Satkun vaihteisto tuntuu "jäykältä" kylmänä
Sitä Hypoidia on jotkut ilmeisesti onnistuneet ostamaan onnistuneesti klubi tovereilta, niitä päniköitä kun on maailmalla ilmeisesti suuren kysynnän vuoksi
Minultakin sitä liikenee ostaa yhden vaihdon verran jos tulee paikanpäältä ostamaan..

Minultakin sitä liikenee ostaa yhden vaihdon verran jos tulee paikanpäältä ostamaan..
Viimeksi muokannut 900i, Ke Marras 24, 2004 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Minulla notkistui keppi olennaisesti kun vaihdoin kepin palloihin uudet rasvat ja voitelin keppikonsolin edestä ulostulevan tangon ja kumin.mcfeast kirjoitti:Jos keppi on jäykkä myös sivuttain, voi vika olla hyvinkin vivustossa. Eli itsellä loppui jäykistely kun veti kumipalkeen pois ja suihkutteli CRC:tä kepin juureen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mitäs jos laittaa
Teboilin hypoidi öljyä??
Siina on viskositeetti jotain 80-90W
Luokitus API-GL5
Siina on viskositeetti jotain 80-90W
Luokitus API-GL5
SAAB
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Tähän asti olen vain lukenut näitä vaihteistoöljy-juttuja. Kirjoitan nyt ihan vähäsen...
Seitsemän (7) satkun kokemuksella (900i-84, 900c-89, 900i-88, 900-89, 900i 2.1-92, 900i-89, 900-89) on laatikkoon aina laitettu Mobil Super 10w-40 öljyä, niihin joihin olen vaihtanut, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Tuuria tai mitä, en tiedä, mutta nykyisessä on myös samat soosit sisällä eikä tuo uutta häpeä. Litkut on vaihdettu edellisen omistajan toimesta viime vuonna ja mittarissa on 173 600.
Vaikenen saman tien.
Seitsemän (7) satkun kokemuksella (900i-84, 900c-89, 900i-88, 900-89, 900i 2.1-92, 900i-89, 900-89) on laatikkoon aina laitettu Mobil Super 10w-40 öljyä, niihin joihin olen vaihtanut, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Tuuria tai mitä, en tiedä, mutta nykyisessä on myös samat soosit sisällä eikä tuo uutta häpeä. Litkut on vaihdettu edellisen omistajan toimesta viime vuonna ja mittarissa on 173 600.
Vaikenen saman tien.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Tottapahan tuokin.. piti vaan piloillaan sanoa..Aksu900 kirjoitti:Ihan sama, mitä se on kunhan on märkää.. ei nuo lootat kestä kuitenkaan yli 10tkm nipussa..Myrkky, ei kaikki aja kuten me eikä kaikilla lue harrastuslistassa vaihdelaatikon vaihto..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7776
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Vielä
Tonnarin laatikossa käytettävä öljy.ng900aero kirjoitti:Täytyy vielä kysyä tästä vaihdelootan öljystä senverran että eikö muilla valmistajilla ole vastaavaa tuotetta, siis 75-yksiaste laatikkoöljyä, ainakaan itse en ole törmännyt moiseen?? Ei huvita ostaa 20l pönikkää yhtä öljynvaihtoa varten. Mitäs öljyä tonnarin manuaalilaatikkoon tulee kaataa?
Manual transmission oil: Engine oil to API Service SF/CC or SF/CD, SAE 10W/30 or 10W/40.
Synthetic oil must not be used.
http://www.teboil.fi
http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... oljyt.html
http://www.neste.fi/binary.asp?path=791 ... &version=5
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mulla on sama juttu kun classic 900,on ollu varmaan toistakymmentä satkuu.Ikinä en oo vaihtanut laatikkoon öljyjä,lisänny on varmaan kaikkiin ja useeimiten mitä vaan nurkista löytyy yleensä mootori öljyy.
Kuhan on märkää niinkun myrkky sano,tosin ei se oikea öljy varmaan sille lootalle pahaa tee.
Enkä minä ole saanu satkusta kertaakaan laatikkoa hajalle,jossain yksilössä on vähän kuulunut vonkunaa mutta jos öljyä on lootassa niin kyllä se kestää normaali ajoo vaikka vähän vonkuskin.
Tää nykyinen ajokki 900i 16v siinä on kyllä aika jäykät öljyt lootassa,kakkonen on kylmänä aika jähmee ja kylmänä "ottaa voimaa" kun käyttää paikallaan.Pitäsköhän ottaa riski ja vaihtaa notkeemat öljyt.
On muuten toi sähköruiskulla oleva satku tosihyvä näissä kylmäkäynnistyksissä,ei voi niin vähää startata etteikö lähtis käymään.
Samoin kylmäkäynti ja veto kylmänä on täydellistä.Tosin eihän ole ollu vielä pakkasia kuin viitisentoista astetta,katotaan kunhan tulee reilusti toinen mokoma lisää.
Kuhan on märkää niinkun myrkky sano,tosin ei se oikea öljy varmaan sille lootalle pahaa tee.
Enkä minä ole saanu satkusta kertaakaan laatikkoa hajalle,jossain yksilössä on vähän kuulunut vonkunaa mutta jos öljyä on lootassa niin kyllä se kestää normaali ajoo vaikka vähän vonkuskin.
Tää nykyinen ajokki 900i 16v siinä on kyllä aika jäykät öljyt lootassa,kakkonen on kylmänä aika jähmee ja kylmänä "ottaa voimaa" kun käyttää paikallaan.Pitäsköhän ottaa riski ja vaihtaa notkeemat öljyt.
On muuten toi sähköruiskulla oleva satku tosihyvä näissä kylmäkäynnistyksissä,ei voi niin vähää startata etteikö lähtis käymään.
Samoin kylmäkäynti ja veto kylmänä on täydellistä.Tosin eihän ole ollu vielä pakkasia kuin viitisentoista astetta,katotaan kunhan tulee reilusti toinen mokoma lisää.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159