
Garretista Mitsuun!
...Garretti vaihtui Mitsuun ja "savustus" loppui ... Muutenkin tuo Mitsu tuntuu näin äkkisiltään "perstuntumalta" paljon juoheemmalta ja miellyttävämmältä jo pelkästään normaalissa "Arkikäytössä " vakio softalla ja suuttimilla . Elikkä moottori tuntuu helpommalta ajettavalta esim . Kaupunki liikenteessä . Suosittelen omastapuolesta kaksilitraiseenkin jos on tarvetta uusia vakio ahdinta... ! Mitsu todellakin sopii garretin paikalle hyvin sillä onhan nuo ulkoisilta mitoiltaan garretin kanssa "Yks yhteen" Myös öljy putki banjoineen käy alkuperäinen . Vesiputket 2kpl. On turbon puolen banjoliittimiä lukuunottamatta (mitsussa pienemmät) Myös "yks yhteen" .... Jaa a summarum sum ... Taitaa olla välijäähyn vuoro seuraavaksi ... 

-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Savustus jatkuu. Tein tuossa toissa viikonloppuna tuon huohotus päivityksen, mutta savua pukkaa edelleen enempi kuin laki sallii. Savua ei kyllä pysty sanomaan siniseksi vaikka kuinka yrittäisi (vaalean harmaata). Liekkö mitään keinoa millä pystyisi tarkistaan turbon kunnon. Turbolta imusarjaan tulevassa putkessa on kyllä öljyä ja imusarjan alapinta on öljyinen mikä kyllä viittaisi turboon.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Mikäs paja se tämmönen oikein on?nef kirjoitti: Antoi osoitteen yhteen pajaan ruotsissa (tukholman lähistöllä) jossa voi "mapata" koneen uudelleen että saa sen toimii täydellä teholla. Kuulema on ruotsin paras softansäätäjä ? Hinnaksi se sanoi jos en väärin muista jotakin 1500-2000 SEK. Aika paljon halvempi kun suomessa!
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Jos turbo päästää öljyä niin kyllä se palaa ja savu on sinistä.SammyWagon kirjoitti:Savustus jatkuu. Tein tuossa toissa viikonloppuna tuon huohotus päivityksen, mutta savua pukkaa edelleen enempi kuin laki sallii. Savua ei kyllä pysty sanomaan siniseksi vaikka kuinka yrittäisi (vaalean harmaata). Liekkö mitään keinoa millä pystyisi tarkistaan turbon kunnon. Turbolta imusarjaan tulevassa putkessa on kyllä öljyä ja imusarjan alapinta on öljyinen mikä kyllä viittaisi turboon.
Harmaa savu? Jos ei sitten normaalia niin ehkä jäähdytinnestettä päsee palotilaan, kannentiiviste? Pakokaasuarvothan selviää pakokaasutestissä. Kannentiivistevammaan viittaa myös jos paisuntasäiliössä on painetta tai nesteen pinta kuplii säiliössä korkki auki moottori käydessä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Onkos kukaan korjauttanut tuollaista gt17 ahdinta? Miten on kestänyt huollon jälkeen? Vanhan laakerointi on kuitenkin aika paljon edullisempi kun uuden Mitsun hankinta (jos selviää pelkällä laakeroinnilla). Luullakseni softaa joutuu hieman säätään, jos vaihtaa erillaisen ahtimen ja haluaa sen toimivan oikeen.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Proturbolla olivat ainakin todella vastahakoisia tuota GT17 korjaamaan, eli kalliit osat ja vaikea saada tasapainoon. Eivätkö mieleellään luvannut tuolle mitään takuuta jos sen korjaavat.
Eli itse vaihdoin tehdas uuteen mitsuun, hinta oli 600,- ja GT vaihdossa SP:llä .
Mielestäni toimii vakio softalla aivan kuten tuolla garretillakin.
Eli itse vaihdoin tehdas uuteen mitsuun, hinta oli 600,- ja GT vaihdossa SP:llä .

Mielestäni toimii vakio softalla aivan kuten tuolla garretillakin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Mulla on tuo sama projekti tulossa 9-3:seen, eli B235R koneen vesiletkut pitais hommata banjoruuveineen, oljyputket käy yksiin kait 
Tai sitten ei?
EPC:stä löytyy ainakin eri numerolla putkia 205L ja 205R koneisiin, onko sitten fyysistä eroa sitä en vielä tiedä
EDIT: nyt tiedän oljyn paluuputki käy, muut 3 menee vaihtoon.
Eli: Vesi tulo/meno
Ja: öljy meno

Tai sitten ei?
EPC:stä löytyy ainakin eri numerolla putkia 205L ja 205R koneisiin, onko sitten fyysistä eroa sitä en vielä tiedä

EDIT: nyt tiedän oljyn paluuputki käy, muut 3 menee vaihtoon.
Eli: Vesi tulo/meno
Ja: öljy meno
Viimeksi muokannut se93tbo, La Joulu 18, 2004 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe