Garretista Mitsuun!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Kiitos kommenteista ! :)
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

...Garretti vaihtui Mitsuun ja "savustus" loppui ... Muutenkin tuo Mitsu tuntuu näin äkkisiltään "perstuntumalta" paljon juoheemmalta ja miellyttävämmältä jo pelkästään normaalissa "Arkikäytössä " vakio softalla ja suuttimilla . Elikkä moottori tuntuu helpommalta ajettavalta esim . Kaupunki liikenteessä . Suosittelen omastapuolesta kaksilitraiseenkin jos on tarvetta uusia vakio ahdinta... ! Mitsu todellakin sopii garretin paikalle hyvin sillä onhan nuo ulkoisilta mitoiltaan garretin kanssa "Yks yhteen" Myös öljy putki banjoineen käy alkuperäinen . Vesiputket 2kpl. On turbon puolen banjoliittimiä lukuunottamatta (mitsussa pienemmät) Myös "yks yhteen" .... Jaa a summarum sum ... Taitaa olla välijäähyn vuoro seuraavaksi ... :lol:
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Savustus jatkuu. Tein tuossa toissa viikonloppuna tuon huohotus päivityksen, mutta savua pukkaa edelleen enempi kuin laki sallii. Savua ei kyllä pysty sanomaan siniseksi vaikka kuinka yrittäisi (vaalean harmaata). Liekkö mitään keinoa millä pystyisi tarkistaan turbon kunnon. Turbolta imusarjaan tulevassa putkessa on kyllä öljyä ja imusarjan alapinta on öljyinen mikä kyllä viittaisi turboon.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Jos Garretin vaihtaa Mitsuun niin kummat ne piti uusia vesi vai oljy putket. Kun jotkut sanoo vaihtaneensa vesiputket ja toiset öljypytket ?
Tuleeko uudessa turbossa pinnapultit mukana ?
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... Ainakin vm. 99 9-5 2.0t Vesiputket 2 kpl ...Mikäli ei halua /kykene juottaa pienempiä banjoja vesiputkiin turbon puolelle. Öljyputki Banjoineen käy sama kuin carretin kanssa. Vesi ja ölppi putkien mutkat on samat niin Mitsussa kuin Carretissa . Kaikki pinnapulterit + mutterit tuli uudet.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Minä jouduin ainakin tuota toista vesiputkea hieman muokkaamaan ja juottamaan pienen putken pätkän uuden banjon lisäksi.

Kyseessä 2.3t -00
Saab 9-3 TTID Vector 2008
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

nef kirjoitti: Antoi osoitteen yhteen pajaan ruotsissa (tukholman lähistöllä) jossa voi "mapata" koneen uudelleen että saa sen toimii täydellä teholla. Kuulema on ruotsin paras softansäätäjä ? Hinnaksi se sanoi jos en väärin muista jotakin 1500-2000 SEK. Aika paljon halvempi kun suomessa!
Mikäs paja se tämmönen oikein on?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

SammyWagon kirjoitti:Savustus jatkuu. Tein tuossa toissa viikonloppuna tuon huohotus päivityksen, mutta savua pukkaa edelleen enempi kuin laki sallii. Savua ei kyllä pysty sanomaan siniseksi vaikka kuinka yrittäisi (vaalean harmaata). Liekkö mitään keinoa millä pystyisi tarkistaan turbon kunnon. Turbolta imusarjaan tulevassa putkessa on kyllä öljyä ja imusarjan alapinta on öljyinen mikä kyllä viittaisi turboon.
Jos turbo päästää öljyä niin kyllä se palaa ja savu on sinistä.
Harmaa savu? Jos ei sitten normaalia niin ehkä jäähdytinnestettä päsee palotilaan, kannentiiviste? Pakokaasuarvothan selviää pakokaasutestissä. Kannentiivistevammaan viittaa myös jos paisuntasäiliössä on painetta tai nesteen pinta kuplii säiliössä korkki auki moottori käydessä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Itse olen autolla ajanut n.15tkm eikä ole nestettä häipynyt.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Ainakin meikällä tuo sauhu oli enempi harmaata kuin sinistä... ja sevästi aistittaessa esim. pakittaessa.
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Onkos kukaan korjauttanut tuollaista gt17 ahdinta? Miten on kestänyt huollon jälkeen? Vanhan laakerointi on kuitenkin aika paljon edullisempi kun uuden Mitsun hankinta (jos selviää pelkällä laakeroinnilla). Luullakseni softaa joutuu hieman säätään, jos vaihtaa erillaisen ahtimen ja haluaa sen toimivan oikeen.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Proturbolla olivat ainakin todella vastahakoisia tuota GT17 korjaamaan, eli kalliit osat ja vaikea saada tasapainoon. Eivätkö mieleellään luvannut tuolle mitään takuuta jos sen korjaavat.

Eli itse vaihdoin tehdas uuteen mitsuun, hinta oli 600,- ja GT vaihdossa SP:llä . :wink:

Mielestäni toimii vakio softalla aivan kuten tuolla garretillakin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Nuukuus iski, enkä raskinut ostaa uutta mitsua(hinta nykyään 750€).
Korjautin tuon vanhan Garretin. Toivotaan että kestää.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla on tuo sama projekti tulossa 9-3:seen, eli B235R koneen vesiletkut pitais hommata banjoruuveineen, oljyputket käy yksiin kait :?:
Tai sitten ei?
EPC:stä löytyy ainakin eri numerolla putkia 205L ja 205R koneisiin, onko sitten fyysistä eroa sitä en vielä tiedä :?:

EDIT: nyt tiedän oljyn paluuputki käy, muut 3 menee vaihtoon.
Eli: Vesi tulo/meno
Ja: öljy meno
Viimeksi muokannut se93tbo, La Joulu 18, 2004 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Välijäähdytin varmaan kannattais pestä viallisen turbon sotkemasta öljystä ennen kun läppäkotelo pimahtaa. Saako välijäähdyttimen irti ilman, että purkaa puoli autoa.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
Vastaa Viestiin