Lämppärin kennosta taas...
Lämppärin kennosta taas...
No nii. Kertokaahan Kumpa noista Motonetin kennoista
(28x16cm, Ø24mm-putket vierekkäin (Saab-7496441). . . . 30-8546 88.00€ vaiko 21x14cm, toinen putki laipalla. . . . . . . . . . . . 30-8513 66.00€)
käypi mun autoon (9k -89 turbo, ilmast:). Joku vaan tarjoaa tälläistä:
"Vastaavasti Nissens-sivut tarjoaa 33 mm paksua kennoa vanhoihin tonnareihin, Motonetin ja Nissensin mukaan Saabin numero 7496441, Motonet-numero 30-8546." Ja joku taas jotain muuta?!
"Lämppärin kenno on ilmeisesti -89 mallissa kaikille sama saab osanro 96 20 238."
Mikäköhän tämä jälkinmäinen oli? Ei vaan millään viittis ruveta mittailemaan ja kai niissä joku tolkku on mitä kennoa on käytetty?
(28x16cm, Ø24mm-putket vierekkäin (Saab-7496441). . . . 30-8546 88.00€ vaiko 21x14cm, toinen putki laipalla. . . . . . . . . . . . 30-8513 66.00€)
käypi mun autoon (9k -89 turbo, ilmast:). Joku vaan tarjoaa tälläistä:
"Vastaavasti Nissens-sivut tarjoaa 33 mm paksua kennoa vanhoihin tonnareihin, Motonetin ja Nissensin mukaan Saabin numero 7496441, Motonet-numero 30-8546." Ja joku taas jotain muuta?!
"Lämppärin kenno on ilmeisesti -89 mallissa kaikille sama saab osanro 96 20 238."
Mikäköhän tämä jälkinmäinen oli? Ei vaan millään viittis ruveta mittailemaan ja kai niissä joku tolkku on mitä kennoa on käytetty?
Ostaessani aikoinaan Motonetista kennoa väittivät toisen olevan kenno, joka on tuontimalleissa ja toinen skandinavian malleissa.
Varmimmin saat sopivan kennon, kun ostat sen mitä on Motonetin tietokannan mukaan enemmän myyty ( sitä toista ovat myyneet yksin kappalein ).
Jos autossasi on ACC1 varaudu siihen ettei se mene "huurrre" asennosta enää "lämmitys" asentoon koska seosilma jää Motonetin kennolla liian alhaiseksi. Asiaa auttaa kun seosilman anturia vääntää lähemmäs kennoa. Asiasta olen kirjoittanut joskus aikoja sitten...

Varmimmin saat sopivan kennon, kun ostat sen mitä on Motonetin tietokannan mukaan enemmän myyty ( sitä toista ovat myyneet yksin kappalein ).
Jos autossasi on ACC1 varaudu siihen ettei se mene "huurrre" asennosta enää "lämmitys" asentoon koska seosilma jää Motonetin kennolla liian alhaiseksi. Asiaa auttaa kun seosilman anturia vääntää lähemmäs kennoa. Asiasta olen kirjoittanut joskus aikoja sitten...
Kiitoksia!
Tarvii pistää tilaus menemään.
Olikohan tuo "tuontimalli" joku euroopan ja jenkkilän malli?
Oon kyllä ihmeissäni että Saabilla on eroteltu minkälaisia kennoja laitetaan minnekinpäin maailmaa! Eli onkohan nuo Saksan vanhemmat tonnarit tuolla toisella kennolla vai millä?!
Vielä vähän mietityttää viittiikö ruveta tappelemaan itse vai antaako jokun asentajan ryöstää hyvä hinta tuon kennon vaihdosta
Tarvii pistää tilaus menemään.
Olikohan tuo "tuontimalli" joku euroopan ja jenkkilän malli?
Oon kyllä ihmeissäni että Saabilla on eroteltu minkälaisia kennoja laitetaan minnekinpäin maailmaa! Eli onkohan nuo Saksan vanhemmat tonnarit tuolla toisella kennolla vai millä?!

Vielä vähän mietityttää viittiikö ruveta tappelemaan itse vai antaako jokun asentajan ryöstää hyvä hinta tuon kennon vaihdosta

Itsellä huomenna edessä uuden kennon haku motonetista. Vanhan pois ottaminen oli työn ja tuskan takana kun se ilmastoinnin härpäkkeet on siinä aika pahasti tiellä ja täytyi purkaa koko systeem iedestä pois, mutta uskon että kannatti sen verran vuotavan näköinen se kenno oli.
Kertokaas nyt kannattaako ja mitä kannattaa tarkistaa vielä ennen kuin sinne motonettiin menen (19.11.2004) lähinnä siltä varalta että onko tuolla lämmityslaitteen kennon seuduilla muuta mahdollista vika paikkaa mikä saattaa ruveta oikuttelemaan. Ei ole meinaan kiva purkaa koko aikaa kun autolla pitäisi kulkeakkin. Muistaakseni puhaltimen moottori on uusittu jokunen vuosi sitten (en muista tarkkaan).
Ja autohan on Saab 9000 CC 2.0 automaattilaatikolla ja ilmastoinnilla.
Kertokaas nyt kannattaako ja mitä kannattaa tarkistaa vielä ennen kuin sinne motonettiin menen (19.11.2004) lähinnä siltä varalta että onko tuolla lämmityslaitteen kennon seuduilla muuta mahdollista vika paikkaa mikä saattaa ruveta oikuttelemaan. Ei ole meinaan kiva purkaa koko aikaa kun autolla pitäisi kulkeakkin. Muistaakseni puhaltimen moottori on uusittu jokunen vuosi sitten (en muista tarkkaan).
Ja autohan on Saab 9000 CC 2.0 automaattilaatikolla ja ilmastoinnilla.
Vaihdoin juuri kennon 93-malliin. Motonetissä myytiin ei-oota, Länsiautossa maksoi kokometallinen kenno huikeat 250,-, entinen oli muovipäätyinen surkimus. Vaihtotyö on epämiellyttävä kokemus, eikä tuttu Saab-verstas sitä innostunut tekemään, Mäkelän Auton arvio oli 550-600,- avaimet käteen periaatteella.
-
- "Viggen"
Vähän viileähkö?
Toi mun tonttu, liekö ominaisuus vai vika? Kylhän siin tarkenee, muttamutta...
Re: Vähän viileähkö?
Tällä foorumilla ei kannata aihe-kenttään kirjoittaa juuri mitään muulloin kuin uutta keskustelua aloittaessa. Otsikko näkyy niin pienellä että viestisi näyttää melko ihmeelliseltä ennen kuin oivaltaa otsikon.pasijalmari kirjoitti:Toi mun tonttu, liekö ominaisuus vai vika? Kylhän siin tarkenee, muttamutta...
Tontun ei kuulu olla viileähkö. Näyttääkö moottorin lämpömittari normaalisti vaakasuoraan - tai vielä varmemmin: mikä on jäähdytysveden lämpötila?
Termostaattikotelossa olevan lämpötila-anturin vastusarvo 90 asteessa on 46,9 - 55,55 ohmia. Imusarjan alla oleva lämpöanturi antaa 320 ohm +- 5% 80 asteessa.
Jos termostaatti on jumittunut auki, moottori ei saavuta normaalia käyntilämpötilaa, eikä sitten lämmityslaitekaan voi toimia täydellä teholla.
Rikkinäiset lämmönsäätöläpät puhallinkotelossa voivat ehkä myös aiheuttaa lämmönsaantiongelmia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Vähän viileähkö?
jus kirjoitti:Tällä foorumilla ei kannata aihe-kenttään kirjoittaa juuri mitään muulloin kuin uutta keskustelua aloittaessa. Otsikko näkyy niin pienellä että viestisi näyttää melko ihmeelliseltä ennen kuin oivaltaa otsikon.pasijalmari kirjoitti:Toi mun tonttu, liekö ominaisuus vai vika? Kylhän siin tarkenee, muttamutta...
Tontun ei kuulu olla viileähkö. Näyttääkö moottorin lämpömittari normaalisti vaakasuoraan - tai vielä varmemmin: mikä on jäähdytysveden lämpötila?
Termostaattikotelossa olevan lämpötila-anturin vastusarvo 90 asteessa on 46,9 - 55,55 ohmia. Imusarjan alla oleva lämpöanturi antaa 320 ohm +- 5% 80 asteessa.
Jos termostaatti on jumittunut auki, moottori ei saavuta normaalia käyntilämpötilaa, eikä sitten lämmityslaitekaan voi toimia täydellä teholla.
Rikkinäiset lämmönsäätöläpät puhallinkotelossa voivat ehkä myös aiheuttaa lämmönsaantiongelmia.
Lisäksi jos autossa on ACC, jonka sisäilmananturinpuhallin ( imuri ) on jumissa niin ko. anturi mittaa ainoastaan kojetaulun sisälämötilää ja näin ollen pitää ohjaamon viileänä.