Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Jokainen on oikeutettu mielipiteeseen. Itse kahteen autoon tuon puhdistuksen tehneenä voin vakuuttaa että saadakseen saman tuloksen pelkkiä öljyjä vaihtamalla saa vaihtaa ne aika monta kertaa, ihan 5 tai 10 ei riitä. Mitään haittaa tuosta sisä pesusta ei ole. Öljysihti on ainoa syy avata öljypohja.
Tuon puhdistuksen jälkeen pysyy öljyt kirkkaina monta kertaa pidempään kun ennen sitä.
Nyt varmasti viisaammat sitten saavat korjata
Tuon puhdistuksen jälkeen pysyy öljyt kirkkaina monta kertaa pidempään kun ennen sitä.
Nyt varmasti viisaammat sitten saavat korjata
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Kerro vielä mitä etuja saavutit pesemällä? No paitsi värin..Saab.96 kirjoitti:Tuon puhdistuksen jälkeen pysyy öljyt kirkkaina monta kertaa pidempään kun ennen sitä. Nyt varmasti viisaammat sitten saavat korjata
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
...itseäni taas ihmetyttää, että jotkut edes uskaltavat tehdä tätä liuoitusoperaatiota ILMAN että avaavat ö-pohjaa!!!
tuo nyt pitäisi olla ihan ehdoton juttu...nyt täällä saa helposti kuvan pikku sunnuntaipäivän huuhtelusta...
itse jos tuohon ryhdyn on ö-pohja auki..tämä onkin tällä hetkellä yksi iso syy miksen tuohon ryhdy
tuo nyt pitäisi olla ihan ehdoton juttu...nyt täällä saa helposti kuvan pikku sunnuntaipäivän huuhtelusta...
itse jos tuohon ryhdyn on ö-pohja auki..tämä onkin tällä hetkellä yksi iso syy miksen tuohon ryhdy
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
itse en ole pätevä puolustamaan koneen puhdistamista koska oma ammattitaito on muualla. Imusihdin puhdistusta se ei korvaa ja se selviää kyllä lukemalla tätä ketjua. Omassa autossa on ollut pata auki 50 tkm sitten joten en siksi pidä kiirettä öljypohjan aukaisulla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Itellä olisi nyt kevään aikana tarkotus pistää airoke kulkemaan viinalla ja suorittaa tämä puhdistus ja siivota sihti. Mikä olisi järkevin järjestys näille hommille niin että päästään vähimmillä töillä. Ei viitsisi kahdesti tiputtaa öp:aa alas. Elikkäs jos suoritan tämän puhdistuksen pelkästään öljypropulla venklaten ja sen jälkeen ajelen sen 2-4 tankillista viinalla niin eikös sielä jo aika varmasti ole sihti täynnä paskaa? 4 tankillistakin on jo suhteellisen pitkä aika jos sihti on tukossa ensimmäisten 2 takin jälkeen. Motilla ajettu 230tkm ja sihtiä lie koskaan tarkistettu vaikka täysi huoltovihko onkin.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Etanolisofta purkkiin, max 2 tankillista E85 polttaen ja öljynpaineita & ylimääräisiä kavitointiääniä kunnellen koko ajan ja sitten öljypohjan puhdistus. Vähiten työtä mutta ehkä jokunen hermoja koetteleva kilometri.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
^Kiitos. Pystyykö öljynpaineita seuraamaan sid-infosta?
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
No ei. Seuraa aladinin lampun sammumista käynnistyksessä ja jos vilahtaa ajossa niin kone sammuksiin heti
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Miten toi mahdollinen kavitointi ja etanolilla ajelu liittyy toisiinsa? Olen ihmetellyt "ploplottavia" paloääniä etanolilla ajaessa (lähinnä kuormitus/kiihdytys), mutta syy pysyy epäselvänä. Softan pitäisi nyt olla täysin kunnossa eikä raudassakaan mitään silmille pomppivia vikoja ole.vesa67 kirjoitti:Etanolisofta purkkiin, max 2 tankillista E85 polttaen ja öljynpaineita & ylimääräisiä kavitointiääniä kunnellen koko ajan ja sitten öljypohjan puhdistus. Vähiten työtä mutta ehkä jokunen hermoja koetteleva kilometri.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Öljypumpun kavitointi. Kertoo siitä, että sihti/öljykanavat on tukkeessa. Etanolipolttoaine puhdistaa pirusti paljon tehokkaammin moottoria mitä bensa, joten ~parisataadonaa ajettu öljylietteinen bensapata, jolla aletaan ajelemaan etanolilla osaa mennä öljysihdistä/kanavista nopiaan tukkoon joissain tapauksissa.Jouttis kirjoitti: Miten toi mahdollinen kavitointi ja etanolilla ajelu liittyy toisiinsa? Olen ihmetellyt "ploplottavia" paloääniä etanolilla ajaessa (lähinnä kuormitus/kiihdytys), mutta syy pysyy epäselvänä. Softan pitäisi nyt olla täysin kunnossa eikä raudassakaan mitään silmille pomppivia vikoja ole.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Mitäs kaikkea siellä moottorin sisällä sitten puhdistuu niin saakelin tehokkaasti?
Löytyiskö keltään kuvia miltä näyttää etanolivehkeen moottori sisältä ?
Sais vähän käsitystä kuinka pajon sitä shittiä sinne sihtiin joutuu.
Avasin äsken yhden 297tkm ajetun T5 koneen. Ei ollut sihdissä oikeastaan mitään. Männätkin melko puhtaat. Imuventtiilti kaikki tiiviit, pakoventtiileistä pari päästi aavistuksen spriitä läpi.
Löytyiskö keltään kuvia miltä näyttää etanolivehkeen moottori sisältä ?
Sais vähän käsitystä kuinka pajon sitä shittiä sinne sihtiin joutuu.
Avasin äsken yhden 297tkm ajetun T5 koneen. Ei ollut sihdissä oikeastaan mitään. Männätkin melko puhtaat. Imuventtiilti kaikki tiiviit, pakoventtiileistä pari päästi aavistuksen spriitä läpi.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Ei niitä ongelmia ollukaan ku näissä T7 koneissa.
V-N
V-N
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Eri ääntelyä siis. Öljypohjan/-sihdin putsasin ennen viinahuuruisen ajelun aloittamista. Sihdillä ei ollut kun pari murua. Kone oli ajoittain pesty fortella ja öljyt vaihdettu tiuhaan. Mäntien päissä sitä törkyä kyllä riittää ja kuvittelisin niiden putsaantuvan kun aikansa ajaa etanolia läpi.V.J.S kirjoitti:Öljypumpun kavitointi. Kertoo siitä, että sihti/öljykanavat on tukkeessa. Etanolipolttoaine puhdistaa pirusti paljon tehokkaammin moottoria mitä bensa, joten ~parisataadonaa ajettu öljylietteinen bensapata, jolla aletaan ajelemaan etanolilla osaa mennä öljysihdistä/kanavista nopiaan tukkoon joissain tapauksissa.Jouttis kirjoitti: Miten toi mahdollinen kavitointi ja etanolilla ajelu liittyy toisiinsa? Olen ihmetellyt "ploplottavia" paloääniä etanolilla ajaessa (lähinnä kuormitus/kiihdytys), mutta syy pysyy epäselvänä. Softan pitäisi nyt olla täysin kunnossa eikä raudassakaan mitään silmille pomppivia vikoja ole.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Perustuuko tämä väitetty etanolin koneen sisuksia (ei siis palotilaa vaan öljynkiertoa) puhdistava vaikutus siihen, että polttoainetta aina joutuu jossain määrin moottoriöljyyn (ns. polttoainelaimenema) ja että E85:lla laimentunut öljy olisi pesevämpää koneen sisuksille kuin E5/E10:llä laimentunut öljy?
Ymmärrän hyvin, että etanolilla ajelu putsaa palotilassa männän päitä, mutta ne palotulokset jatkaa pakoputkesta pihalle.
E
Ymmärrän hyvin, että etanolilla ajelu putsaa palotilassa männän päitä, mutta ne palotulokset jatkaa pakoputkesta pihalle.
E
Re: Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty)
Siihenhän tuo perustuu. Öljy laimenee aina polttoaineella ja etanolilla enemmän kuin bensalla. Kannattaa ottaa huomioon oljynvaihtovälissä. -T
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02