköisesti alihankintapuoli olisi toimivampi, samoin suunnittelupuoli saisi todennäköisesti lisää voimaa...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Saabin tulevaisuus II
Etuveto ja farmarikori tulivat jo Fordin aikana.ippe kirjoitti:Tataa pitäisin hyvänä vaihtoehtona Saabille, ainakin nuo brittimerkit ovat pärjänneet Tatan omistuksessa varsin hyvin, menettämättä omaa identiteettiään (tosin Jaguar on saanut mallistoonsa etuvetoja ja farmareita, joita ei aikanaan olisi voinut kukaan odottaa ko. merkiltä).
Tatalla on myös laaja skaala toimintaa monilla alueilla, eli todennäköisesti alihankintapuoli olisi toimivampi, samoin suunnittelupuoli saisi todennäköisesti lisää voimaa...
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyynikon mielipide taas hehkutteluun
.
Kiinalla on ollut jo vuosikymmeniä maailmanlaajuinen loistavasti toimiva yritysvakoiluverkosto.
Hei välitä hittojakaan jostain Saabin ruotsin tehtaasta. Omat edut on tärkeämmät tällä hetkellä varsinkin, kun ovat päättäneet keskittyä kotimarkkinoihin viennin sijaan.
Jos siellä haluttaisiin Saabeja olisi se kopioitu jo aikoja sitten markkinoille.
Lisäksi valtio ei enään osta kuin kotimaaisia autoja käyttöönsä, mihin Audit ja muut ovat perustaneet pääososin kiinan myyntinsä
Homman on nimi sama, kun käynnistettäisiin vuosia seisonut paperitehdas kiinalaisomistuksella.
Tehtaan koneet ja tietotaito mukaan ja ovet kiinni viimeistään vuoden päästä.
Tätä he pohtivat , että onko se minkä hinnan maksamisen arvoista ylipäätänsä.

Kiinalla on ollut jo vuosikymmeniä maailmanlaajuinen loistavasti toimiva yritysvakoiluverkosto.
Hei välitä hittojakaan jostain Saabin ruotsin tehtaasta. Omat edut on tärkeämmät tällä hetkellä varsinkin, kun ovat päättäneet keskittyä kotimarkkinoihin viennin sijaan.
Jos siellä haluttaisiin Saabeja olisi se kopioitu jo aikoja sitten markkinoille.
Lisäksi valtio ei enään osta kuin kotimaaisia autoja käyttöönsä, mihin Audit ja muut ovat perustaneet pääososin kiinan myyntinsä
Homman on nimi sama, kun käynnistettäisiin vuosia seisonut paperitehdas kiinalaisomistuksella.
Tehtaan koneet ja tietotaito mukaan ja ovet kiinni viimeistään vuoden päästä.
Tätä he pohtivat , että onko se minkä hinnan maksamisen arvoista ylipäätänsä.
Viimeksi muokannut f1dtmgp2, Ti Maalis 06, 2012 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab jo 50 vuotta!
Re: Saabin tulevaisuus II
Toisen kyynikon lisäyksenä: "kauppaneuvottelut" on mitä toimivin kulissi yritysvakoiluun: kauppaa neuvoteltaessa on varmasti tutkittu jokainen nurkka tehtaasta ja kaikki suunnitelmat ja laskelmat on huolella käyty läpi.f1dtmgp2 kirjoitti: Kiinalla on ollut jo vuosikymmeniä maailmanlaajuinen loistavasti toimiva yritysvakoiluverkosto.
(Vrt. Venäjän viime vuonna hygieniasäännösten vuoksi asettama vientikielto suomalaisille elintarvikkeille, minkä kumoamiseksi sikäläiset viranomaiset pääsivät tutkimaan suomalaiset elintarviketehtaat ja niiden prosessit perusteellisesti)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm