9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Tulipahan kaivettua puhaltimen jännitteensäädin esiin ja oli kyllä perseestä kun liitin oli jumittunut jonnekkin sinne taakse kiinni. Samalla tuli vedettyä varmaan n. 6 metriä puhelinjärjestelmän kaapeleita ja joku Ericssonin musta boksi pois kojelaudan sisältä.
Kertokaapas nyt miten saan tuon mustan suojuksen pois jotta pääsen vaihtamaan fettiä. Onko se pohjassa oleva torx-kantainen ruuvi irroitettava, pyörii vain paikoillaan.
Kun käynnistin auton säätimen ollessa irti palkista niin huomasin, että se ei kuumennut lainkaan, viittaisiko tämä vialliseen fettiin ?
Myöskin SID ilmoitti käynnistäessä jonkin maan kielellä ilmeisesti huollosta, miten tämän saisi nollattua ?
Kertokaapas nyt miten saan tuon mustan suojuksen pois jotta pääsen vaihtamaan fettiä. Onko se pohjassa oleva torx-kantainen ruuvi irroitettava, pyörii vain paikoillaan.
Kun käynnistin auton säätimen ollessa irti palkista niin huomasin, että se ei kuumennut lainkaan, viittaisiko tämä vialliseen fettiin ?
Myöskin SID ilmoitti käynnistäessä jonkin maan kielellä ilmeisesti huollosta, miten tämän saisi nollattua ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Kokeilin tuota omassa vakio-matalapaine-turbossa etsiessäni ratkaisua yhteen ongelmaan (varsinainen vika oli lopulta yksi irronnut alipaineletku), enkä huomannut mitään eroa. Ehkäpä olennainen ero syntyy, jos tuo magneettiventtiili ei toimi, tai vaikutus on huomattavampi tehokkaammissa vehkeissä.j-k kirjoitti: Onko tällä http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification modauksella suurtakaan merkitystä. Kannattaako tehdä, onko haittoja ?
--Ere
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Lisätäänpä tännekkin, että vika tosiaan oli fetissä ja muovi lähti kampeamalla irti. Torx-ruuvi ei liittynyt siihen mitenkään.j-k kirjoitti:Tulipahan kaivettua puhaltimen jännitteensäädin esiin ja oli kyllä perseestä kun liitin oli jumittunut jonnekkin sinne taakse kiinni. Samalla tuli vedettyä varmaan n. 6 metriä puhelinjärjestelmän kaapeleita ja joku Ericssonin musta boksi pois kojelaudan sisältä.
Kertokaapas nyt miten saan tuon mustan suojuksen pois jotta pääsen vaihtamaan fettiä. Onko se pohjassa oleva torx-kantainen ruuvi irroitettava, pyörii vain paikoillaan.
Kun käynnistin auton säätimen ollessa irti palkista niin huomasin, että se ei kuumennut lainkaan, viittaisiko tämä vialliseen fettiin ?
Kyssärinä vielä, missä 9-3 malleissa on ahtomittari mittaristossa bensa ja lämpömittarin yläpuolella ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Mittari löytyy kaikista ahdetuista bensamalleista poislukien matalapaineturbot.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Selvä homma, vähän ihmettelinkin kun joissain olen nähnyt.AZP kirjoitti:Mittari löytyy kaikista ahdetuista bensamalleista poislukien matalapaineturbot.
Osaako joku kertoa miten saan säädettyä automaatti-ilmastoinnin puhaltimen silleen, että se ei ala auton käynnistyessä puhaltamaan heti täysillä ? Joutuu aina säätämään pienemmälle.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Jokos teit ilmastoinnin kalibroinnin eli kone käynnissä AUTO ja OFF yhtäaikaa pohjaan? Se ajaa testit ja pitäisi lopuksi antaa 0 (tai virhekoodien lukumäärä, haulla löytyy aiheesta lisää). Tolla voi selvitä. Voihan siihen tietty olla ohjelmoituna hassut oletukset, kun sille voi opettaa halutut perusasetukset (esim. http://saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY02.pdf sivulla 90).j-k kirjoitti:Osaako joku kertoa miten saan säädettyä automaatti-ilmastoinnin puhaltimen silleen, että se ei ala auton käynnistyessä puhaltamaan heti täysillä ? Joutuu aina säätämään pienemmälle.
--Ere
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Kiitos tuosta pdf'stä ! Kuntoon tuli.emaijala kirjoitti:Jokos teit ilmastoinnin kalibroinnin eli kone käynnissä AUTO ja OFF yhtäaikaa pohjaan? Se ajaa testit ja pitäisi lopuksi antaa 0 (tai virhekoodien lukumäärä, haulla löytyy aiheesta lisää). Tolla voi selvitä. Voihan siihen tietty olla ohjelmoituna hassut oletukset, kun sille voi opettaa halutut perusasetukset (esim. http://saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY02.pdf sivulla 90).j-k kirjoitti:Osaako joku kertoa miten saan säädettyä automaatti-ilmastoinnin puhaltimen silleen, että se ei ala auton käynnistyessä puhaltamaan heti täysillä ? Joutuu aina säätämään pienemmälle.
--Ere
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Sotkeennutaan sit tännekkin puolelle
Tuossa uusimmassa hankinnassa tullu sellainen havaittua että täristää vedossa jonkunverran,oisko tossa nyt sit edessä se paljonpuhuttu holkkiremontti?? Auton tiedot löytyy allekirjoituksesta..

Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Kun käynnistää tai laittaa virrat päälle alkaa ärsyttävä piippaus, saako sen jotenkin pois?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Kyseessä lienee turvavyön muistutin, joka piippaa muutaman sekunnin. Saa pois merkkihuollossa tai harrastajalla, jolla sopivat TECH-vehkeet.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
TECH2:lla onnistuu. Yks haluu ton pois ja toinen haluu päälle.. molempia on nähty ja autettuj-k kirjoitti:Kun käynnistää tai laittaa virrat päälle alkaa ärsyttävä piippaus, saako sen jotenkin pois?

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Et Karg sattuisi liikkumaan Espoossa päin milloinkaan ? 
Jos pientä korvausta vastaan saisit tuon poistettua ?
Tai ketään muuta pk-seudulta, jolta löytyisi tech2 ?

Jos pientä korvausta vastaan saisit tuon poistettua ?
Tai ketään muuta pk-seudulta, jolta löytyisi tech2 ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Ei oo reissuja sinne päin kyl tiedossa. Tääl päin hoituu kyl pientä korvausta vastaan kaikenlaiset tech-säätelyt 

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Kysäseppä jusa_71 :ltä, se liikkuu joskus silloin tällöin pk-seudulle ja omistaa tech2:nj-k kirjoitti:Et Karg sattuisi liikkumaan Espoossa päin milloinkaan ?
Jos pientä korvausta vastaan saisit tuon poistettua ?
Tai ketään muuta pk-seudulta, jolta löytyisi tech2 ?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Ja muistutinhan ei piippaa, jos vyö on kiinni startatessa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2