Ostinpa tonnarin. Taas.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
On näemmä uusittu pari liitintä tuon tonnarin suihkutussuuttimiin tai laitettu vaan apicoilla. Olisikohan aiheellista ostaa oikea liitin ja juotella johdot liittimeen, silloin olisi ilmeisen tiivis liitos, nythän vesi pääsee suoraan vastapuolen liittimeen.
Peruskorjattu laturi paikoillaan ja ylimääräinen äänikin häipyi sen mukana.
Peruskorjattu laturi paikoillaan ja ylimääräinen äänikin häipyi sen mukana.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Kyllä niiden suuttimien liittimien on syytä olla kunnossa eli todellakin jotakin aivan muuta kuin apikoja ja myös vesitiiviitä. Itse tilasin uusia liittimiä ja silikonitiivisteitä tuolta: http://www.alppilanautohuolto.fi/etusivu
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Noniin, vasen etujarru leipo kiinni, tai ainakin jumittaa. Rupesin ihmettelemään ratin vatkausta kunnes haju ja viimeistään vanteen pienehkö kuumuus paljasti... Hitto, ois nyt vielä hetken kestänyt kun maanantaina oli menossa täyshuoltoon. Noh, ajellaan jeepillä siihen asti, ei kertakaikkiaan ehdi purkamaan sitä tonne pihalle...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Mitenkä nuo oven ulkolistat on tiivistetty? Oikealla puolella tuppaa hieman irvistelemään ja olisi hyvä saada ne tiiviiksi. Onko joku kiinnitellyt niitä?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Multa menee taasen kaksi(!) jarrusatulaa uusiksi että saa jarrut pelaamaan kunnolla, ihan vähän vaan jumissa... Mutta eipä sitten ollutkaan muuta kuin vetarin suojakumi ja eiku leimalle. Varmaan laitan myyntiin ja alan katselemaan viistoperätonnaria tuon koiran takia... Tuntuu urpolta myydä heti auto jonka on hiellä, kyynelillä ja rahalla laittanut kuntoon. 

Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Enpäs myykään enää, oli niin infernaalinen remppalasku, ajan itse. Jarrut meni/menee järjestään uusiksi.dj_pirtu kirjoitti:Multa menee taasen kaksi(!) jarrusatulaa uusiksi että saa jarrut pelaamaan kunnolla, ihan vähän vaan jumissa... Mutta eipä sitten ollutkaan muuta kuin vetarin suojakumi ja eiku leimalle. Varmaan laitan myyntiin ja alan katselemaan viistoperätonnaria tuon koiran takia... Tuntuu urpolta myydä heti auto jonka on hiellä, kyynelillä ja rahalla laittanut kuntoon.
Seuraavaksi takajarrulevyt vielä paloineen uusiksi ja yläpään moottorituki. Sitten alkaakin olemaan auto aika tiptop.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Itse jätin taakse vanhat palat kun oli vielä hyvin pintaa, meneekö tuossa mäntä painamalla takaisin vai kierretäänkö? Miten se käsijarruvipu toimii?
Edessä oli pölysuoja männän ympärillä ikäänkuin kurtussa eikä siististi poimulla, sisäänpainettuna uusilla levyillä ja paloilla oli jo parempi, mutta silti hieman kurtussa, mikä lie tullut niille?
Edessä oli pölysuoja männän ympärillä ikäänkuin kurtussa eikä siististi poimulla, sisäänpainettuna uusilla levyillä ja paloilla oli jo parempi, mutta silti hieman kurtussa, mikä lie tullut niille?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Päivitetäänpä hieman tonnariketjua.
Eli auto on ollut pajalla nyt kahteen otteeseen kun jarrut olivatkin odotettua huonommassa kuosissa. Edestä kuskinpuolelta meni satula vaihtoon kuin myös takaata apurinpuolelta. Alkoi takana jarrut pelaamaan niin levythän antautuivat heti, meni nekin vaihtoon palojen kera.
Huoltoäijä mainitsi erikseen että huomaa auton olevan saksantuonti kun jarruputket/letkut olivat hienossa hapessa kuin myös auto muutenkin. Suolapesulta säästynyt.
Vetarin suojakumi apurinpuolelle vaihtui myös sekä moottorin ylätuenta sai uutta kumia. Nyt pelaa siis jarrut, ratin tärinä loppui kun moottori pysyy aloillaan jne. mutta eipä saatana mennyt leimasta läpi kun tukivarren taaemmat puslat edestä molemmilta puolilta sökönä. Ne siis vaihtoon seuraavaksi. Sitten alkaakin olemaan kosla aikalailla kuosissa. Ajattelin myydä ja ajella pärrällä kesän mutta eipä tuosta kuitenkaan kukaan tarpeeksi maksa. Rahaa on palanut mukavasti...
Eli auto on ollut pajalla nyt kahteen otteeseen kun jarrut olivatkin odotettua huonommassa kuosissa. Edestä kuskinpuolelta meni satula vaihtoon kuin myös takaata apurinpuolelta. Alkoi takana jarrut pelaamaan niin levythän antautuivat heti, meni nekin vaihtoon palojen kera.
Huoltoäijä mainitsi erikseen että huomaa auton olevan saksantuonti kun jarruputket/letkut olivat hienossa hapessa kuin myös auto muutenkin. Suolapesulta säästynyt.
Vetarin suojakumi apurinpuolelle vaihtui myös sekä moottorin ylätuenta sai uutta kumia. Nyt pelaa siis jarrut, ratin tärinä loppui kun moottori pysyy aloillaan jne. mutta eipä saatana mennyt leimasta läpi kun tukivarren taaemmat puslat edestä molemmilta puolilta sökönä. Ne siis vaihtoon seuraavaksi. Sitten alkaakin olemaan kosla aikalailla kuosissa. Ajattelin myydä ja ajella pärrällä kesän mutta eipä tuosta kuitenkaan kukaan tarpeeksi maksa. Rahaa on palanut mukavasti...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
No ne takimmaiset puslat ainakin on helppo vaihtaa, niissä ei mene puolta tuntiakaan. Edellisessä tonnarissa minkä toin niin oli se sisätappi aivan kirkas, senkun veti vanhan helan ulos ja uusi paikoilleen, sitten pultit ja mutterit kiinni.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ilman että autoa tarvitsee nostaa ylös?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Keula tarvitsee nostaa ylös sen verran että mahtuu työkaluja käyttämään, auton alle ei tarvitse mahtua menemään.
Puslaa tukivarteen kiinnittävä mutteri kiristetään loppuun vasta kun auton paino on taas pyörillä, vaatii lyhyen 18 mm lenkin tai pulikkaa etupyörien alle.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 07#p859407
Puslaa tukivarteen kiinnittävä mutteri kiristetään loppuun vasta kun auton paino on taas pyörillä, vaatii lyhyen 18 mm lenkin tai pulikkaa etupyörien alle.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 07#p859407
Viimeksi muokannut jus, To Huhti 05, 2012 08:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
No jos monttu on käytössä niin ei tarvitse nostaa, mikäli ne helat lähtee tukivarren tapista hyvin irti, pahimmassa tapauksessa joutuu irroittamaan tukivarren. Kun takamutteri on löysätty ja kaksi isoa pulttia irti saa tukivartta väännettyä alaspäin niin, että helan saa vedettyä pois. Voihan se keskitappi olla ruosteessa, jos auto on ollut pitempään jo Suomessa.
Edellisessä tonnarissa kävi todella mallikkaasti niiden helojen vaihto.
Edellisessä tonnarissa kävi todella mallikkaasti niiden helojen vaihto.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
yllättävän paljon saksan tuontiin joutuu investoimaan, oliko ostettu häkkitarhasta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Oli. Kreivinaikaan edellinen omistaja pannut vaihtoon kun pääsi kuluvia heti uusimaan. Koeajolla tuntui niin tukevalta ja siistiltä että kuvittelin muutenkin olevan kuosissa. Enpä nyt mielestäni siltikään liikaa autosta maksanut mutta erityisen halpakaan se ei enää ole.mestari kirjoitti:yllättävän paljon saksan tuontiin joutuu investoimaan, oliko ostettu häkkitarhasta?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Suomi autossa nuo osat menee vaihtoon hieman aikaisemmin. Ainahan tuollaisen auton kunnostamiseen oston jälkeen on varattava 1000-1500 euroa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls